2022-04-22, 23:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nu handlar denna tråden om Råttlands invasion av Ukraina Gå inte OT. Massa ovidkommande trams är inte relevant. Biden ser för övrigt betydligt friskare och mer intellektuellt aktiv ut än Putain.

Båda de gubbarna är rätt slitna faktiskt. Det vore kul om de fick fredsförhandla med varandra helt utan hjälp och allt filmades.
Citera
2022-04-22, 23:41
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Folkmordsargumentet har ingen täckning. Återkommer ibland här, utan minsta bevis.

Har ingen täckning i Balkan heller vad rör Bosnien/Kosovo, men folk har ju en ganska stark bias mot ortodoxa folkgrupper. De tycker om att slänga runt folkmord termen lite hejvilt som CNN gör.
Citera
2022-04-22, 23:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Kolla mina tidigare inlägg. Jag har sagt förut att USA behövde ett nytt krig när Afghanistan slutade. Det militär-industriella komplexet krävde det. Nå, nu har vi det. Föga förvånande.

Så den amerikanska vapenindustrin lurade Putin att anfalla Ukraina?
Citera
2022-04-22, 23:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Båda de gubbarna är rätt slitna faktiskt. Det vore kul om de fick fredsförhandla med varandra helt utan hjälp och allt filmades.

Jo förvisso.. båda har passerat bäst-före.. Men tycker ändå Putain ser mest dödssjuk ut
Citera
2022-04-22, 23:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Srebrenica var inget folkmord din lilla kärring.

Serberna planerade inte något folkmord i förväg, det blev ett resultat av att man intog en FN zon med 5000 män i vapenför ålder som tillhörde den BOSNISKA ARMEN.

Serberna evakuerade civila kvinnor och barn från Srebrenica. 2000 män avrättades 3000 DOG I ELDSTRID. Det är så krig ser ut. Väx upp.

Serberna mördades också kors och tvärs, som var civila så kom inte hit och predika som en präst om vilka "svin" serber är, länkarna från andra världskriget bör räcka för att få tysta på din efterblivna trut, där serber systematiskt utrotades av kroater och bosniemuslimer. Det var en koordinerad operation med hjälp av Hitler och Nazityskland.

Idag NATO, samma skit samma pasta.

Typisk serbhatare, med låg debattnivå, klarar inte hålla en civiliserad diskussion.

Kan bara hålla med. Det sjuka är att de anklagar nederländare för detta påstådda "folkmord" också, där i princip ingen omkom utom regelrätta muslimsoldater (IS-gubbar från Saudiarabien) som förtjänade det.

Bara att ha orangea kläder räckte. De blir galna om de ser oranga kläder, tänker Nederländerna, och det är tydligen fel på något sätt. Man baxnar. Varför ska inte nederländare med orangea kläder kunna turista fritt i Bosnien? Det är så sjukt så bara en muslim kan tänka ut något sådant. Men muslimer är de undermänniskor de är, framför allt bosnier. Värsta exemplaret.

Har hört många nederländare som inte har kunnat semestra fritt i Bosnien, i och för sig ett vackert land, men pga dessa sjuka föreställningar. Men varför semestra i fiendeland. Alla nederländare åker till Serbien där man kan dricka fritt (ej tillåtet pga muslimska lagar i Bosnien) med mera.

Jag kan hålla med om att Bosnien är vackrare än Serbien men det är ändå Serbien man som nederländare väljer att turista i pga muslimernas hemskhet.

De säger att nederländare var bakom det så kallade "folkmordet" i Srebreniza. Som var NOLL FOLKMORD. Enkel avrättning av IS-muslimer.

Slava Serbia!
Citera
2022-04-22, 23:46
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Då var det ju väldigt lägligt, enligt din synpunkt, att Puttler-Ryssland fick kollektiv hjärnblödning och invaderade ett grannland. Eller försöker du antyda att ryssarna egentligen är betalda av amerikanerna för att starta ett krig mot Ukraina där samma amerikaner kan tjäna storkovan på att ge bort vapen till Ukraina gratis?

Tro fan att ett svidande nederlag snabbt skulle förklaras med att det var amerikanerna som lurade Ryssland till att inleda kriget. Motsvarande antydningar ploppar redan upp på RWA:s twitterfeed då och då.

Det verkar vara en del av den ryska nationella självbilden. Egentligen är man bäst och förtjänar allt som världen har att erbjuda, att man sedan ändå misslyckas beror på att en elak omvärld konspirerar mot en och lägger krokben gång på gång.

Förlorar Ryssland det här kriget kommer det helt och hållet vara NATO-nazistjude-globalist-kapitalist-PK-bögarnas fel.
Citera
2022-04-22, 23:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men varför ett Z?
Bokstaven finns ju inte ens i deras alfabet.
Jag hade kört med en Зa helt klart.
Redan genom sina symboler förråder de att de inte står upp för någon östslavisk kultur väldigt mycket.
De direkta kopplingarna mellan Z och hakkorset är emellertid oftast skapade av tänkare utanför Ryssland, och förmodligen inget som genierna i Ryssland funderade över.
Sammantaget är det dock ett tydligt tecken på nazism i rysk tappning. Landet har många nazister, men FSB har sedan kanske tio år slagit ner extremhöger som pratar om ras.
Man har flyttat fokus till kultur, och det är där som joppar som Kirill kommer in. Ryssarna är bäst, för de har den rätta ortodoxa kulturen. Det är så man tänker.
För offren kan det kvitta vad Moskva tramsar ihop.

Z var bara en av flera beteckningar på fordonen för att skilja olika militärdistrikt som attackerade från olika håll. Sedan har Putin-dyrkande nazistryssar gjort den symbolen till sin symbol, men det är ju först efter kriget startade. De är för korkade för att inse att resten av världen slås av likheten med deras kultbeteende och nazismen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ser ut som att världen aldrig lär sig mönstret.

USA har NU sitt proxykrig (Wiki: "Det kännetecknas av att två stater strider mot varandra på en tredje stats territorium. De i praktiken krigförande staterna kämpar ofta mot sina motståndares allierade, samtidigt som de bistår sina egna allierade i kampen mot deras gemensamma fiende."

USA riskerar ingenting. Andra nationers medborgare dör.

Problemet här är bara att om Ukraina faktiskt börjar pusha tillbaka Ryssland så har Ryssland taktiska kärnvapen till sitt förfogande. Putin kan mycket väl använda dem om hans styre hotas.

Kolla mina tidigare inlägg. Jag har sagt förut att USA behövde ett nytt krig när Afghanistan slutade. Det militär-industriella komplexet krävde det. Nå, nu har vi det. Föga förvånande.

Mm, så de ringde till Vlad och sade, nu får du börja kriga här så att ditt land går åt helvete och vi tjänar pengar.

Hela den analysen bygger på att det egentligen är USA som styr allt, men varför styr de då inte dig?

Putin hade kunnat säga, nej, det är lugnt, jag chillar och ska inte attackera något.

Hm... en annan tanke är att det man ser är mer eller mindre sanningen.

Jämför med Pearl Harbor. Var det en japansk attack på USA, eller var det den internationella judendomens konspiration för att få anfalla de stackars lidande germanerna?
Citera
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så den amerikanska vapenindustrin lurade Putin att anfalla Ukraina?
Du fattar inte! Det är Nato och Bidens son tillsammans med nazister under en judisk president som provocerat fram detta. Tillsammans med vapentillverkare. I väst.
Sen var det något om en laptop också

Rysk logik
Senast redigerad av Skaffern 2022-04-22 kl. 23:49.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Förtjänar väl en egen tråd egentligen. Men jag tänker på det där med rysk "Brain-drain" etc. Har dessa smarta ryssar ens en framtid och något att hämta i väst?

Högst anekdotisk, men de ryssar jag kommit i kontakt med i arbetslivet har ju alla varit högst opålitliga och totalt saknat moral. Ljuga för egen vinning är legio.

Lägger man ihop det med hur rika ryssar beter sig på semesterorter, det är ju världskänt att rysssvin inte kan bete sig som civiliserade människor, börjar man ju undra om det inte är någon genetisk defekt som gror i detta misslyckade land?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men den är bra för att förstå att man aldrig kan lita på ett enda ord från Ryssland.

De förstår bara överlägsen makt som argument.

Absolut, därför blir det så kul med argument som att Ukraina ska lägga ned vapnen och då blir allt bra. Bara se Rysslands och Sovjets involvering i krig och konflikter och inse att, motstånd och självförsvar kan innebära den minsta smärtan framför att ge upp, bli torterad, deporterad och kanske mördad.

Jag hoppas i första hand på att det finns Ryssar som är tillräckligt intelligenta för att inse det idiotiska i invasionen, men tills det händer så behövs modiga människor som vågar stå upp mot den invaderande armèn. För som du säger, argument och fakta biter inte, Ryssland bryr sig inte om mänskliga rättigheter i någon mening alls.

Det var ett tag sedan men någon Putin supporter här rättfärdigade kriget med ett enda argument, Ryssland har rätt att invadera Ukraina bara för att de kan. Går liksom inte att diskutera sådana argument.
Citera
2022-04-22, 23:49
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
JOJO! Det är tragiskt när folk dör. Men i det stora hela så kommer folk fortsätta dö så länge vi accepterar nuvarande världsordning.

Det kanske är svårt att tro! Men efter att avslöjandena kommer framigenom med valfusket i USA, Bidens skumraskaffärer i Ukraina, Hollywoods avslöjanden om barnporr med kopplingar ända till vita huset (pizzagate). Barry Soetoro (Barak Obamas kille), Tartaria ( gamla kartor) som visar en annan civilisation (förfalskad historia), NASA- Not A Space Agency. Så kommer du tacka mig.

Nej jag kommer inte att tacka dig. Däremot tycker jag försvararna och hjältarna av Mariupol är grymt starka, dem kan jag säga tack till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in