2022-04-17, 21:25
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Jag tycker Purples version är bäst, helt klart. Jimi i all ära.

Håller med dig där på den punkten
Citera
2022-04-17, 21:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Rod Evans var DPs bästa sångare, men Mark II släppte de bästa skivorna.

Hur tror du det hade varit ifall Rod Evans hade varit kvar även när Mark II bildades.
Citera
2022-04-17, 22:46
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur tror du det hade varit ifall Rod Evans hade varit kvar även när Mark II bildades.

De hade nog låtit annorlunda.
Citera
2022-04-18, 00:45
Medlem
Adelaides avatar
Här har vi en tråd där de jämförs med Träd, Gräs Och Stenar: (FB) Deep Purple vs Träd, gräs och stenar

Rolig jämförelse.
Citera
2022-04-18, 07:31
Avslutad
Debuten är riktigt bra, den har snurrat många varv hos mig. "And the Address" är en skön instrumental.
Citera
2022-04-19, 14:49
Medlem
Geomeisters avatar
Deep Purple ÄR ...

Ritchie Blackmore
Jon Lord
Ian Paice
Nick Simper
Rod Evans
Ian Gillan
Roger Glover
David Coverdale
Glenn Hughes
Tommy Bolin
Joe Lynn Turner
Steve Morse
Don Airey

Jag tycker dagens band gör fel i att in bjuda in gamla levande medlemmar på t.ex. enstaka låtar på studioalbum eller att de hälsar på live ibland. Det är väl mycket bakom musiken som står i vägen. Om någon inte vill.. Skit i den. Man kan inte tvinga folk, men andra kanske vill? Jag tror många fans skulle uppskattat sådana gester. Coverdale som sångare på en bonuslåt eller att Nick Simper springer upp under ett Encore istället för Roger Glover!
Citera
2022-04-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Deep Purple ÄR ...

Ritchie Blackmore
Jon Lord
Ian Paice
Nick Simper
Rod Evans
Ian Gillan
Roger Glover
David Coverdale
Glenn Hughes
Tommy Bolin
Joe Lynn Turner
Steve Morse
Don Airey

Jag tycker dagens band gör fel i att in bjuda in gamla levande medlemmar på t.ex. enstaka låtar på studioalbum eller att de hälsar på live ibland. Det är väl mycket bakom musiken som står i vägen. Om någon inte vill.. Skit i den. Man kan inte tvinga folk, men andra kanske vill? Jag tror många fans skulle uppskattat sådana gester. Coverdale som sångare på en bonuslåt eller att Nick Simper springer upp under ett Encore istället för Roger Glover!

Intressant ide, skulle helt klart vara spännande att se. Blackmore är förstås utesluten på egen begäran.
Citera
2022-04-22, 16:38
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Intressant ide, skulle helt klart vara spännande att se. Blackmore är förstås utesluten på egen begäran.

Rod Evans lär också tacka nej, delvis för hans skamkänslor från sitt Bogus Purple misstag, men också för att han är för bra för Purple.
Fattar inte hur Purple kan tycka det är värt att stå på scenen efter att vi fick Captain Beyond.
Citera
2022-04-22, 19:11
Medlem
Citat:
Rod Evans lär också tacka nej, delvis för hans skamkänslor från sitt Bogus Purple misstag, men också för att han är för bra för Purple.
Fattar inte hur Purple kan tycka det är värt att stå på scenen efter att vi fick Captain Beyond.

När gjorde Captain Beyond sitt Made in Japan album? Vilket år? :-))
Citera
2022-04-22, 19:28
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
När gjorde Captain Beyond sitt Made in Japan album? Vilket år? :-))

Hade säkert funnits någon om det fanns bra inspelningar tillgängliga. Nu finns det bara bootlegs med jättedålig ljudkvalité.

Vilka Purplelåtar är bättre än Can't Feel Nothing, Mesmerization Eclipse och Dancing Madly Backwards? :-)
Citera
2022-04-23, 11:00
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Rod Evans har mer eller mindre har försvunnit från offentligheten sedan Bogus Purple-hokus-pokuset. Inte ens bandmedlemmarna själva vet var han är, och Ian Paice ifrågasatte t.o.m. om han fortfarande lever idag. Så med dessa grejer i åtanke lär han inte ens bli tillfrågad vid ett sådant scenario.

Iofs. sa Captain Beyonds trummis för några år sedan att han har kontakt med Evans fortfarande, men att han värdesätter hans vilja att vara privat fullt ut.
Citera
2022-04-23, 18:00
Medlem
Citat:
Hade säkert funnits någon om det fanns bra inspelningar tillgängliga. Nu finns det bara bootlegs med jättedålig ljudkvalité.

Vilka Purplelåtar är bättre än Can't Feel Nothing, Mesmerization Eclipse och Dancing Madly Backwards? :-)

Allvarligt talat så har jag absolut inget emot Rod Evans. Jag är ett stort mk I fan och har allt som getts ut med dom. Skulle vara fantastiskt om Rod och Nick Simper kunde gå upp på scenen med dagens line-up. All ära åt vad dom gjorde med bandet, gillar det mesta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in