2022-04-23, 01:15
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Att Ebba är både populist och psykopat är ju inget nytt.

Det är ju så med psykopater. De passar inte alltid in. Plötsligt säger de något som de tror är OK men alla ba tystnar...
Citera
2022-04-23, 01:15
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vi konstaterar bara att Muhammed var pedofil. Muslimer idag - 2022 - inspireras av Muhammeds äktenskap. Det är inte ovanligt med så unga flickor idag heller. Se t ex Yemen. Eftersom Muhammeds liv är ett föredöme för muslimer idag fortsätter pedofilin inom islam.

Citat:
Om du inte kan ta dig tid att lyssna på vad hon faktiskt sa utan bara är ute efter feltolkning så är ditt bidrag till diskussionen totalt meningslöst.
Din oro är noterad. Du verkar förstå jättemycket om islam. Haha. Och visst har jag hört vad Ebba vill. Hon försökte förklara detta i aktuellt studion tidigare, men inget smink i världen kunde få oss att tänka på annat än att hon egentligen är ganska ful och pratar styltigt, och tycks va okej med att polisen ska få skjuta urskillningslöst in i en folkmassa.
Citera
2022-04-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Att polisen ska skjuta skapt är inget ändamål i sig i en rättsstat. Naturligtvis finns det en massa situationer när polisen ska få skjuta, och det kan säkert ha varit befogat mot individer även under upploppen. Däremot är det en risk att ta, tredje person kan skadas, och lätt är det inte att skjuta mot en folkmassa på avstånd och försöka pricka rätt.

Och som man alltid behöver klargöra på Flashback i sådana här situationer: Nej, jag är inte på islamisternas sida, polisen bör få tillgång till bättre utrustning i dessa situationer, och Paludan ska såklart kunna utnyttja sin yttrandefrihet. Men de ska inte skjuta skarpt när nöden verkligen inte kräver det, för det är en stor risk att ta i sådana här situationer.

Det fanns väl dessutom barn där också. Jag tror inte heller att poliser kan skjuta hur som helst om det är stora grupper med människor och det pågår stenkastning etc. Inte så lätt att pricka då och det skapar nog bara ännu mer tumult. Kanske får du en sten på dig samtidigt som du ska trycka av och missar och skjuter istället personen intill så hem dör… alltså det går ju inte att skjuta mot någon viss individ om det är en folkmassa. Dessutom vet du antagligen inte ens vem som nyss kastade något mot dig av alla som står där.

Jag funderade själv igår på detta men nu när jag funderat ett tag förstår jag verkligen att man som polis inte kan använda vapen i en sådan situation.

Ebbas uttalande var ju helt sjukt. Typ som att hon ifrågasatte varför ingen annan var skadad (och tyckte att de borde vara det?) det lät så i varje fall på sättet hon formulerade meningen. Hade hon sagt ”varför använde inte polisen tjänstevapnen om de anfölls med stenkastning?” hade jag inte tyckt det var en så konstig fundering (även om jag ogillar henne och hennes politik). Men nu sa hon ju istället ”varför skadades inte fler våldsverkare?”. Då ifrågasätter hon ju antalet skadade och varför de inte var fler. Vad är det för jävla konstig grej att säga? Det var ju inte problemet. Problemet var ju att poliser blev skadade och det vill man ju undvika. Det löser man inte genom fler skadade våldsverkare….
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-04-23 kl. 01:27.
Citera
2022-04-23, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det är ju så med psykopater. De passar inte alltid in. Plötsligt säger de något som de tror är OK men alla ba tystnar...

Nått är det som inte stämmer.
6 % någonting i förra valet, hon pratar som det är ett av Sveriges största partier. Stödröster från moderater är ungefär hälften.
Citera
2022-04-23, 01:27
Medlem
Vi har inte bara en av världens mest inkompetenta regeringar, vi har även en fullkomligt usel opposition. Hade tänkt att rösta på Moderaterna i september, vill verkligen ha bort denna pajasregering och varje röst gör det svårare för miljöpartiet att nå fyra procent. Men klarar nog inte av det i år heller, inte röstat på ett riksdagsparti sedan 2006. De är för usla.

Händelser som kravallerna i Skäggetorp borde vara mumma för oppositionen, bara håll käft och försök agera vuxet så vinner man mot det lilla twittertrollet som är vår justitieminister, men så går Ebba Busch ut med att poliserna borde skjuta skarpt mot barnfamiljer. Ridå självmål. Var samma sak med Corona. Jävla tomtar.
Citera
2022-04-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej då, hon vill nog mest bara att när polisernas säkerhet är i fara så ska de få bruka alla medel för att rätta till situationen.
Så löd efterkonstruktionen, ja. Eller i alla fall på ett ungefär. Men var det vad hon egentligen tänkte? Nej, det tror jag ej. Denne fule kristdemokrat har uppenbarligen låtit makten, och maktspelet, forma sin vidriga tankevärld lite för mycket. Det blir väl lätt så när man aldrig haft ett riktigt arbete. Utan sitter helst och driver med partikollegor som underhåller idéer om att fly till Norge om kriget kommer hit.
Citera
2022-04-23, 01:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Din oro är noterad. Du verkar förstå jättemycket om islam. Haha. Och visst har jag hört vad Ebba vill. Hon försökte förklara detta i aktuellt studion tidigare, men inget smink i världen kunde få oss att tänka på annat än att hon egentligen är ganska ful och pratar styltigt, och tycks va okej med att polisen ska få skjuta urskillningslöst in i en folkmassa.
Polisen är de som ska ha våldsmonopol i samhället. Det är för att skydda oss. Vad föreslår du ska göras när polisen uppenbarligen inte längre har det våldsmonopolet? Ska vi bara låta polisen retirera medan olika grupper utövar extremvåld i samhället utan att stoppas? Ska vi stoppa det med saft och bulle?
Citera
2022-04-23, 01:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kommunister, Islamister, sverigedemokrater och nazister. Du har helt rätt.

Hatar de alla och låt hatet flöda
Jag fattar att du hatar sverigedemokrater. Men de är demokrater i grund och botten.

Kommunister, islamister och nazister är det inte.

Har vi nån från SSU som gör en privat attack uppeldad av Morgan och Strandhälls twittranden?
Citera
2022-04-23, 01:34
Medlem
Citat:
Polisen är de som ska ha våldsmonopol i samhället. Det är för att skydda oss. Vad föreslår du ska göras när polisen uppenbarligen inte längre har det våldsmonopolet? Ska vi bara låta polisen retirera medan olika grupper utövar extremvåld i samhället utan att stoppas? Ska vi stoppa det med saft och bulle?
Förstår din iver över att få avleda diskussionen till något annat. Är det icke Paludans nutida pedofilskandaler, eller katolska kyrkans övergrepp, så är det en sminkad blondins mördarinstinkter du vill rädda.

Hur går det tycker du? Bra?
Citera
2022-04-23, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det fanns väl dessutom barn där också. Jag tror inte heller att poliser kan skjuta hur som helst om det är stora grupper med människor och det pågår stenkastning etc. Inte så lätt att pricka då och det skapar nog bara ännu mer tumult. Kanske får du en sten på dig samtidigt som du ska trycka av och missar och skjuter istället personen intill så hem dör… alltså det går ju inte att skjuta mot någon viss individ om det är en folkmassa. Dessutom vet du antagligen inte ens vem som nyss kastade något mot dig av alla som står där.

Jag funderade själv igår på detta men nu när jag funderat ett tag förstår jag verkligen att man som polis inte kan använda vapen i en sådan situation.

Ebbas uttalande var ju helt sjukt. Typ som att hon ifrågasatte varför ingen annan var skadad (och tyckte att de borde vara det?) det lät så i varje fall på sättet hon formulerade meningen. Hade hon sagt ”varför använde inte polisen tjänstevapnen om de anfölls med stenkastning?” hade jag inte tyckt det var en så konstig fundering (även om jag ogillar henne och hennes politik). Men nu sa hon ju istället ”varför skadades inte fler våldsverkare?”. Då ifrågasätter hon ju antalet skadade och varför de inte var fler. Vad är det för jävla konstig grej att säga? Det var ju inte problemet. Problemet var ju att poliser blev skadade och det vill man ju undvika. Det löser man inte genom fler skadade våldsverkare….
Men herregud. Hon menade att polisen var alldeles för passiv när de blev angripna. De bara tog emot och lät sig bli misshandlade. Därav att det är så många skadade poliser men så få skadade våldsverkare.

Hon tyckte polisens passivitet var upprörande, när de faktiskt har till uppgift att utöva berättigat våld när det krävs för att stävja situationer. Jag håller med henne, vad ska vi ha poliser till som bara låter sig utnyttjas som mänskliga slagpåsar? De gör ingen nytta, de kan lika gärna stanna hemma!

Polisen SKA stävja oroliga och våldsamma situationer, och de ska göra det med våld om så krävs. Om det bara är en massa skadade poliser efter ett upplopp men alla våldsverkare är pigga och krya så är något åt helvete fel, är vad Ebba säger. Hur kan det missförstås??
Citera
2022-04-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Lev gärna i Sverige av idag, som toppar alla listor om yttrandefrihet, sekularism, pressfrihet, you name it!
Fast det där är inte sant och det vet du. De som har samma ideologi som dig attackerar yttrandefriheten varje dag i det här landet.
Citera
2022-04-23, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Förstår din iver över att få avleda diskussionen till något annat. Är det icke Paludans nutida pedofilskandaler, eller katolska kyrkans övergrepp, så är det en sminkad blondins mördarinstinkter du vill rädda.

Hur går det tycker du? Bra?
Och du hade som väntat inga egna svar på vad som ska göras, men gnäller mer än gärna på andras lösningar. Waste of skin, som man brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in