Citat:
Ursprungligen postat av
Wulfric
Normala människor förstår exakt vad hon menade…. Istället för att polisen lät neandertalarna smaka batong, fick dem löpa amok i fred och kasta Sten elda upp bilar osv… förortsgängen förstår bara styrka, nu hyllas dem som kungar och svenska poliser ses som räddhågsna töntar….
Hade det varit 100tals nazister som kasta Sten och brände bilar, istället för araber så kan jag lova dig att kravallpolisen gått all in och inte stått och tittat på…
Det är fega politiker och politiskt tillsatta polischefer som gjort polismakten till ett skämt, mer rädda för att bli kallade rasister än att utföra sitt jobb…
Tror högersidan vinner mycket på att det inte alltid är Sd som leder oppositionen framför sig, vanligt folk är jävligt trötta på allt pack som bara förstör Sverige och för länge sedan skulle fått respass tillbaka till sina stenåldersländer…
Du har fel. De flesta människor som vill ha borgerlig regering vill inte se fascism i samhället, eller den sorts rättsvillfarelse Ebba Busch visar upp. Det hat hon visar mot fiender kommer skada oss själva mer i slutändan. Att tala om människor som ett kollektiv, generalisera om dem, vare sig det är åldringar eller en folkmassa är vidrigt. Att tala illa om folk under tvist till den grad som pågått, blir grovt förtal när Ebba Busch ska segra.
Hon tar och förstör den sista tid en åldring har i livet för hon vill ha det hus han äger, och hon uppfattar inte hur fel det är. Hon bara väljer ut en bostad och den är hennes! Hon tvistar mot en åldring då hon måste segra.
Nu uppfattar hon en folkmassa som valfläsk hon kan vinna billiga poäng på, och tycker polisen skulle skjuta skarpt, mot människor, likt hon gjorde mot rådjuren och missade och gav dem en plågsam död.
Jag kan informera dig om att en folkmassa är olika människor där det kan finnas folk som inte är del i kravaller, Det kan vara föräldrar som letar efter sina barn, eller folk som bara råkar vara i närheten, och du och din ledare talar om att skjuta skarpt mot 100 personer, vilket sällan ens sker i diktaturer.
Som jag tidigare informerade i tråden, är det fler personer än mig, som tror att Ebba Buschs hustvist kommer leda till hennes fördärv där hon drar ner hela det borgerliga blocket med sig i sin undergång. Nu har vi ytterligare ett exempel på hur omdömeslös Ebba Busch är. Att vara värre än SD är inget som kommer flyga när folk inser innebörden av det hon sagt.
Du kan bjäbba om att det jag skriver är off topic, men jag har aldrig hört talas om att en person med Ebba Buschs register på lögner och dåligt omdöme skulle ges särskild trovärdighet i ett tvistemål. I en domstol är hon körd. Det är därför mycket konstigt att Esbjörns advokater fegade och inte tog henne rätt upp och ner i en tingsrätt.