2022-04-23, 02:28
  #131557
Bannlyst
Detta händer på grund av usas proxykrig i ukraina,zelenski tillåts ej kapitulera.

Bilder på döda ukrainska soldater utanför Izyum. (varning för mycket starka bilder)
https://southfront.org/ukrainian-soldiers-buried-by-russians-near-izyum-kharkiv-region-video-photos-21/
Citera
2022-04-23, 02:34
  #131558
Medlem
Jag hörde en bra kommentar idag -
att Ukraina måste inse vem som är deras verkliga fiende…
Citera
2022-04-23, 02:37
  #131559
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Domen över Angela Merkels snabba nedmonterande av tysk kärnkraft och beroende av rysk gas kommer att bli hård. Tyskarna gjorde bort sig totalt och svek Ukraina.

Svek Ukraina?

Vad USA & UK gjorde mot U. 2014, gjorde de mot Tyskland när
de finansierade Nazisternas statskupp i T.

Och samma gjorde de mot Ryssland när de finansierade Bolsjevikernas
statskupp mot Rysslands första demokratiska regering.

Du förenklar situationen lite väl mycket, om du påstår att T. sviker U.

USA & UK har en maktfraktion som hatar demokratier och konkurrens.
Citera
2022-04-23, 02:41
  #131560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Detta händer på grund av usas proxykrig i ukraina,zelenski tillåts ej kapitulera.

Bilder på döda ukrainska soldater utanför Izyum. (varning för mycket starka bilder)
https://southfront.org/ukrainian-soldiers-buried-by-russians-near-izyum-kharkiv-region-video-photos-21/

Tack för din varning.
Det är fruktansvärt att EU och USA skickar vapen istället för att stoppa kriget.
Ingenting kan vara värt all denna oerhörda tragedi!
Citera
2022-04-23, 02:53
  #131561
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tack för din varning.
Det är fruktansvärt att EU och USA skickar vapen istället för att stoppa kriget.
Ingenting kan vara värt all denna oerhörda tragedi!

Öh, du kanske skulle tala om det då för din husse?

Men du har ju din familjs kontakter, och tänker att det är bra att Putin och ryssarna mördar, eftersom du tjänar pengar på det.

Egentligen vill du ha det här.
Citera
2022-04-23, 02:55
  #131562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tack för din varning.
Det är fruktansvärt att EU och USA skickar vapen istället för att stoppa kriget.
Ingenting kan vara värt all denna oerhörda tragedi!

De behöver tid för mobilisering i Polen för att kunna gå in i Ukraina och stoppa kriget.
__________________
Senast redigerad av Spugge 2022-04-23 kl. 02:59. Anledning: Korrigering
Citera
2022-04-23, 03:08
  #131563
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Detta händer på grund av usas proxykrig i ukraina,zelenski tillåts ej kapitulera.

Bilder på döda ukrainska soldater utanför Izyum. (varning för mycket starka bilder)
https://southfront.org/ukrainian-soldiers-buried-by-russians-near-izyum-kharkiv-region-video-photos-21/

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag hörde en bra kommentar idag -
att Ukraina måste inse vem som är deras verkliga fiende…

Rena skämtet.

Ni sitter och runkar till filmer om alla offer, och tror att ni gör något bra.

Något proxykrig finns inte, och saggebullen har ännu inte lyckats förklara något.
Citera
2022-04-23, 03:10
  #131564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Haha vem bryr sig om Tjetjenien? Bara rysshatare som skrapar matrester att slänga på Putin.

NATO infiltrerade Georgien, en hotbild som Ryssland självklart vägrar acceptera. Invaderade två regioner och satte stopp för deras spel där. Några frågor på det?

Ja det är ju lite som alltid med Ryssland. De tror att alla andra ska rätta sig efter deras spelregler likaså USA. Nu är jag inte helt säkert på hur det ligger till med just Georgien men det är ju just dit ryssarna just nu drar för att de är less på sitt egna land. Jag var i grunden tillsammans med många svenskar emot NATO tills för några veckor sedan. Om du inbillar dig att en menlös norsk o diverse andra NATO-länder sitter o planerar statskupper är du lika efterbliven som Putin. Det är lite som man undrar om ryssar och serber har någon typ av självplågargen i sig. Du förstår väl att den typ av förhållande som Ryssland har till sina gamla satelliter inte är direkt givande i längden? Tvinga folk att göra som man vill fungerar bara på kort sikt. En blek kopia av romarriket/Assyrien men helt klart farliga för sina grannländer. Folk går frivilligt med i motståndet mot Putin medan han själv måste muta fattigt folk i Syrien med 300 dollar i månaden. Lögner o köra era egna nationer i sank är ni världsmästare på.
__________________
Senast redigerad av Kukilon 2022-04-23 kl. 03:13.
Citera
2022-04-23, 03:15
  #131565
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Tack för din varning.
Det är fruktansvärt att EU och USA skickar vapen istället för att stoppa kriget.
Ingenting kan vara värt all denna oerhörda tragedi!
Jag vet inte. Upp till Ukraina att avgöra. Att uppmuntra till kamp och ge dem en chans känns mest rätt med tanke på att krig inte ska visa löna sig, isf är risken stor att fler hakar på Rysslands stolligheter och vips är vi inne i WW3 med allt det innebär. Jag är själv oerhört tveksam gentemot USA och hade gärna sett att de försökt backa en smula.

Hur jag än vrider och vänder på denna konflikt hamnar jag ändå i att detta enbart beror på Putins benägenhet att hamna i framtida historieböcker som en av de stora ledarna av Ryssland genom att sko mark som sedermera kommer att pryda hans namn. Hans relativt långa raljerande över gränsdragningar innan invasionen som får mig att luta åt detta. Jag tror denna konflikt vi ser nu idag hade startat hur än förhandlingarna sett ut innan. Kanske att man kunnat överta Ukraina på ett mer fredligt sätt, men då hade självstyret i Ukraina varit ett minne blott. Jag vill helst inte gå in allt för mycket på detta då jag tycker denna diskussion är fruktlös då alla verkar ha var sin absolut sanning som måste accepteras.
__________________
Senast redigerad av BonerBatman 2022-04-23 kl. 03:29.
Citera
2022-04-23, 03:46
  #131566
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Värdens bäste fredsförhandlare Jan Eliasson menar att förhandla i krig nu är nästan omöjligt då de flesta krig är proxykrig nuförtiden. Usa (nato)har personal i ukraina som styr de ukrainska styrkorna (finns journalister som styrker det)och massiva mängder vapen slussas in och amerikanska drönare sateliter signalspaning så om du ej fattar att detta är ett proxykrig så är du korkad.

Sen skrattar vi alla när senile biden "glömmer" enorma mängder vapen i afghanistan till talibanerna, ja eller beväpnade usa tallibanerna som de gjorde med isis.

Samtidigt som du skriver det mördar ryssarna några fler.

Sedan skrattar vi alla åt dina ord.

Det är du som är dum i huvudet och inte Biden.

Fast man vet inte om det egentligen är något att skratta åt, när folk bara dör.

Men du gör det, mörda och skratta, det är din melodi.
Citera
2022-04-23, 03:48
  #131567
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
NATO har bedrivit statsterrorism mot nationer allierade med Ryssland (Serbien, Syrien, Lybien etc.). Det skickar signaler om att Ryssland är på tur.

Du menar när Milosovic slaktade albaner i Kosovo och hade dess för innan hjälp till med att slakta civila i Sarajevo och i Srebrenica?
Libyen, (Lybien var ett forntida rike som försvann för länge sedan), anser jag var ett misstag. Gadaffi var ett svin, men de är islamister också. Syrien skulle jag kunna säga samma sak, om det inte vore för att Assad bombat och torterat många fler än Gadaffi någonsin kom upp i. Men absurt när CIA respektive Pentagon stödde varsin islamistgrupp, som började kriga med varandra. Fina allierade Ryssland hade/har, inklusive militärjuntan i Mali och den Centralafrikanska republiken.


Citat:
NATO (USA) har hotat Ryssland på många sätt. Man har under många år byggt upp en bild om Ryssland som en skurkstat. "Allting är Putins fel". Samtidigt som de rör sig österut med militär infrastruktur och försöker installera missiler.

Den ryska cancersvulsten är, verkligen, en skurkstat. Länderna i östra Europa anslöt sig, helt frivilligt till NATO. Inget land vill, frivilligt, ansluta sig till den ryska "intressessfären" förutom när någon diktator vill det, för att klamra sig fast vid makten.

Annars så har NATO Varit ytterst försiktig med utplacering av trupper och, offensiva, missiler. Dvs ända fram till Putler invanderade Ukraina för andra gången. Något som västledare vädjade till Putler att han inte skulle göra. Nu hoppas jag på att NATO, där Sverige och Finland troligen snart kommer att vara medlemmar, skall placera ut supereffektiva offensiva missiler så nära den ryska cancersvulsten som möjligt, inklusive i Ukraina när det tappra ukrainarna folket kastat ut den ryska cancersvulsten ifrån, allt, ukrainskt internationellt territorium.

Citat:
NATO är ingen försvarsallians ditt pucko, ta dig ur västpropagandan
.

Jo, det var en försvarsallians riktad emot Sovjetunionen. Sedan följde en tid då NATO var osäker på sin roll i världen, men så är inte längre fallet, tack vare Putlers idiotiska storinvasion av Ukraina!


Citat:
NATO bedriver proxykrigföring mot Ryssland via Ukraina, de har militariserat och instrumentaliserat landet som ett vapen mot Ryssland

Ja, nu, bedriver NATO, ett framgångsrikt proxykrigföring emot den ryska cancersvulsten! Det är inte alls omöjligt att USA är ganska nöjd med att Putler, trots alla vädjanden, gjorde sin idiotiska storinvasion. Med tanke på det ukrainska folket som nu lider pga bombningarna och den ryska folkmordspolicyn så hade det varit bäst om Putler avstått.

Men å andra sidan: tids nog så kommer Ukraina att återta hela sitt territorium, inklusive Krim, och den ryska cancersvulsten kommer att krossas och falla sönder i småstater. Hur som helst så har ukrainarna inget annat val än att kämpa tills samtliga ryska trupper är utslängda, detta på grund av det pågående ryska folkmordet på ukrainarna och Ukraina som en statsbildning.


Citat:
och förtryckt rysk kultur, politik och språk. De avsatte en demokratisk vald pro-rysk regering in Kiev. Ryssar ej välkommna i Ukraina. Där har du hotet.

Ryska soldater är, inte, välkomna till Ukraina! Däremot så talar såväl presidenten som en stor del av befolkningen just ryska där, men pga Putler och allt lidande han orsakat så blir ukrainska allt mer populärt! Övrig rysk propaganda och historiebeskrivning har redan diskuterats igenom på Flashback.

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-23, 04:12
  #131568
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Har du länk?


https://mil.in.ua/en/news/the-united-states-began-supplying-mlrs-to-ukraine-victoria-nuland/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in