2022-04-23, 00:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vilka är de flera OUs?

Här finns alla

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2022

Det är bara SKOP som fått 15,6%
Citera
2022-04-23, 01:58
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Påskupproret kommer att bli besvärligt för S och glöm inte att Rasmus Paludan även utan tillstånd kommer att bränna koraner i GRISBLOD.
Paludans provokationer ledde till att Ebba fick ett hjärnsläpp, så vem blir näste lågintelligenta politiker att upprepa det?

Fattas bara att media knyter ihop dessa händelser med en fet sverigedemokratisk rysslandsknut nu. Det skulle sitta fint tycker jag.
Citera
2022-04-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Paludans provokationer ledde till att Ebba fick ett hjärnsläpp, så vem blir näste lågintelligenta politiker att upprepa det?

Fattas bara att media knyter ihop dessa händelser med en fet sverigedemokratisk rysslandsknut nu. Det skulle sitta fint tycker jag.

Sossarna skulle inte ha en suck utan deras antidemokratiska DDR metoder.
Men även det isolerade läget mellan bottenviken och fjällen gör att Svenskarna har problem
med att kunna se sin kultur med andra ögon utifrån.
Sverige har verkligen låg livskvalitet jämfört Danmark.
Ödsliga stadskärnor med avsaknad av gemytlig pub/cafe kultur och opersonliga nattklubbar
med stora vaktstyrkor som tränger i hop dom köande bakom stålräcken likt djur som leds till slakt,
det kan man tacka maktpartiet DDRsossarna för. Samt media som enbart producerar film och
tv för medelklass tanter som målgrupp.
Svenskarna fattar inte vad dom får när dom röstar på S, men ser upp till Storbritanien
och flyttar till Skåne för att uppleva bra uteliv, festivaler och frihet i Danmark.
Det här landet har aldrig varit löjligare.
Vad är ditt mål med att sossarna ska ha makt bara för att ha makt? Vill du säkerställa att du kan
se på tantiga fin i kanten produktioner på SVT?
Citera
2022-04-23, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Halva undersökningen innan kravallerna i Örebro och andra halvan efter. Däremot lär den inte ta hänsyn till det mesta av det politiska efterspelet. Med tanke på hur usla och arroganta sossarna varit under kaoset måste de bara straffas i kommande undersökningar.

Enda positiva är väl att L inte får något uppsving av partiledarbytet. Då är det nog klart att de åker ur riksdagen.

Mätperioden är 11-21 april och påskkravallerna började redan 14 april, så bara 3 av 11 mätdagar ligger före kravallerna.
Citera
2022-04-23, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Hade varit drömmen att få ut KD och MP.

KD det där ku Klux klan partiet tävlar idag med SD om vem som ger värsta grova tal.

KD åker ut nu. Mp blir kvar.
Citera
2022-04-23, 07:03
Medlem
CyberIngmars avatar
Källa på det?

Låter som FI:s feberdröm när FI stod på barrikaderna och skanderade feministerna större än "rasisterna" Vars är FI idag? Nu väntar jag fortfarande på källan. Vilka färska opinionsundersökningar? Skop och sen??? Egna opinionsundersökningar räknas inte.

Piggekott: Mellan KD och MP 2018 räddades MP kvar av taktikröster. KD stannade kvar utan taktikröster. Jag har svårt att se KD åka ut. Vars går i så fall deras 5%-6% stabila väljarbas?

Jag har svårt att se något parti åka ut. Mp räddas kvar av media som kör igång dagliga rapporteringar om klimatet lagom till sommaren och veckorna innan valet. KD har sina frireligiösa 5% som stannar kvar.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-04-23 kl. 07:09.
Citera
2022-04-23, 09:21
Medlem
Hallonbackens avatar
Ebba Busch senaste utspel om att skjuta skarpt tror jag kan gynna KD marginellt. Borgerliga väljare gilla hårda tag, att någonting görs. Hon kan säkert locka över en del M-väljare som tycker att Kristersson är allt för osynlig i den här frågan.
Citera
2022-04-23, 09:23
Avslutad
Media försöker ljuga för sig själva. Senaste mätningen från Sifo är rätt bra under sammanhanget. 18,2%, det tyder definitivt på att det är kring eller över 20% i slutet av mätperioden, annars hade man nog sett tydligare påstådda effekter av olika aktuella nyheter som man påstår påverkar, alla partier utom S och M har ju minskat över tid, vilket jag i och för sig tvivlar på, det kommer nog behövas kompenseras inför valet. Media och opinionsinstituten verkar ha sina egna agendor som jag tolkar det, bara läsa kommentarerna i mätningen idag så ser man att dessa är klart politiska.

18,2% i Sifo idag är helt okej för stunden hur som helst. Tyder på kring eller över 20% i slutet av mätperioden under upploppen.
Citera
2022-04-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Mätperioden är 11-21 april och påskkravallerna började redan 14 april, så bara 3 av 11 mätdagar ligger före kravallerna.
Ja, men kaoset i Örebro var väl den 16e och sedan började alla historier om hur extremt det faktiskt var med vittnesmål från poliser mm att komma ut först 17-18e och efterspelet där även all media pratade mer detaljerat om kaoset, oppositionen börjar kritisera regeringen, Morgan Johansson är trängs, Ygeman usel i debatt, SD lägger fram vad nog är populära förslag mm.

Vid tidigare händelser har det tagit lite tid innan det fått genomslag. Ringer Sifo en som tvekar mellan S och SD när han står ute och grillar på sin påskledighet på långfredagen och han nyss sett någon notis om stenkastning i Norrköping har han väl inte processerat det än. Precis som det tog lite tid när kriget i Ukraina bröt ut innan sossarna fick ännu en ökning.

Jag tror det riktiga testet av effekten blir i nästa opionsundersökning. Hade SD däremot tappat 2-3% även i Sifo (precis som i Skop) då hade jag varit riktigt oroad.
Citera
2022-04-23, 09:45
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Sossarna skulle inte ha en suck utan deras antidemokratiska DDR metoder.
Men även det isolerade läget mellan bottenviken och fjällen gör att Svenskarna har problem
med att kunna se sin kultur med andra ögon utifrån.
Sverige har verkligen låg livskvalitet jämfört Danmark.
Ödsliga stadskärnor med avsaknad av gemytlig pub/cafe kultur och opersonliga nattklubbar
med stora vaktstyrkor som tränger i hop dom köande bakom stålräcken likt djur som leds till slakt,
det kan man tacka maktpartiet DDRsossarna för. Samt media som enbart producerar film och
tv för medelklass tanter som målgrupp.
Svenskarna fattar inte vad dom får när dom röstar på S, men ser upp till Storbritanien
och flyttar till Skåne för att uppleva bra uteliv, festivaler och frihet i Danmark.
Det här landet har aldrig varit löjligare.
Vad är ditt mål med att sossarna ska ha makt bara för att ha makt? Vill du säkerställa att du kan
se på tantiga fin i kanten produktioner på SVT?
Om du ej märkt det förrän nu så är det svårt för icke-SD groupies att göra sig hörd här. Jag avstår därför från att besvara dina vanföreställningar. Istället tycker jag att vi kan roa oss med att läsa hur negativa tal inte är negativt för Åkesson och gänget.

Citera
2022-04-23, 09:57
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
KD åker ut nu. Mp blir kvar.

Tror inte det. Ebba säger vad som sägs hemma runt köksborden i många svenska hem. Resultatet för KD kan faktiskt bli det motsatta. Tiden lär utvisa.
När det gäller MP så får väl vi hoppas på en sval och blöt sommar. Blir det en fin och torr sommar kommer journalister och allsköns klimatalarmister översvämma oss med osaklig skräckpropaganda om en nära förestående klimatapokalyps. Allt för att rädda den kulturella överklassens lilla gulligullparti.
Citera
2022-04-23, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Tror inte det. Ebba säger vad som sägs hemma runt köksborden i många svenska hem. Resultatet för KD kan faktiskt bli det motsatta. Tiden lär utvisa.
När det gäller MP så får väl vi hoppas på en sval och blöt sommar. Blir det en fin och torr sommar kommer journalister och allsköns klimatalarmister översvämma oss med osaklig skräckpropaganda om en nära förestående klimatapokalyps. Allt för att rädda den kulturella överklassens lilla gulligullparti.

Om det blir som du säger tror jag att
Magda hittar ett sätt att låsa in Ebba. Kanske för hets mot folkgrupp eftersom hon speciellt nämnde islamister. Det kommer inte att falla narrativets upprätthållare i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in