2022-04-23, 01:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvordan skal man klare å huske akkurat alt som skjer rundt deg når du skal gjøre karriere, altså å klatre opp trappene litt av gangen? Det er umulig å forstyrre og det er derfor man bruker dagbøker for å holde styr på hva det er man skal gjøre i dag, i morgen, i overmorgen, om en uke, om to uker eller om en måned for eksempel.

Ja, og når det er 20.000 sider, så blir det vanskelig å huske alt som har blitt skrevet ned.
Det blir vanskelig å huske alt. Disse avisartiklene f.eks. kanskje de lå nederst i et skap under noen esker, og så hadde TH glemt dem helt av.
Citera
2022-04-23, 01:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Enda mer mistenkelig ble det når det i SMS'en kl 09.10 ble skrevet:
"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig"

En ordlyd som tyder på at TH hadde utsatt hytteturen rett før han dro på jobb.
Interessant at du nå plutselig mener TH var med å bestemme at hytteturen var utsatt. Da er vi tilbake til spørsmålet: Hvorfor sa han ikke det i avhør?

Din hypotese gikk jo ut på at AE og en hun ble lurt og drept av(ingen vet hvem) hadde sendt denne uten TH’s viten. Har du mista det nå igjen?
Citera
2022-04-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg fant en artikkel, og oppdaterte innlegget mitt kanskje etter at du skrev denne.

Takk for oppdateringen.

Jeg ser det er snakk om at TH har dårlig hukommelse, og er avhengig av dagboknotatene sine.

Men. Hvem i all verden kan nyttiggjøre seg dagboknotater, tusenvis av sider gjennom flere ti-år, hvis man ikke har såpass hukommelse at man vet hvor man skal lete, i dette enorme arkivet.

Etter min mening må man ha særdeles god (kronologisk) hukommelse, for å greie å finne frem noe som helst, i et slikt arkiv.

Enda et eksempel på stor forskjell på hva TH sier, og hva han faktisk gjør.
Citera
2022-04-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for oppdateringen.

Jeg ser det er snakk om at TH har dårlig hukommelse, og er avhengig av dagboknotatene sine.

Men. Hvem i all verden kan nyttiggjøre seg dagboknotater, tusenvis av sider gjennom flere ti-år, hvis man ikke har såpass hukommelse at man vet hvor man skal lete, i dette enorme arkivet.

Etter min mening må man ha særdeles god (kronologisk) hukommelse, for å greie å finne frem noe som helst, i et slikt arkiv.

Man skriver årstall på dagbøkene hvis det ikke allerede er skrevet der. På første side i begynnelsen inne i dagboken har kanskje TH skrevet et register hvem vet.
Citera
2022-04-23, 02:13
Medlem
Enneagrams avatar
[quote=Havhest|79983275]For ikke å snakke om hva som lå i nattbordskuffen...

(Hvis det er sant det Skaanseth babler om, at politiet fant noe i nattbordskuffen. Noe avslørende av betydning...? Ikke så sikkert når det gjelder Skaanseth, blir mye fri fantasi, presentert som fakta.)

Hvorfor lage en så komplisert plan?
Hadde TH glemt at han var glemsk?

Glemske personer sliter ofte med å huske hva de har glemt og hva de husker, det er deres største problem.
Senast redigerad av Enneagram 2022-04-23 kl. 02:16.
Citera
2022-04-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tror dommerne klarer å skille mellom film og virkelighet. Ikke noe å bekymre seg for.
Retten kan først se filmen og deretter føre Lego som vitne i mangel av Pål Bang Hansen. Hansen er dessverre også gått bort. Lego skal få rett i at enkelte gm lar seg inspirere av filmer og andre ideer de får for seg. Gm er ofte mestere i å bortforklare og/eller begrunne nødvendigheten av ugjerningen. Motivet er også ofte et annet enn det de selv uttaler hvis de tilstår.
Citera
2022-04-23, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
De har nå sagt at de har hele hendelsesforløpet klart for seg så...
Mye har blitt foreslått her. Bl.a. robotarm som trykket på knappene på AEs mobil.
Det er jo hva man skal tro, om TH var helt alene, eller om han hadde medhjelpere. Der er jeg fleksibel.
det er ikke enkelt å tenke seg dette opplegget uten medhjelpere i en eller annen form. Gift og bortfrakt i alibihullperioden er vel en av få logiske mulighet. Vet dog ikke hvor logisk den er.
Citera
2022-04-23, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det stilles også spørsmålstegn til hvorfor TH ringte TEH og ba han komme til S4 etter kl 14, når TH knapt snakket med sønnen da han var der, og heller ikke ville ta TEH med på råd om hva de burde gjøre (TH bare ringte politiet før TEH rakk å komme), og TH har forklart at han var opptatt av å ikke avsette spor eller DNA (litt dumt å la andre komme til åstedet). Men da var det i alle fall en forklaring på fingeravtrykkene på brevet.

Hvor tok forresten bøtten veien. Forsvant den kanskje rundt dette tidspunktet eller kvelden før?
ble teh tilkalt som ryddegutt? Var åstedet verre enn th hadde sett for seg etter kidnappingen. Måtte ha noen spor etter andre og hva var vel bedre og sikrere enn egen sønn med forbindelser til ru & co.
Citera
2022-04-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Jeg ser den, men når man ser dette i sammenheng med det som har kommet frem underveis i prosessen, er det svært liten sannsynlighet for at kidnapping og hevn utenifra er motivet for denne ugjerningen. Slik jeg vurderer det er det faktisk helt usannsynlig. TH sine løgner, fornektelse og manglende samarbeidsvilje for å løse saken, og finne igjen sin kone, gjør jo ikke akkurat saken bedre for han. Dette kommer han derfor ikke unna.
Er dog svært usikker på om de får løsnet tungebåndet til medhjelperne. Det kan tenkes om de "bare" har medvirket ved alibi. Da kan de evt fortsatt få strafferabatt om det bidrar til oppklaring.
Citera
2022-04-23, 08:02
Medlem
Citat:
Takk for oppdateringen.

Enda et eksempel på stor forskjell på hva TH sier, og hva han faktisk gjør.
Ingenting tyder på dårlig hukommelse. Tvertimot, men han har mange gjøremål og liker å skrive ned ting. Det er lurt. Det svakeste blekk er bedre enn den beste hukommelsen. En viktig del av forretningsutviklingen de stg bøkene. Blir vel bokutgivelser av ths liv og virke etterhvert.
Citera
2022-04-23, 09:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Takk for oppdateringen.

Det ble slått relativt stort opp i media da beinrestene ble funnet, men
interessant nok kun en notis i Nordstrands Blad når identiteten var kjent.
Koblet til en drapsetterforskning. Ingen var meldt savnet i området der
liket ble funnet. Ellers ingen opplysninger.

Hvor mange uoppklarte drap er det i regionen rundt indre Oslofjord?

Hvis AE ble dumpet i fjorden, må det ha skjedd nattestid tror jeg.
Har mine tvil om at dette er henne, men vi får se.
Citera
2022-04-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det ble slått relativt stort opp i media da beinrestene ble funnet, men
interessant nok kun en notis i Nordstrands Blad når identiteten var kjent.
Koblet til en drapsetterforskning. Ingen var meldt savnet i området der
liket ble funnet. Ellers ingen opplysninger.

Hvor mange uoppklarte drap er det i regionen rundt indre Oslofjord?

Hvis AE ble dumpet i fjorden, må det ha skjedd nattestid tror jeg.
Har mine tvil om at dette er henne, men vi får se.
Citat:
Politiet har fått tips om at Cato Solberg, som har vært savnet siden 2010, kan ligge i sjøen ved Ormsundkaia. Familien vil nå at politiet skal etterforske saken som et mulig drap.
https://www.nrk.no/osloogviken/nytt-sok-etter-savnede-cato-solberg-1.11018814
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in