2022-04-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Ah, det kan du ha rätt i! Stör mig f.ö. SÅ mkt på Frida Lund och det sköööna obrydda sättet hon skriver på. Klassisk pick me-girl

Var tvungen att kolla snabbt. Blev deprimerad av det jag såg. Känns som en tjej som så gärna VILL bli en
Influencer i samma liga som Billgren och Wood, men som inte har något unikt att komma med utan endast kopierar. Alldagligt utseende, alldagliga kläder och, ve och fasa, inget speciellt hem.
Får jag fråga varför vissa följer denna Plain Jane?
Citera
2022-04-21, 10:58
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Ja det är ett jävla tjat om hur kär hon är och hur kära de är i varandra hela tiden. Tror nog att hon mest manifesterar detta för sig själv samt projicerar det på oss läsare för att hon VILL känna så, inte för att hon faktiskt gör det.
De har varit gifta i 12 år nu, efter så lång tid går "kär" känslan över till något annat - oftast en djupare kärlek.
Jag och min sambo har varit ett par i 11 år och det klart att jag ibland kan känna den där pirrkänslan från första tiden ihop, men inte fan går jag omkring och är "kär" i honom till daglidags- det hade inte varit normalt efter så här lång tid utan i såfall betytt att våran relation inte djupnat.

Tror inte Elsas och Pontus relation är särskilt djup. Elsa har väl alltid handlat om yta och hon är knappast intresserad av nån annans inre värld än sin egen. Det verkar inte Pontus vara heller.

Sen tror jag att Elsas bild på kärlek är så grovt skadad av hennes Disney-vanföreställningar att hon på riktigt tror att man ska gå runt och känna sig kär på gränsen till tokförälskad hela tiden och försöker jaga den känslan, vilket oftast är lönlöst så långt in i en relation.
Det här låtsasbröllopet är väl ett strålande exempel på just det.
Citera
2022-04-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Ah, det kan du ha rätt i! Stör mig f.ö. SÅ mkt på Frida Lund och det sköööna obrydda sättet hon skriver på. Klassisk pick me-girl

VERKLIGEN! Kakan Hermansson-wannabe ofta i språket tycker jag. "Halloj!" som hon skriver ibland när hon gillar något har Kakan kört med länge.
Citera
2022-04-21, 15:47
Medlem
Branogbitters avatar
Kan säga for a fact att Frida är en sjukt oskön person. Min syster råkade hänga ofta med henne för flera år sen (den klassiska ihop-med-kille-som-är-kompis-med-grejen) och störde typ ihjäl sig på Frida. En ta-plats-tjej,störig, dryg och allmänt osympatisk.
Citera
2022-04-21, 19:38
Medlem
Klarar inte av Frida Lund över huvud taget. Stör mig ofta på Elsa & Sofia, men de framstår som såå varma och genuina personer bredvid Frida. Hon verkar sjukt egocentrerad, osympatisk och ytlig. Och verkligen, som någon skrev tidigare, en enorm pick-me.
Citera
2022-04-22, 11:12
Medlem
Ett stickspår som ändå verkligenhör till tråden. Hur skulle ni definiera skillnaden på pick me och cool girl. I min värld är Frida L en typisk cool girl, öl surf och sköööön tjej. Sofia en pick me- prata med bebisröst och mjuuuuka ulltröjor utan något under vilket på ett diskret sätt antyds. Har jag missuppfattat begreppen. Elsa är mer bara me me me girl.
Citera
2022-04-22, 12:16
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Ett stickspår som ändå verkligenhör till tråden. Hur skulle ni definiera skillnaden på pick me och cool girl. I min värld är Frida L en typisk cool girl, öl surf och sköööön tjej. Sofia en pick me- prata med bebisröst och mjuuuuka ulltröjor utan något under vilket på ett diskret sätt antyds. Har jag missuppfattat begreppen. Elsa är mer bara me me me girl.

Håller med. Dock har jag fattat det som att det mest definierande för en pick me-tjej är att de pratar ner sitt utseende och sig själva och förminskar sig för att få komplimanger från killar. Usch.

Frida känns definitivt som en cool girl tror hon va tredje hjulet i div. bästiskonstellationer som barn. Ingen kul roll att ha i den hårda gruppdynamik som ofta råder under puberteten så inte konstigt hon blivit sån om min lilla psykoanalys stämmer.
Tror hon i vart fall haft riktiga små skitsnackerskor till väninnor och nog ser det här som hennes revansch gentemot dem.
Tyvärr bara jättetöntigt men det begriper hon förmodligen inte själv.
Citera
2022-04-22, 13:13
Medlem
Branogbitters avatar
Jag tycker det pinsammaste med Frida L är att hon ger sig in i sina bloggkompisars kommentarsfält och tjafsar samt försvarar, ofta på ett riktigt otrevlig sätt. Det särskiljer henne även från de andra i beiga ligan, samt avslöjar hennes ”klasstillhörighet”.
Citera
2022-04-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

En pick me-girl är cool och skööön och inte som andra tjejer:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=pick%20me%20girl&amp=true
Citera
2022-04-23, 12:45
Medlem
Tänker att det vore typiskt Elsa att skriva att de börjat titta på masked singer om hon skulle vara med där, vad tror ni?
Citera
2022-04-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Tänker att det vore typiskt Elsa att skriva att de börjat titta på masked singer om hon skulle vara med där, vad tror ni?

Eller hur? Tänker också på det där med hennes farmor som ville att hon skulle sjunga osv.
Citera
2022-04-23, 13:37
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja, håller med! Och så har hon tjatat om hur hon ”låter som Cher” när hon sjunger(snälla liksom???) så ja, kanske…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in