2022-04-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jag ser inte att användaren i fråga försvarade upplopp (vet inte om man kan kalla dem världsnyheter, Putins invasionskrig mot stackars Ukraina, det är en världsnyhet).

Vet du att användaren i fråga härstammar från ett annat land?

Om du inte inser att detta har varit världsnyheter så antar jag att du bara följer vänstermedia.

Jag kan inte se att en svensk sitter och försvarar äcklena som kastar sten mot poliser. Kan du det? Är du svensk? Eller gillar du att se på då araber tar över vårt land? Jag gör inte det. Det finns många bra araber men tyvärr finns det vidriga pack som jag vill flyttar hem igen.
Citera
2022-04-22, 23:20
Medlem
Rasputin420s avatar
hora försöker få röster
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du är alltså en pseudoröd högerxtrem? Inte konstigt du håller med den snart arbetslöse tokan!
Och du är en politisk idiot som är allt annat än påläst.
Citera
Medlem
Citat:
Jag intar en mittenposition i denna diskussion som svingar vilt från båda håll.

Självklart ska svensk polis kunna ha kontroll över varje kvadratmeter svensk mark, och det är helt oacceptabelt att en mobb/våldsamt upplopp ska kunna tränga tillbaka polisen så att de tvingas fly och 100 poliser skadas. Ingen kan rimligtvis försvara detta beteende från mobben, det är helt oacceptabelt.

Samtidigt ska polisen givetvis använda proportionerligt våld, och ingen ska "skjutas med skott i pannan" som en del galningar vräker ur sig här i tråden. Våldet har inte med någon etnicitet eller viss religion att göra, utan har att göra med folk som lever i extremt utanförskap, utan framtidstro och i kriminalitet.

Ebba har rätt i en del hon säger, det är orimligt att svensk polis tvingas backa och fly. Samtidigt vänder jag mig mot ordvalet "Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare" då det kan låta som detta vore önskvärt.

Slutsatsen, med huvudet kallt, måste vara att polisen får större befogenheter och mer ändamålsenliga vapen, såsom vattenkanoner, tårgas och gummikulor. Dessa ska användas i en stigande skala, vattenkanoner räcker långt. Och alla som gör upplopp ska gripas och de som skadas ska ges vård. Efteråt kommer rättsprocessen som kan bli fängelse eller utvisning.

Är du hjärntvättad eller? Det har inte ett skit med fattigdom och utanförskap att göra. Dessa är religiösa fundamentalister, dom gjorde uppror när deras heliga bok brändes. Detta är 100% kopplat till religion. Att du inte ser någon muslim i slips i dessa upplopp beror på att dessa attackera samhället ifrån ett mer sofistikerat sätt. Men dom attackerar samhället lik förbannat.

Du sitter i nattmössan och yrar. Det är dags för dig att vakna.
Citera
2022-04-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Sverige är det underbemannade landet brukar jag säga. Polisen måste vara tillräckligt många helt enkelt. Det går inte att ha det, så här. Det är inte första gången, de fått ge sig mot fotbollshuliganer och andra upplopp. Som jag sa tårgas och vattenkanoner gör angriparna handlingsförlamade. Skjuta skarpt låter 1800 tal, nej jag tror inte på det.

Jag vill inte heller att de skjuter skarpt, tycker som många andra att gummikulor varit passande, och fler arresteringar. Vattenkanon och tårgas verkar mer riskabelt för oskyldiga, men jag kan ha fel.

Men som det var, tycker jag att de borde försvarat sig, men inte urskillningslös skottlossning för det.

edit: hade tyckt-> tycker (full, och god natt)
Senast redigerad av hodde 2022-04-22 kl. 23:25.
Citera
2022-04-22, 23:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej det är mest incels och incelinor som håller med och ni räknas inte..

Har du någon statistik på det eller är det dina önskedrömmar?
Citera
2022-04-22, 23:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nu har ju moderaterna SDs stora förebilder tagit hit många invandrare också..

Vad har M med tråden att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Du och jag tycker lika om mycket och jag vill hålla debatten på en sansad nivå. Men nog är det betydligt fler än incels som håller med Ebba i princip att det gick överstyr i påskhelgen.
Jo de flesta tycker att det gick överstyr men att vilja försämra våldsklimatet i Sverige yrtterligare är ingen bra ide, det är det nog bara just incels och Ebba som vill..
Citera
Medlem
Citat:
Samtidigt vänder jag mig mot ordvalet "Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare" då det kan låta som detta vore önskvärt.

Ja så lät det inte direkt efter 2015 när Sossarna började försöka dra ner på invandringen och prata klartext om problemen. Då eldade hon och övriga alliansen på om att sätta stopp för mörka krafter och att våra debattklimatet etc.

https://m.youtube.com/watch?v=7EuiNLsKHgw

Äckligt är bara förnamnet, i synnerhet när man säger sig företräda ett parti som vilar på en kristen värdegrund.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Att Ebba är både populist och psykopat är ju inget nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Och du är en politisk idiot som är allt annat än påläst.
Även om det har du fel..
Citera
2022-04-22, 23:23
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Om du inte inser att detta har varit världsnyheter så antar jag att du bara följer vänstermedia.

Jag kan inte se att en svensk sitter och försvarar äcklena som kastar sten mot poliser. Kan du det? Är du svensk? Eller gillar du att se på då araber tar över vårt land? Jag gör inte det. Det finns många bra araber men tyvärr finns det vidriga pack som jag vill flyttar hem igen.

Är detta en världsnyhet i sk. "alternativmedia" på högerkanten? Jag undviker den, följer bara seriös media med en neutral infallsvinkel.

Faktum är att jag inte har sett någon enda skribent i denna tråd, på drygt 50 sidor, som försvarar stenkastning mot polis. Du får gärna peka på om det varit någon, då lär denna trollat.

Jag är svensk. Ingen tar över vårt land. Troende muslimer utgör i dagsläget ca 0.5% av befolkningen och har absolut noll inflytande på politik och styre.
Citera
2022-04-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn
Ebba låter nu lite som Saddam hussein och khaddafi..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in