2022-04-23, 04:25
Medlem
Jirens avatar
Strax innan Putins krig / speciella militanta operation inleddes så ringde ryska militärer till restauranger i Kiev för att boka bord.

Stora bord.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/u9l0w0/the_russian_military_called_kiev_restaurants_and/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Gästerna dök aldrig upp.
Senast redigerad av Jiren 2022-04-23 kl. 04:32.
Citera
2022-04-23, 04:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Strax innan Putins krig / speciella militanta operation inleddes så ringde ryska militärer till restauranger i Kiev för att boka bord.

Stora bord.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/u9l0w0/the_russian_military_called_kiev_restaurants_and/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Gästerna dök aldrig upp.
När verkligheten överträffar dikten!
Citera
2022-04-23, 04:42
Medlem
allegragellers avatar
” Zelensky: 'The territory where Russia should protect the rights of Russian speakers is Russia itself.'

A country where there is "no freedom of speech, no freedom of choice, no right to dissent, where poverty thrives and human life is worthless," Zelensky said of Russia.”

Kommentarer överflödiga..
Citera
2022-04-23, 04:51
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tack för din varning.
Det är fruktansvärt att EU och USA skickar vapen istället för att stoppa kriget.
Ingenting kan vara värt all denna oerhörda tragedi!
EU och USA gör ingenting för att uppmuntra till fred i Ukraina. Det är helt vansinnigt det dom håller på med och kan leda till att konflikten eskalerar.
Citera
2022-04-23, 05:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Ryssen siktar redan in sig på Moldavien efter de är klara i Ukraina läste jag nu...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eELpmR/ryssland-tar-sikte-mot-nytt-land-i-europa-i-krig-med-hela-varlden

Kanske dags att göra sig av med alla jävla parasitpartier i riksdagen som konsekvent röstar för att rövknulla Sverige och svenskarna... dags att börja utveckla egna kärnvapen så idioter runt om i världen tänker efter både 1 och 2 ggr innan de får för sig något.
Citera
2022-04-23, 05:48
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ryssen siktar redan in sig på Moldavien efter de är klara i Ukraina läste jag nu...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eELpmR/ryssland-tar-sikte-mot-nytt-land-i-europa-i-krig-med-hela-varlden
Kanske även Moldavien behöver avnazifieras.

Dessa jäkla nazister som är överallt.
Citera
2022-04-23, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas att enligt denna video : https://www.youtube.com/watch?v=8YIjDZ6HDQg

Så har Fransmännen 72 st "Caesar 155 mm" totalt. Så man får ju se hur många det blir till slut. Anledningen varför jag säger det, är att jänkarna skulle ju skicka.., vad var det .., ca 70 "155 mm" pjäser ?

Och jag såg igår (tror jag) ngn brittisk ex general som sade att Ukraina behövde minst 200 st för att tippa balansen..

Canada har också skickat påstår de
Citera
2022-04-23, 06:24
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
”Kamrat”. Jag är från Finland och jag kan försäkra dig om att vi mycket gärna försvarar oss mot ryssplågan igen. Vi har byggt upp vårt högteknologiska försvar för att välkomna er och är mer än nog motiverade sen sist.

Rysshatet har jag och alla i Finland med os från modersmjölken.

Hoppas vi ses…

Rysshatet går i generationer, jag har hört min mor berätta om hur ryssarna härjade i Karelen. Vi är stolta över våra släktingar som modigt kämpade mot inkräktarna.
Citera
2022-04-23, 06:34
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Min gissning är det är internt Ryssar som vill se Putin försvinna, kan ju vara grupper inom FSB eller armèn. Tror inte det är celler som har vaknat till liv men man vet aldrig, finns 144miljoner innevånare i Ryssland så alltid finns där nån som har medel och möjlighet.

Hade varit episkt om nått hände under paraden den 9:e maj, nån sprängladdning detonerar i paraden. Svårt att genomföra men inte omöjligt. Det blir kaos i paraden, militären börjar skjuta hejvilt och Putin står på balkongen och ser på med livekameror.

Hur presenteras de här bränderna i rysk media? Eller är det locket på?
Citera
2022-04-23, 06:53
Medlem
En sak som är viktig i krig är spaning. Här har Ukraina ett stort övertag. De får hjälp av NATO.

Militära satelliter - Det är lite svårt att veta exakt vad som är militär och civil satellit. Men här kommer siffror - https://www.worldatlas.com/articles/countries-by-number-of-military-satellites.html

1 USA 123
2 Ryssland 74

Sen har USA bättre spaningsflygplan. Problemet är att man inte kan åka i Ukraina. Men de bör kunna täcka lite mer än halva Ukraina och stora delar av svarta havet. Problemet nu är att striderna är i mer i Östra Ukraina.

Dessutom så har Ukrainarna fördel av lokal kännedom.

Till sist väst är mästare på signalspaning. Ryssarna hittills har varit ganska dåliga på kommunikation.

Ryssland var duktiga på att ha hederliga spioner. Men denna gång verkar deras spioner suttit på fel information eller så tolkade ledningen informationen fel. Ryssarna har också nu en fördel att striderna sker i Östra Ukraina.
Citera
2022-04-23, 06:54
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Svek Ukraina?

Vad USA & UK gjorde mot U. 2014, gjorde de mot Tyskland när
de finansierade Nazisternas statskupp i T.

Och samma gjorde de mot Ryssland när de finansierade Bolsjevikernas
statskupp mot Rysslands första demokratiska regering.

Du förenklar situationen lite väl mycket, om du påstår att T. sviker U.

USA & UK har en maktfraktion som hatar demokratier och konkurrens.

Vad är det där för förvirrad historiesyn? Direkt från Putins grundskola förmodar jag.😖
Citera
2022-04-23, 07:08
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
EU och USA gör ingenting för att uppmuntra till fred i Ukraina. Det är helt vansinnigt det dom håller på med och kan leda till att konflikten eskalerar.
Tyckte inte de gjorde annat än att ringa och besöka Putin veckan innan han fick för sig att skicka in sina soldater. Därefter var de samtal mellan EU och Putin mest hela tiden. Efter Butja dog det visserligen av en del. Men alla instanser och stadshuvud i Europa gör inget annat än att uppmana hnm att dra sig tillbaka. Putin verkar fast bestämd att kriga på. Styrka är det enda som kan stoppa hnm som det ser ut nu, tyvärr. Fredsvillkoren är inte godtagbara det som lagts fram. Är det bättre att sluta skicka vapen så att Ukraina med över 44m befolkning tvingas kapitulera och troligtvis förlora sin suveränitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in