2022-04-22, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Skall äntligen Frankrike börja axla sitt ansvar ?

Frankrike sender tunge våpen til Ukraina

Franske tjenestepersoner har tidligere stort sett unngått å gå i detalj om landets våpenleveranser til Ukraina. Men fredag kom Macron med mer detaljerte opplysninger.

– Vi sender betydelig mengder utstyr, fra Milan til Caesar til ulike typer våpen, sa Macron med henvisning til panservernmissilene av typen Milan og Caesar-kanoner.

Disse kanonene kan monteres på kjøretøy og har en rekkevidde på opp til 40 kilometer. Fra lørdag vil 40 ukrainske soldater få opplæring i Frankrike i hvordan utstyret skal brukes, ifølge kilder ved presidentens kontor.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/04/22/195841319/frankrike-sender-tunge-vapen-til-ukraina

Eller är det något valfläsk ifrån Maccron, som blir urvattnat efter att vinna valet i helgen..
Citera
2022-04-22, 23:51
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Har aldrig påstått att jag drömmer om något storserbien? Den politiken är sedan länge övergiven av serberna. Så jag ser inte vad du vill komma med.

I min mening så är USA än totalitär militärdiktatur med massmedia som organiseras av oligarker/staten för att hjärntvätta sin befolkning och föra kulturkrig. I min värld är USA knappast bättre än Ryssland.

Så sluta gnäll på Putin. Det visar bara hur obildade folk när de gör det.

https://www.youtube.com/watch?v=OyBNmecVtdU
Svårt att hänga med...

Enligt dig:
"USA är hemskt och Ryssland är ungefär lika illa därför ska vi inte gnälla på Putin."

Fattas någon pusselbit i "logiken" här.
Citera
2022-04-22, 23:52
Medlem
Citat:
Haha och vad har du att säga om branden i Odessa ditt lilla nazistsvin?

Du tycker säkert om Azov svinen som redan begått större folkmord i Ukraina än Srebrenica

Så kul att se wokeism från västerlänningar går snett i praktiken direkt. Hänt miljontals gånger med feminism, invandringspolitik och Ukraina är ingen skillnad. Ni lever i en bubbla.

Hur ska du få serberna att se ut som svin när Ukrainarna är 10 gånger värre svin? Stödje du ukrainarnas folkmord mot både ryssar och ukrainare? Ryska armén gärver nog upp lätt 10.000 döda civila från Mariupol som Azov gjort sig skyldiga för. Vad har du att säga nu? Där har du redan 2 srebrenica massakrar, tacka dina Azov kompisar.

Jag har varit med i den här leken länge och jag känner mina fiender väl. blir inte lurad av någon som precis fått för sig att hata lite ryssar.

Det spelar ingen roll hur mycket morbida propagandalögner du skiter ur dig - du lurar ingen mer än dig själv och möjligen någon mer efterbliven serb eller arab - ni serber är ju naziwannabees så det bli högst komiskt när du slänger ur dig nazzeanklagelder! Fortsätt gärna och bjud på underhållning! Som sagt alla vet redan vilket motbjudande, mordiskt och degenererat pack serber är, det är därför ni är fattiga som kyrkråttor!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Har ingen täckning i Balkan heller vad rör Bosnien/Kosovo, men folk har ju en ganska stark bias mot ortodoxa folkgrupper. De tycker om att slänga runt folkmord termen lite hejvilt som CNN gör.

Tror det är bäst att lämna Balkan i diskussionen hur intressant den än är, men det är sant att folkmord kräver mycket strikta kriterier.

För de som vill läsa vad som passar in:

https://en.wikipedia.org/wiki/Genocide

Så ja, inget folkmord i Donbass.
Citera
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Nej jag kommer inte att tacka dig. Däremot tycker jag försvararna och hjältarna av Mariupol är grymt starka, dem kan jag säga tack till.

De som kryper runt i kloakerna vid stålverket? Ge dom några dagar till och de sista nazisterna ur azov har dött eller gett upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Båda de gubbarna är rätt slitna faktiskt. Det vore kul om de fick fredsförhandla med varandra helt utan hjälp och allt filmades.
De kunde väl supa till om inte annat, de behöver säkert inte ens tolk.

Det skrämmande i detta är Puttler. Det amerikanska systemet kan hantera en dement president (jag säger inte att Biden är dement, jag bara spekulerar); men i Puttler-Ryssland där all makt ligger hos presidenten blir det onekligen farligt när psyket fallerar. Kekkonen lär ha varit lätt dement sista gången han valdes, men Finland fungerade som vanligt trots det.
Citera
2022-04-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Nej jag kommer inte att tacka dig. Däremot tycker jag försvararna och hjältarna av Mariupol är grymt starka, dem kan jag säga tack till.

Vad har försvararna av Mariupol med nånting att göra ? Du verkar världsfrånvänd med ett ego stort som titanic.
Citera
2022-04-22, 23:53
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
JOJO! Det är tragiskt när folk dör. Men i det stora hela så kommer folk fortsätta dö så länge vi accepterar nuvarande världsordning.

Det kanske är svårt att tro! Men efter att avslöjandena kommer framigenom med valfusket i USA, Bidens skumraskaffärer i Ukraina, Hollywoods avslöjanden om barnporr med kopplingar ända till vita huset (pizzagate). Barry Soetoro (Barak Obamas kille), Tartaria ( gamla kartor) som visar en annan civilisation (förfalskad historia), NASA- Not A Space Agency. Så kommer du tacka mig.

Hahaha delade detta med 50+ pers på Discord. Alla skrattade åt dig
Citera
2022-04-22, 23:54
Medlem
Numera haglar det in rapporter om att västländer skickar stora mängder artilleri till Ukraina. När ryssarna redan nu misslyckas med sina anfall i östra/södra ukraina så kan man ana hur ryssarnas situation kommer att vara inom 2-3 veckor.

Jag är alltmer övertygad om att Ukrainas mål nu är att bli ett land igen, inkl Krim.
Citera
2022-04-22, 23:55
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Svårt att hänga med...

Enligt dig:
"USA är hemskt och Ryssland är ungefär lika illa därför ska vi inte gnälla på Putin."

Fattas någon pusselbit i "logiken" här.

Städa först rent i Bryssel eller Washington där du kommer ifrån innan du beger dig med puffran till Moskva.

Vill inte få skadad ekonomi av sanktioner tack vare idioter som dig som för får sig att stödja USAs proxykrig mot Ryssland.
Citera
2022-04-22, 23:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
De som kryper runt i kloakerna vid stålverket? Ge dom några dagar till och de sista nazisterna ur azov har dött eller gett upp.

Finns ett flertal försvarare som krypit runt under städer. Sant att svälten kanske tar dem till slut, men Ryssland klarade inte att klå dem så det är iallafall positivt.

Citera
2022-04-22, 23:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Z = levande döda Zoombies. Som alla ryssar i Ukraina.

Ingen har väl egentligen fått en rimlig förklaring till just varför Z? Mer som de bara behövde särskilja sina fordon och tanks från Ukrainas och det var vi kletar dit ett Z. Sedan försökte Kreml göra det till en hype. Men det sket sig.
Z är bara en av flera symboler som syns på fordonen, beroende på var de befinner/befann sig. V och O, mm. Tror att de är till för att skilja fordon från olika frontavsnitt och enheter från varandra, men det där med hajpen är nog sant. Hashtag, videor på sociala medier, you name it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in