2022-04-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Srebrenica var inget folkmord din lilla kärring.

Serberna planerade inte något folkmord i förväg, det blev ett resultat av att man intog en FN zon med 5000 män i vapenför ålder som tillhörde den BOSNISKA ARMEN.

Serberna evakuerade civila kvinnor och barn från Srebrenica. 2000 män avrättades 3000 DOG I ELDSTRID. Det är så krig ser ut. Väx upp.

Serberna mördades också kors och tvärs, som var civila så kom inte hit och predika som en präst om vilka "svin" serber är, länkarna från andra världskriget bör räcka för att få tysta på din efterblivna trut, där serber systematiskt utrotades av kroater och bosniemuslimer. Det var en koordinerad operation med hjälp av Hitler och Nazityskland.

Idag NATO, samma skit samma pasta.

Typisk serbhatare, med låg debattnivå, klarar inte hålla en civiliserad diskussion.
Nu är Serbien iofs off topic, men man kan antingen acceptera situationen, bryta ihop och komma igen (som Västtyskland 1945, Österrike 1918 eller Sverige 1905/1809), eller leva i misär och drömma vidare om ett storserbien (som aldrig kommer hända) en generation till.

Ryssarna har varit i samma situation sedan Sovjetunionens fall, och än mer så inom kort när Ukrainakriget misslyckats. De kan antingen acceptera situationen och göra det bästa av det, eller drömma vidare om ett nytt storryssland även i nästa generation, meden utedass, korrupta diktatorer, brödköer och annan misär fortgår.
Citera
2022-04-22, 23:32
Medlem
LibBells avatar
Den nya våroffensiven i öst/sydöst har nu pågått några dagar. Väntat med artelleri, men väldigt små framgångar för Ryssland. Även om detta bara är ett första test mot UA så känns det väldigt tunt.

Tror denna offensiv blir minst lika pinsam som den första.

Efter snart två månader har Ryssland lyckats att (nästan) erövra Cherson och Mariopul. Utöver det lite åkermark i söder.

De har förlorat mycket av sina bästa, tex från VDV och Spetsnaz i första offensiven. Stora, förluster i flottan.

I princip så är det skärvorna att samma gäng som var med i första offensiven som nu ska in i andra. Hur ser deras moral och stridsduglihet ut?

Ryssarnas flygvapen fortsätter att skjutas ned som "flugor" dagligen.

Jag tror att Ukraina innan 9 maj tryckt tillbaka ryssarna till stlleståndslinjerna innan 24 feb, kanske även tagit tillbaka ny mark.
Citera
2022-04-22, 23:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ser ut som att världen aldrig lär sig mönstret.

USA har NU sitt proxykrig (Wiki: "Det kännetecknas av att två stater strider mot varandra på en tredje stats territorium. De i praktiken krigförande staterna kämpar ofta mot sina motståndares allierade, samtidigt som de bistår sina egna allierade i kampen mot deras gemensamma fiende."

USA riskerar ingenting. Andra nationers medborgare dör.

Problemet här är bara att om Ukraina faktiskt börjar pusha tillbaka Ryssland så har Ryssland taktiska kärnvapen till sitt förfogande. Putin kan mycket väl använda dem om hans styre hotas.
Din lösning är såklart att Ukraina ska sluta försvara sig?!
Eller att de åtminstone inte ska få någon hjälp?
Citera
2022-04-22, 23:33
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Haha srebrenica inget folkmord - du verkar inte ha något problem att göra dig själv till åtlöje - även ett fundamentalistiskt ryss-troll borde ju inse nyttan av att hålla lögnerna på en rimlig nivå! Gråt nu vidare över din förlorade storserbiska dröm 😂

Haha och vad har du att säga om branden i Odessa ditt lilla nazistsvin?

Du tycker säkert om Azov svinen som redan begått större folkmord i Ukraina än Srebrenica

Så kul att se wokeism från västerlänningar går snett i praktiken direkt. Hänt miljontals gånger med feminism, invandringspolitik och Ukraina är ingen skillnad. Ni lever i en bubbla.

Hur ska du få serberna att se ut som svin när Ukrainarna är 10 gånger värre svin? Stödje du ukrainarnas folkmord mot både ryssar och ukrainare? Ryska armén gärver nog upp lätt 10.000 döda civila från Mariupol som Azov gjort sig skyldiga för. Vad har du att säga nu? Där har du redan 2 srebrenica massakrar, tacka dina Azov kompisar.

Jag har varit med i den här leken länge och jag känner mina fiender väl. blir inte lurad av någon som precis fått för sig att hata lite ryssar.
Citera
2022-04-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Den nya våroffensiven i öst/sydöst har nu pågått några dagar. Väntat med artelleri, men väldigt små framgångar för Ryssland. Även om detta bara är ett första test mot UA så känns det väldigt tunt.

Efter snart två månader har Ryssland lyckats att (nästan) erövra Cherson och Mariopul. Utöver det lite åkermark i söder.

De har förlorat mycket av sina bästa, tex från VDV och Spetsnaz i första offensiven. Stora, förluster i flottan.

I princip så är det skärvorna att samma gäng som var med i första offensiven som nu ska in i andra. Hur ser deras moral och stridsduglihet ut?

Jag tror att Ukraina innan 9 maj tryckt tillbaka ryssarna till stlleståndslinjerna innan 24 feb, kanske även tagit tillbaka ny mark.

Låter spännande. isåfall, Ryssland hotar med taktiska kärnvapen. Hur känns det då?
Citera
2022-04-22, 23:35
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:

USA har NU sitt proxykrig (Wiki: "Det kännetecknas av att två stater strider mot varandra på en tredje stats territorium. De i praktiken krigförande staterna kämpar ofta mot sina motståndares allierade, samtidigt som de bistår sina egna allierade i kampen mot deras gemensamma fiende."

Problemet här är bara att om Ukraina faktiskt börjar pusha tillbaka Ryssland så har Ryssland taktiska kärnvapen till sitt förfogande. Putin kan mycket väl använda dem om hans styre hotas.

Kolla mina tidigare inlägg. Jag har sagt förut att USA behövde ett nytt krig när Afghanistan slutade. Det militär-industriella komplexet krävde det. Nå, nu har vi det. Föga förvånande.

Varför skulle putins styre hotas om de efterblivna ryssarna blir utslängda, med hjälp från omvärlden, från landet de försöker invadera? Hur får du ihop den logiken, din dumma fan.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Haha och vad har du att säga om branden i Odessa ditt lilla nazistsvin?

Du tycker säkert om Azov svinen som redan begått större folkmord i Ukraina än Srebrenica

Så kul att se wokeism från västerlänningar går snett i praktiken direkt. Hänt miljontals gånger med feminism, invandringspolitik och Ukraina är ingen skillnad. Ni lever i en bubbla.

Hur ska du få serberna att se ut som svin när Ukrainarna är 10 gånger värre svin? Stödje du ukrainarnas folkmord mot både ryssar och ukrainare? Ryska armén gärver nog upp lätt 10.000 döda civila från Mariupol som Azov gjort sig skyldiga för. Vad har du att säga nu? Där har du redan 2 srebrenica massakrar, tacka dina Azov kompisar.

Jag har varit med i den här leken länge och jag känner mina fiender väl. blir inte lurad av någon som precis fått för sig att hata lite ryssar.

Folkmordsargumentet har ingen täckning. Återkommer ibland här, utan minsta bevis.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Men varför skulle ryssar som inte är arier och av nazityskland därför sågs som ett underlägset folk vilja ha hakors eller hylla nazismen?
Nog för att ryssen är dum men ändå

Men varför ett Z?

Bokstaven finns ju inte ens i deras alfabet.

Jag hade kört med en Зa helt klart.

Redan genom sina symboler förråder de att de inte står upp för någon östslavisk kultur väldigt mycket.

De direkta kopplingarna mellan Z och hakkorset är emellertid oftast skapade av tänkare utanför Ryssland, och förmodligen inget som genierna i Ryssland funderade över.

Sammantaget är det dock ett tydligt tecken på nazism i rysk tappning. Landet har många nazister, men FSB har sedan kanske tio år slagit ner extremhöger som pratar om ras.

Man har flyttat fokus till kultur, och det är där som joppar som Kirill kommer in. Ryssarna är bäst, för de har den rätta ortodoxa kulturen. Det är så man tänker.

För offren kan det kvitta vad Moskva tramsar ihop.
Citera
2022-04-22, 23:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Den videon har noll relevans för Putin och de som stöder honom. Vi måste komma ifrån att fakta är något som har med kriget att göra. Putin och Ryssland gör som de gör för att de inte bryr sig, det är så enkelt. Vad Putin sagt tidigare har inget värde överhuvudtaget.

Du kom kanske ihåg när Lavrov kanske 2 veckor in i kriget sa att Ryssland inte attackerat Ukraina.

De bara bryr sig inte, om sanning, FN, förluster eller något annat. Bara sina mål, vägen dit är helt ointressant.

Men den är bra för att förstå att man aldrig kan lita på ett enda ord från Ryssland.

De förstår bara överlägsen makt som argument.
Citera
2022-04-22, 23:38
Medlem
Citat:

Kolla mina tidigare inlägg. Jag har sagt förut att USA behövde ett nytt krig när Afghanistan slutade. Det militär-industriella komplexet krävde det. Nå, nu har vi det. Föga förvånande.
Då var det ju väldigt lägligt, enligt din synpunkt, att Puttler-Ryssland fick kollektiv hjärnblödning och invaderade ett grannland. Eller försöker du antyda att ryssarna egentligen är betalda av amerikanerna för att starta ett krig mot Ukraina där samma amerikaner kan tjäna storkovan på att ge bort vapen till Ukraina gratis?
Citera
2022-04-22, 23:40
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Låter spännande. isåfall, Ryssland hotar med taktiska kärnvapen. Hur känns det då?
Skrattretande. Som alltid när Ryssland "hotar" med något
Citera
2022-04-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell

Jag tror du är lite optimistisk tidsmässigt, men till slutet av sommaren så lär vi vara där någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in