2022-04-23, 05:39
Avslutad
Jag förstår inte det dramatiska i uttalandet? Ett gäng terrorister skadar mängder med poliser men dessa skall bara bjuda på saft och bullar?
Citera
2022-04-23, 05:43
Medlem
Ebba Busch vill väl bara att Sverige blir världsledande på att hantera demonstranter.
Citera
2022-04-23, 05:54
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag förstår inte det dramatiska i uttalandet? Ett gäng terrorister skadar mängder med poliser men dessa skall bara bjuda på saft och bullar?
Ebba förstår ej heller varför det är konstigt att hon uppmanar polisen till att sträva efter att skjuta fler människor. Ni har väl lika mycket korrupt massa inuti kraniet då antar jag. Och det är svårt att göra något åt. Tyvärr.
Citera
2022-04-23, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn
Hon pudlade ju, såpass!! Vilken vettig ledare gör det?
Citera
2022-04-23, 06:00
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Hon har ju rätt! Nästa gång kommer poliser att få sätta livet till.
Citera
2022-04-23, 06:02
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ebba förstår ej heller varför det är konstigt att hon uppmanar polisen till att sträva efter att skjuta fler människor. Ni har väl lika mycket korrupt massa inuti kraniet då antar jag. Och det är svårt att göra något åt. Tyvärr.

Vantolkar man hennes uttalande fullständigt kan det bli väldigt konstigt. Nu när jag förklarar för dig att hon ifrågasatte varför polisen inte fattade beslutet att försvara sig mot mordförsök med verkanseld, så klarnar säkert bilden för dig. Om polisen själv låter sig bli mördad, kan den ju inte försvara samhället från mördare. Hennes åsikt framförs med all önskvärd tydlighet i denna ljudupptagning.

https://sverigesradio.se/artikel/ebba-busch-kritiserar-polisen-varfor-skot-man-inte-skarpt
Senast redigerad av fluff995 2022-04-23 kl. 06:05.
Citera
2022-04-23, 06:04
Medlem
bajssprutans avatar
Helt rätt Ebba. Polisen borde kört Mozambique drill på rövskäggen som härjade. Two in the chest, one in the head.
Inga sjukvårdskostnader, färre bidragsäckel.
Citera
2022-04-23, 06:06
Medlem
Ebba vill bara göra Sverige till Israel och du som medborgare skall styras exakt som hon vill
Citera
2022-04-23, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Nu är det ju inte riktigt som du beskriver.
Det är inte vilka människor som helst det gäller. Och inte någon nöjesskjutning.
Det är kriminella invällda terrorister islamister som återkommande haft ett enda syfte att rasera vårt land och demokrati.
Då måste polisen som har vapen och befogenhet våga lyfta på puffran och skjuta.
Som Åkesson säger,det får va slut på deras saft och bulle party som ju inte fungerat.
Citera
2022-04-23, 06:14
Medlem
Soterns avatar
Det märks att det är valår. Ebba försöker tuffa till sig för att vinna över SD:are och Åkesson ligger lågt för att passa in i högerblocket.
Antagligen vinner hon över några från SD men förlorar nog lika många gamla kristna KD: are.
Även om jag håller med Ebba i sak litar jag inte ett dugg på henne. Hon är bara en opportunist som vill vinna poäng inför valet.
Citera
2022-04-23, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Relevant fråga, nu när Ebba tagit fram Bazookan och bildat SKD ihop med Åkesson vet jag inte var Tuffe Uffe ska ta vägen.

Hårdare retorik än det här blir nog tufft även för en hårding som Uffe i jaktkläder.

Samtidigt har S tuffat till retoriken så mellan S och SKD är utrymmet begränsat.

Och till råga på allt är ordning och reda och hårdare straff en traditionellt viktig fråga för M.

Det kanske var en del av vad utspelet handlade om från Ebba, att lägga rabarber på den här positionen och sno åt sig dom M-rösterna.

Undrar vad Uffe säger på nästa möte?
Ja,Uffe blev ju totalt utspelad i detta drag.
Och helt plötsligt så framstår SD som sansat rumsrena

Uffe tuffe är schack matt!
Citera
2022-04-23, 06:22
Medlem
Först sas det på nyheterna att det var gängkriminella som tog tillfället i akt skada poliser. När nu det blir tal om gummikulor, då är det plötsligt barnfamiljer som stått vid frontlinjen och kastat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in