2022-04-22, 22:39
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Frågan är om man stoppar pga hans åsikt eller för att slippa mer polisbilsbränder ? Vad tror ni?

Om det är det förstnämnda är det ett tecken på att muslimerna har vunnit inflytande i vår demokrati

Jag har själv funderat på detta. Om den politiska viljan fanns så hade man kunnat hantera upploppen. Det är ett högt spel som spelas av politikerna, men det har dom ju gjort ett tag. Det är ju inte konstigt om muslimerna just har fått inflytande, dom är många och dom är representerade i Riksdagen. Mest av allt så är det väl verklighetsbeskrivningen och narrativet som de påverkar och i.o.m den politiska situationen och som det långa inlägget här ovan beskriver, att man tar hänsyn till mänskliga rättigheter och annat trams till den nivån att man gör sig själv en otjänst.

Sen ska man inte glömma den delen av Sveriges etablisemang som deltar på förorternas sida i det pågående kulturkriget och vad det har för påverkan på folket och politiken.
Citera
2022-04-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Så jävla svagt och pissigt. Polisen är helt värdelösa. Ingen kommer heller att bli straffade för de upplopp som varit. Sverige är ett stort jävla skämt. En massa pajaser som uppbär höga löner men är totalt värdelösa.

Jag tror nog att flera kommer straffas. Polisen har massor av material från kameror och det lär utredas väldeliga. Säkert kommer gripanden och påföljder även om det tar sin tid.
Citera
2022-04-22, 22:41
Medlem
dragonslayer1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Vi har redan sett apans rätta skepnad flera gånger när denne gör turné genom Sverige i öppen provokation.
Du måste ha blandat ihop förövarna, djuren kommer från mellanöstern och lever efter en sagobok.
Citera
2022-04-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han har rätt att demonstrera precis som alla andra. ska vi stoppa han då ska ingen få ha rätten att demonstrera går inte förbjuda bara honom så som våran grundlag ser ut.
Han demonstrerar inte. Han uppviglar till våld och upplopp. Hela hans poäng och avsikt är att det ska uppstå våldsamma protester och stenkastning, så att han får göra sin "poäng", nu har han gjort sin poäng på bekostnad av över 100 skadade poliser. Men nu räcker det.

Annars kunde han göra som Christopher Hitchens m.fl. Skriva böcker och hålla föredrag mot islamism. Det stödjer jag. Och det skulle göra mer skillnad än några upplopp. Men han är väl för dålig för det.
Citera
2022-04-22, 22:43
Medlem
trasig-axels avatar
Jag tror inte att invandrarna vågar göra upplopp igen, dom vågar säkert inte ens skjuta mot polisen eller danskjäveln haha. Dom sitter hemma och runkar och äter tram.
Citera
2022-04-22, 22:43
Medlem
Rimberts avatar
Paludan är verkligen årets dansk-svensk och avslöjar klart vilka råttor våra massimporterade muhammedaner är.
Det finns inget gott med islam.
Var efter en muslim sticker upp sitt fula tryne så uppstår det en konflikt.
Senast redigerad av Rimbert 2022-04-22 kl. 22:55.
Citera
2022-04-22, 22:47
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Jag tror nog att flera kommer straffas. Polisen har massor av material från kameror och det lär utredas väldeliga. Säkert kommer gripanden och påföljder även om det tar sin tid.

Kommer det spela någon roll då? Jag drar paralleler till gängkriminaliteten. Man burar in buset, som kommer ut väldigt fort pågrund av korta straff. Medans de suttit på kåken har de radikaliserats ytterligare i sitt utanförskap och hat mot staten. Kanske även knytit nya band bland andra kriminella.

Jag vet att politiker och polis pratar i media om att samhället måste gå in och stoppa nyrekryteringen etc, men gör man det då? Har man inte sagt det här förut? Om det faktiskt är så att man lyckas vända skutan med dom medel man har så jättebra, cudos, bravo. Men jag ställer mig tveksam.

Det räcker inte att lagföra och få bort folk en stund, det betyder faktiskt ingenting, när kulturen och den kriminella identiteten sitter kvar. Så länge som kriminella rappare vinner Grammis och P3 guld så kommer det här fortsätta.
Citera
2022-04-22, 22:49
Medlem
Det är inte Paludan som brukar våld.
Man borde lära stenkastarna hur lagen är i Sverige.
Känner stenkastarna sig utsatta för hets mot folkgrupp så kan dom avstå från våld och istället anmäla Paludan och få det rättsligt prövat.
Det är så civiliserade samhällen (borde) fungerar.
Citera
2022-04-22, 22:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Demonstrationer som är fredliga! Så är inte fallet här, och kom inte med något yttrandefrihet trams, det han gör handlar inte om det.

Är Paludan våldsam?
Citera
2022-04-22, 22:52
Medlem
Han kan väl åka utan skydd den smilande korvstinne dansken. Blir det problem har polisen ändå skyldighet att komma till hans undsättning. De flesta svenskar och muslimer bör ju inte ta det här eldandet på allvar. Det är nåt som inte stämmer rent generellt i samhället som gör att det blir bråk mellan polis och de här "ynglingarna".
Citera
2022-04-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Jag ser inte hur svenska staten ska kunna skydda yttrandefriheten dock, som det ser ut just nu så verkar det som man inte är villig att ta den fighten. Sen att politiker inte tänker långsiktigt är ju välkänt. Så länge de får mjölka staten på lön ett tag sen bryr de sig inte mer. Trots att flashback har blivit en slasktratt dom senaste åren så är fortfarande folk här bättre på att inse konsekvenser och att föra politisk strategi än vad våra egna politiker är. Det säger mycket om situationen landet befinner sig i.

Resultatet av Paludan kommer vara ytterligare inskränkingar av yttrandefriheten, garanterat, för vad har de som försvarar yttrandefriheten att sätta emot? Ingenting. Dessutom, vilka är det som försvarar yttrandefriheten egentligen? Polisen? lol.

Det börjar gå upp för folk att Sverige mer och mer liknar en failed state. En begränsad yttrandefrihet är helt i linje med Sveriges förfall. Det är inte muslimerna eller Paludan som är problemet egentligen utan det är dom folkvalda politikerna som varit ytterst ansvariga och låtit den här utvecklingen ske. Poliser älskar att slå skiten ur folk men de är bakbundna av politikerna. Varför hade dom inte ens sköldar? Fuffens.
Politikerna senast två decennier har kört Sverige ner i botten, vi toppar listor man aldrig ska toppa (t.ex skjutningar) och vi är i botten i listorna man aldrig ska vara i botten av. Addera nu att Sverige viker sig för terrorister och vi kommer snart vara ett u-land med en egen militia inom ett par decennium om ingenting drastiskt händer. Att personer kan begå mord mitt i Stockholm city under lunchtid utan rättsliga konsekvenser, eller att man kan begränsa yttrandefriheten genom våldshandlingar år 2022 är förkastligt. Jag kan inte förstå varför staten begränsar yttrandefriheten, istället för att lagföra terroristerna som hotar den. Det enda man vinner är PK-poäng, i hopp om att bli mer accepterad i utsatta områdena, samtidigt som man tappar respekten i väletablerade områden. Det enda "språket" som verkar fungera är våldsamma handlingar, och dit kommer aldrig den "normala" människan gå. Vi är "keyboard" warriors, och inväntar regeringsvalen var 4e år, och misslyckas vi där har vi misslyckats. Påtryckningar likt påskkravallerna kommer aldrig att ske från den väletablerade delen av samhället, vi kommer bevittna förfallet och antagligen fly till Danmark.

Sverige behöver ett regeringsskifte omgående om vi vill bryta den nedåtgående trend landet befinner sig i, och det är ett drastiskt sådant. Om vänstern får 4 år till så är vi garanterat en failed state.
Citera
2022-04-22, 23:05
Medlem
Luxuss avatar
Utmärkt! han vill inget annat än att provocera.
Det har INGET med yttrandefrihet att göra.
Det fattar alla, men de som vill destabilisera samhället låtsas som att det skulle vara nån slags "religionskrig".
Det är det inte. Hur mycket ni än vill.
Åk du till valfri derby å ställ dig framför fel klack å hetsa så blir det precis lika mycket våld.

Om jag ställer mig framför en grupp supportrar som samlats för att dricka pilsner inför en match å bränner deras klubb-symboler, då kommer det smälla.
Tycker du att skattepengar ska gå åt för att skydda mig från stryk när jag vill göra det bara för att skapa kaos? eller är det bättre att säga åt mig att sluta bråka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in