2022-04-23, 01:59
Avslutad
I två timmar står denna poliskvinna passiv och låter stenar regna över sig:
Citat:
I två timmar befann sig Caroline och hennes poliskolleger i ett konstant regn av stenar.
Själv träffades hon av ett tiotal – den sista spräckte hennes hjälm.
Just då hade hon bara en tanke i huvudet.
– Jag måste ta mig bakåt och få en ny hjälm för att kunna ta mig tillbaka och stötta mina kolleger, säger hon.

Polisen gjorde inget motstånd eller försök att avbryta attacken utan stod bara där som mänskliga sandsäckar:
Citat:
- Det var folk som inte kastade på oss men som stod på sidlinjen och kastade upp stenar ur ån, till dem som kastade. Så stenarna tog aldrig slut. Vi fick bara försöka skydda oss. Även personer som vi hade haft en god dialog med angrep oss, säger Caroline.
Man lyckas inte genomföra sin uppgift för dagen, att se till att den allmänna sammankomst som sökts och getts tillstånd för kunde genomföras:
Citat:
Rasmus Paludan kunde inte genomföra sin allmänna sammankomst i Örebro, och till sist beslutade polisen att retirera.
Man har inte ens klart för sig vad uppgiften var, verkar det som. Är uppgiften att lösa för dagen att alla ska hem?
Citat:
- Man blir jädrigt stolt. Det spelar ingen roll vem som står bredvid mig – om det är någon från Stockholm, från Värmland eller Dalarna. Alla har samma fokus: Alla ska komma hem.
De mänskliga sandsäckarna hade naturligtvis inte fokus på att gripa någon:
Citat:
Enligt Caroline var det aldrig aktuellt att försöka gripa någon på platsen på grund av den pressade situationen. Våldsverkarna kunde gå hem i frihet och har haft gott om tid att göra sig av med med bevismaterial och prata ihop sig med varandra.
https://www.expressen.se/nyheter/caroline-attackerad-med-sten-fick-hjalmen-sprackt/

Är det mänskliga sandsäckar vi ska ha istället för poliser? Ska de bara stå där och ta emot? Är det polisens uppgift?
Citera
2022-04-23, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Men de klankriminella muslimerna har negerbollar av stål. Det kan bli en svår nöt att knäcka för Ebba.

Med en mjäkig befolkningen så är det omöjligt. Finns inget stöd att hämta. Annat hade det varit om befolkningen hade haft en ryggrad, då hade man kunnat stänga gränsen så att ingen jävel kan ta sig ut. Sedan hade man kunnat tortera dom där jävlarna till den milda grad att det hade utgjorts som exempel för dom nästkommande 5000 generationerna.
Citera
2022-04-23, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Dom skyldiga ska såklart identifieras och ställas inför rätta.

Polisen ska upprätthålla lag och ordning, inte använda övervåld. Det är precis som de gått ut och sagt, absolut inte möjligt att skjuta in i folkmassor

Sedan så fungerar inte det som så att kriminella blir snälla av att vi skjuter lite på dem eller spöar upp dem ordentligt. Lika lite som krig upphör av att den andra sidan går till motattack. Problemet alltså att man måste ringa in de skyldiga och avlägsna all möjlighet för fortsatt kriminalitet och det genom att döma dem och hålla dem inlåsta (uppenbarligen klarar inte Sverige och deras föräldrar av dem så inlåsning är det enda alternativet som kvarstår även om det inte förändrar annat än att det frihetsberövar).

Hon var givetvis uppmuntrad av de här högerkommentarerna. Inga religiösa människor ska kunna arbeta som politiker i egenskap av sin religion. Inget parti kan företräda alla inom en religion och de har inte ett skit i riksdag och regering att göra. Kristen. Muslim. Jude. Jag bryr mig inte först när de utger sig för att tala för andra och representera andra. Eller gå emot vårt samhälle genom att driva religiösa partier. Väldigt illa att hon kallar sig kristen och som politiker uttrycker sig på vis svenska kristna inte gör överlag.
Tycker du att polisen lyckades med sin uppgift att upprätthålla lag och ordning? Var det lag och ordning som rådde i dessa samhällen?

Kunde den lagliga sammankomst som sökts och givits tillstånd för genomföras? Eller togs samhällens över av våldsverkare som totalt satte lag och ordning ur spel. Och vad gjorde polisen åt detta, de som ska upprätthålla lag och ordning? Gjorde de något för att göra det, eller förhöll de sig bara passiva och reducerade sig själva till mänskliga slagpåsar?
Citera
2022-04-23, 02:05
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Dom skyldiga ska såklart identifieras och ställas inför rätta.

Polisen ska upprätthålla lag och ordning, inte använda övervåld. Det är precis som de gått ut och sagt, absolut inte möjligt att skjuta in i folkmassor

Sedan så fungerar inte det som så att kriminella blir snälla av att vi skjuter lite på dem eller spöar upp dem ordentligt. Lika lite som krig upphör av att den andra sidan går till motattack. Problemet alltså att man måste ringa in de skyldiga och avlägsna all möjlighet för fortsatt kriminalitet och det genom att döma dem och hålla dem inlåsta (uppenbarligen klarar inte Sverige och deras föräldrar av dem så inlåsning är det enda alternativet som kvarstår även om det inte förändrar annat än att det frihetsberövar).

Hon var givetvis uppmuntrad av de här högerkommentarerna. Inga religiösa människor ska kunna arbeta som politiker i egenskap av sin religion. Inget parti kan företräda alla inom en religion och de har inte ett skit i riksdag och regering att göra. Kristen. Muslim. Jude. Jag bryr mig inte först när de utger sig för att tala för andra och representera andra. Eller gå emot vårt samhälle genom att driva religiösa partier. Väldigt illa att hon kallar sig kristen och som politiker uttrycker sig på vis svenska kristna inte gör överlag.
Fast nu sitter du säkert/safe i din villa och fabulerar fram hur de som försvarar din säkerhet ska föra sig. In i frontstriden med dig och efter det har du en annan åsikt.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-04-23 kl. 02:09.
Citera
2022-04-23, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Mitt förslag är i alla fall mer humant, och inbegriper ej utomrättsliga avrättningar på offentlig plats, där offren till stor del kan vara icke-svenskar som inte hunnit bli byxmyndiga än. Ebba tänker tydligen annorlunda. Du med vad det verkar. Hur kommer det sig? Är det för att du blivit tagen i röven av prästen i kyrkan som barn? Eller för att du lyssnar för mycket på Paludan som gillar att ta barn i röven?
Vad är ditt förslag? Att polisen inte ska göra nåt, bara passivt skydda sig så gott det går mot våldsverkare men inte själva utöva våld?
Citera
2022-04-23, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Polisens nuvarande ammunition börjar wobbla inne i kroppen och orsakar ofta dödliga skador. Det är ett dåligt vapen att använda i arbetet helt enkelt. Jägare anser att det är djurplågeri att använda ammunitionen.

Polisen borde byta tillbaka till den äldre ammunitionen som gick igenom kroppen med mindre skador på vävnader.

Elpistol borde införas som prioriterat vapen vid kravaller.

Vad i helvete är det här för nån ny myt, wobblande kulor??? Flashback-expert i nötskal...

Jag tror du syftar på halvmantlade kulor som "svampar" upp i målet och orsakar mer skada. För övrigt exakt samma typ av ammunition som jägare använder för att döda djuret så fort som möjligt.

Anledningen till att polisen ej använder helmantlad ammunition längre är pga risken att kulan flyger rätt igenom kroppen och träffar någon oskyldig i bakgrunden.

Halvmantlade kulor är för övrigt olagligt att använda i krig just för att det dödar så effektivt. Rätt bisarrt va?
Citera
2022-04-23, 02:10
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad är ditt förslag? Att polisen inte ska göra nåt, bara passivt skydda sig så gott det går mot våldsverkare men inte själva utöva våld?
Fler dialogpoliser lol
Citera
2022-04-23, 02:10
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Varför är du en mes? Är du månne en blatte eller nagger? Du vill kanske inte att dina landsmän och tillika mörkermän skall skadas eller dö? Naggerlover!
Basal människokännedom, kryddat med en gnutta medmänsklighet, det är allt man behöver ha som politiker för att förstå problemet med att göra en farlig situation till en massaker. Hjärndöda Ebbas utspel talar därför bara om för oss att hon är en kriminell pajas som inte ens klarar av att skinna en förståndshandikappad åldring på ett hus. Och det är bland annat det som vi försöker avhandla i tråden. Inte huruvida jag själv finner det lämplig, eller mesigt, att släcka livet på underåriga demonstranter.
Citera
2022-04-23, 02:11
Medlem
Citat:
I två timmar står denna poliskvinna passiv och låter stenar regna över sig:

Polisen gjorde inget motstånd eller försök att avbryta attacken utan stod bara där som mänskliga sandsäckar:

Man lyckas inte genomföra sin uppgift för dagen, att se till att den allmänna sammankomst som sökts och getts tillstånd för kunde genomföras:

Man har inte ens klart för sig vad uppgiften var, verkar det som. Är uppgiften att lösa för dagen att alla ska hem?

De mänskliga sandsäckarna hade naturligtvis inte fokus på att gripa någon:

https://www.expressen.se/nyheter/caroline-attackerad-med-sten-fick-hjalmen-sprackt/

Är det mänskliga sandsäckar vi ska ha istället för poliser? Ska de bara stå där och ta emot? Är det polisens uppgift?

Vidrig läsning. Man börjar tamefan att hata polisen.

"Jag måste ta mig bakåt och få en ny hjälm för att kunna ta mig tillbaka och stötta mina kolleger, säger hon."

Vadå stötta? Så jävla typiskt kvinnor att tro att dom stöttar genom att passivt stå i grupp. Vilka jävla hönshjärnor!
Citera
2022-04-23, 02:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/kriminalisering-av-flaggbranning_GS02Ju233

Kriminalisering av flaggbränning
Motion 2004/05:Ju233 av Torsten Lindström (kd)
skymfande av rikssymbol
Citera
2022-04-23, 02:13
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vad i helvete är det här för nån ny myt, wobblande kulor??? Flashback-expert i nötskal...

Jag tror du syftar på halvmantlade kulor som "svampar" upp i målet och orsakar mer skada. För övrigt exakt samma typ av ammunition som jägare använder för att döda djuret så fort som möjligt.

Anledningen till att polisen ej använder helmantlad ammunition längre är pga risken att kulan flyger rätt igenom kroppen och träffar någon oskyldig i bakgrunden.

Halvmantlade kulor är för övrigt olagligt att använda i krig just för att det dödar så effektivt. Rätt bisarrt va?
Hålspets är det inte halvmantlad
Citera
2022-04-23, 02:14
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Tycker du att polisen lyckades med sin uppgift att upprätthålla lag och ordning? Var det lag och ordning som rådde i dessa samhällen?

Kunde den lagliga sammankomst som sökts och givits tillstånd för genomföras? Eller togs samhällens över av våldsverkare som totalt satte lag och ordning ur spel. Och vad gjorde polisen åt detta, de som ska upprätthålla lag och ordning? Gjorde de något för att göra det, eller förhöll de sig bara passiva och reducerade sig själva till mänskliga slagpåsar?
Det var väl inte genomtänkt. Det innebär inte att övervåld som kan drabba barn och oskyldiga är vad som är det rätta. Oskyldiga har rätt att vara på plats om dansken har rätt att demonstrera. Ni kan inte leka yoga med demokratin bara för att somliga andra saknar respekt för den. Alla får gå dit i ett demokratiskt samhälle och att bli skjuten för det är inte demokrati. Vi skjuter inte folk för vad andra gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Fast nu sitter du säkert/safe i din villa och fabulerar fram hur de som försvarar din säkerhet ska föra sig. In i frontstriden med dig och efter det har du en annan åsikt.
Nej jag bor i det fattigaste postnumret i min stad och säger vad jag än vill oavsett vem som blir kränkt i mitt område. Jag är rätt bra på att vara spydig om människor uppträder illa enligt mig och jag har skrivit på nätet i många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in