2022-04-23, 02:16
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Det var väl inte genomtänkt. Det innebär inte att övervåld som kan drabba barn och oskyldiga är vad som är det rätta. Oskyldiga har rätt att vara på plats om dansken har rätt att demonstrera. Ni kan inte leka yoga med demokratin bara för att somliga andra saknar respekt för den. Alla får gå dit i ett demokratiskt samhälle och att bli skjuten för det är inte demokrati. Vi skjuter inte folk för vad andra gör.

Nej jag bor i det fattigaste postnumret i min stad och säger vad jag än vill oavsett vem som blir kränkt i mitt område. Jag är rätt bra på att vara spydig om människor uppträder illa enligt mig och jag har skrivit på nätet i många år.
Täby stad.
Citera
2022-04-23, 02:16
Medlem
Stones avatar
Fan vad mycket slit som händer just nu. Tänk om alla kunde tagga ner i stället. Alla från kaosblatte till politiker till världspolitiker.
Citera
2022-04-23, 02:17
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Täby stad.
Sverige. Ett av världens högst rankade inom demokratisk styre.
Citera
2022-04-23, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Basal människokännedom, kryddat med en gnutta medmänsklighet, det är allt man behöver ha som politiker för att förstå problemet med att göra en farlig situation till en massaker. Hjärndöda Ebbas utspel talar därför bara om för oss att hon är en kriminell pajas som inte ens klarar av att skinna en förståndshandikappad åldring på ett hus. Och det är bland annat det som vi försöker avhandla i tråden. Inte huruvida jag själv finner det lämplig, eller mesigt, att släcka livet på underåriga demonstranter.

Medmänsklighet? Underåriga demonstranter?
Jag hoppas att du möter på en utav dessa barnsoldater en vacker dag och att dom gör slarvsylta utav dig. Du lär knappast tänka i termer av medmänsklighet då.
Citera
2022-04-23, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vidrig läsning. Man börjar tamefan att hata polisen.

"Jag måste ta mig bakåt och få en ny hjälm för att kunna ta mig tillbaka och stötta mina kolleger, säger hon."

Vadå stötta? Så jävla typiskt kvinnor att tro att dom stöttar genom att passivt stå i grupp. Vilka jävla hönshjärnor!
Jag tyckte först synd om polisen och var upprörd å deras vägnar men om det är så här de agerar, och dessutom är stolta över det, då kan de ha det. Nästa steg är att ni blir ihjälslagna, varsågod.
Citera
2022-04-23, 02:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Sverige. Ett av världens högst rankade inom demokratisk styre.
Täby stad, Sverige. Ett skyddat område.
Citera
2022-04-23, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tyckte först synd om polisen och var upprörd å deras vägnar men om det är så här de agerar, och dessutom är stolta över det, då kan de ha det. Nästa steg är att ni blir ihjälslagna, varsågod.

Ja med all rätt förfan. Står man där som en idisslare och glor så förtjänar man att bli ihjälklubbad. Pappskallarna är till och med förvånade att dom som dom hade en god dialog med var en av dom som kastade sten på dom. Hur jävla infantil och mongoloidiserad får man vara?
Citera
2022-04-23, 02:22
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Medmänsklighet? Underåriga demonstranter?
Jag hoppas att du möter på en utav dessa barnsoldater en vacker dag och att dom gör slarvsylta utav dig. Du lär knappast tänka i termer av medmänsklighet då.
En stenkastande barnsoldat kan tilläggas. Såna ska tydligen få en kula i huvudet, enligt vår mysige kristdemokrat. Det är alltså en proportionellt korrekt utdömd bestraffning tycker sverigedemokraten fummelpummel.
Citera
2022-04-23, 02:23
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Fast nu sitter du säkert/safe i din villa och fabulerar fram hur de som försvarar din säkerhet ska föra sig. In i frontstriden med dig och efter det har du en annan åsikt.
In i fronten med dig själv förresten. För man ska leva som man predikar. Jag har aldrig deltagit i en enda demonstration i mitt liv och skulle aldrig gå på någon dylik cirkus. Jag försvarar däremot ingen sida utan har åsikter som inte gynnar dem. Som omväxling är det polisen jag stödjer här vilket inte hör till vanligheterna.

Och de säger vad jag skrev innan Busch's uttalande. Att öka på våldet kommer öka på våldet. Inte minska det utan det ni förespråkar är orsaker för att kriminella ska börja avrätta poliser, attackera deras anhöriga osv. Lätt för dig och andra där ni sitter och skriver utan att behöva riskera era liv bara för att fler kriminella ska dö. Tror inte deras morsor håller med även om de är de mest misslyckade i dessa upplopp, det innebär inte att deras barn och ungdomar ska skjutas ner av rättsväsendet som godkänt demonstrationerna från första början. Det är inte så demokrati fungerar.
Citera
2022-04-23, 02:23
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du någonsin inte hatat polisen? Har du någonsin sett vad de blir utsatta för i verkligheten?
Citera
2022-04-23, 02:24
Avslutad
Citat:
Det var väl inte genomtänkt. Det innebär inte att övervåld som kan drabba barn och oskyldiga är vad som är det rätta. Oskyldiga har rätt att vara på plats om dansken har rätt att demonstrera. Ni kan inte leka yoga med demokratin bara för att somliga andra saknar respekt för den. Alla får gå dit i ett demokratiskt samhälle och att bli skjuten för det är inte demokrati. Vi skjuter inte folk för vad andra gör.

Nej jag bor i det fattigaste postnumret i min stad och säger vad jag än vill oavsett vem som blir kränkt i mitt område. Jag är rätt bra på att vara spydig om människor uppträder illa enligt mig och jag har skrivit på nätet i många år.
Du kan inte å ena sidan hävda att polisens uppgift är att upprätthålla lag och ordning, och å andra sidan inte tycka att de ska göra vad som krävs för att upprätthålla lag och ordning. Det går inte att förena så olika ställningstaganden, man måste välja. Polisen valde, och de valde att inte upprätthålla lag och ordning. Enligt intervjuer med poliser är de stolta över det. Vad ska vi med en sådan poliskår till?
Citera
2022-04-23, 02:25
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
In i fronten med dig själv förresten. För man ska leva som man predikar. Jag har aldrig deltagit i en enda demonstration i mitt liv och skulle aldrig gå på någon dylik cirkus. Jag försvarar däremot ingen sida utan har åsikter som inte gynnar dem. Som omväxling är det polisen jag stödjer här vilket inte hör till vanligheterna.

Och de säger vad jag skrev innan Busch's uttalande. Att öka på våldet kommer öka på våldet. Inte minska det utan det ni förespråkar är orsaker för att kriminella ska börja avrätta poliser, attackera deras anhöriga osv. Lätt för dig och andra där ni sitter och skriver utan att behöva riskera era liv bara för att fler kriminella ska dö. Tror inte deras Mordor håller med även om de är de mest misslyckade i dessa upplopp, det innebär inte att deras barn och ungdomar ska skjutas ner av rättsväsendet för vad det godkänt. Det är inte så demokrati fungerar.
Jag har varit i närheten och sett vad som händer, därav mina åsikter. Jag har sett skiten med mina egna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in