Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Fast nu sitter du säkert/safe i din villa och fabulerar fram hur de som försvarar din säkerhet ska föra sig. In i frontstriden med dig och efter det har du en annan åsikt.
In i fronten med dig själv förresten. För man ska leva som man predikar. Jag har aldrig deltagit i en enda demonstration i mitt liv och skulle aldrig gå på någon dylik cirkus. Jag försvarar däremot ingen sida utan har åsikter som inte gynnar dem. Som omväxling är det polisen jag stödjer här vilket inte hör till vanligheterna.
Och de säger vad jag skrev innan Busch's uttalande. Att öka på våldet kommer öka på våldet. Inte minska det utan det ni förespråkar är orsaker för att kriminella ska börja avrätta poliser, attackera deras anhöriga osv. Lätt för dig och andra där ni sitter och skriver utan att behöva riskera era liv bara för att fler kriminella ska dö. Tror inte deras morsor håller med även om de är de mest misslyckade i dessa upplopp, det innebär inte att deras barn och ungdomar ska skjutas ner av rättsväsendet som godkänt demonstrationerna från första början. Det är inte så demokrati fungerar.