2022-04-22, 20:35
Medlem
Ju mer jag tänker på det desto mer vansinnigt framstår det. Hade någon vilsen SD-ansluten kommunpolitiker släppt den här grodan hade JÅ skamset tvingats rensa bort vederbörande och be om ursäkt.

Sabuni tvingades avgå för att hon i farten råkat säga något olämpligt hypotetiskt om att åka till Norge i händelse av krig. Men Busch sitter i intervju, verkar ha tänkt igenom saken ordentligt, och säger på fullaste allvar att svensk polis borde skjutit skarpt mot landets egna invånare. Att de borde skadat människor.

Var ska KD göra av henne nu? Eller hukar man sig och hoppas att det blåser över??

Vilken ministerpost har Kristersson tänkt sig för skjutglada Ebba? Justitieminister???? Försvarsminister???

Vem ska våga rösta borgerligt alls förutom Paludans anhängare och SD-svansen om hon är kvar i gänget?
Citera
2022-04-22, 20:36
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hon har rätt. Det ska inte ligga över hundra skadade Poliser efter dessa insatser. Polisen har skjutvapen så använd dem.

I grunden har vi problem med det stöttande rättsväsendet runtomkring själva fältpoliserna.

Det greps 25 personer som sedan släpptes kort därefter. Varför?

Dessutom måste poliser få skjuta i nödvärn och slippa åtal efteråt. Om dom skjuter en och annan arab så ska dom få garantier att inte bli åtalade efteråt för någon form av felaktighet i tjänsten mm. Där har vi ett problem. En polis ska kunna skjuta sig en arab och må bra efteråt.
Citera
2022-04-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
I grunden har vi problem med det stöttande rättsväsendet runtomkring själva fältpoliserna.

Dessutom måste poliser få skjuta i nödvärn och slippa åtal efteråt. Om dom skjuter en och annan arab så ska dom få garantier att inte bli åtalade efteråt för någon form av felaktighet i tjänsten mm. Där har vi ett problem. En polis ska kunna skjuta sig en arab och må bra efteråt.

Polisen måste få effektiva medel att ta till utan att behöva riskera att döda folk. Vattenkanoner är väl ett exempel. Vad vet jag? Men en så total eskalering som skarp verkanseld i syfte att skada människor kommer leda helt fel.
Citera
Medlem
GodBolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannomagrecord
jo vi tar rösträtt från ALLA svartingar och utlänningar i Sverige och då har vi 80% majoritet minst även om vi skulle be PUTIN att hjälpa oss - det skulle vara värd! Var född i det NORMALA vita vackra SVERIGE där 99% var vita, blonda/rödhåriga och ärliga människor och inte dagens biologiskt avfall!

Oj, nu kom Putte in i mixen också.

Något jag inte förstår med de högerextrema grupperingarna.. Varför i helvete kom ni inte ut med era fjäderbatongar och kravallsköldar och "försvarade Sverige" när kravallerna var igång?
Småglin(även kallat biologiskt avfall) med gatsten är väl ingen match för er ariska hjältar som ser ut som technoviking hela bunten.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Jag skrev samma sak på twitter och blev avstängd i en vecka. Så kränkta blir vänstern över tanken att polisen skulle få använda sitt våldsmonopol för att försvara sig mot det dödliga våldet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

Därför måste vi ha national guard som kan inte riskera jobbet utan skyddas av militärerna och hotar regeringen med militärkupp ifall regeringen ingriper! Sluta för fan med detta löjliga demokrati representerat av fega giriga politiker!
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Det hade förstås varit Gudi Behagligt om hon verkligen velat driva en politik där dylikt varit möjligt, men i själva verket är detta långt ifrån vad som är gångbart inom KD. Som utspel var det inte heller lyckat, för även om många skulle vilja ha dessa hårda tag mot våldbejakande babbeluringar så är dessa inte KD-väljare. Fast det är klart, Jimmie har ju blivit en riktig syltrygg på senare år så Ebba kanske kan ta över genom att ta en värdekonservativ högerposition mellan SD och AfS och helt enkelt byta väljarbas.
Citera
2022-04-22, 20:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Jodå, det finns gott om exempel genom historien, på att det kastas sten på ordningsmakten. Kolla upp lite i historien så hittar du gott om våldsamma upplopp där en och annan sten flugit genom luften.

Det kryllar inte av våldsamma upplopp i Sverige utförda av svenskar senaste 100 åren, men i de fall som det skett/sker och svenskar kastar sten på polisen så är jag öppen för att polisen använder sitt tjänstevapen enligt reglementet.

Göteborgskravallerna i början av 2000-talet med lilla pissluffaren tillika läkarsonen kastade sten mot polisen och blev skjuten vilket gjorde att han förlorade mjälten vill jag minnas. Hur många normala svenskar tyckte det var fel? Inte många du...

Inte många normala svenskar som blir våldsamma mot polisen pga ord. Om de däremot kommer försöka sig på att tvångsvaccinera folk, vilket man får betrakta som ett potentiellt mordförsök, ja då kan det nog bli våldsamt med polisen, men som sagt inte pga ord. Svenskar generellt beter sig inte så.
Citera
2022-04-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
OK, men sa chefsåklagaren (en bildad person får man förmoda) "Helt sjukt, muslimska kvinnor och barn kastar sten".

Om chefsåklagaren inte sa det, så är du åter välkommen att studera förhållandet mellan Korrelation och Kausalitet, länkar finns tidigare i tråden.

Det finns inget annat som orsakat flest drunkningar i Sverige än Sol/värme, inte ens Kyla, Tidningsläsande/studier, Onsdagar/torsdagar.
Så du vill alltså inte svara på frågan.
Vilken annan invandrargrupp i Sverige förutom MENA/muslimer skulle ta med sig sina barn och kasta sten på polisen?
Det är OK, vi vet alla ändå varför du inte vill svara.
Jag skulle skämmas om jag vore så ryggradslös och inte kunna stå för mina åsikter som du, men du är förmodligen van med det.

” Chefsåklagarens filmbevis: Helt sjukt – kvinnor och barn kastar sten”

https://sverigesradio.se/artikel/che...rn-kastar-sten
Citera
2022-04-22, 20:41
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Ju mer jag tänker på det desto mer vansinnigt framstår det. Hade någon vilsen SD-ansluten kommunpolitiker släppt den här grodan hade JÅ skamset tvingats rensa bort vederbörande och be om ursäkt.

Sabuni tvingades avgå för att hon i farten råkat säga något olämpligt hypotetiskt om att åka till Norge i händelse av krig. Men Busch sitter i intervju, verkar ha tänkt igenom saken ordentligt, och säger på fullaste allvar att svensk polis borde skjutit skarpt mot landets egna invånare. Att de borde skadat människor.

Var ska KD göra av henne nu? Eller hukar man sig och hoppas att det blåser över??

Vilken ministerpost har Kristersson tänkt sig för skjutglada Ebba? Justitieminister???? Försvarsminister???

Vem ska våga rösta borgerligt alls förutom Paludans anhängare och SD-svansen om hon är kvar i gänget?

Så muslimerna skadade inga människor eller?
Citera
2022-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
nu pratar vi om hennes uttalande helt klockrent angriper man polisen ska man bli skjuten finns ingen rätt i det
Ok, förstår hur du tänker då.
Citera
2022-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodBolt
Oj, nu kom Putte in i mixen också.

Något jag inte förstår med de högerextrema grupperingarna.. Varför i helvete kom ni inte ut med era fjäderbatongar och kravallsköldar och "försvarade Sverige" när kravallerna var igång?
Småglin(även kallat biologiskt avfall) med gatsten är väl ingen match för er ariska hjältar som ser ut som technoviking hela bunten.
den dagen kommer då vi skjuter med moderna helautomatiska karbiner, använder granatkastare och tar inga fångar - då ger politikernas enda försvar upp i tusentals tu ingen polis vill bli hängt utan rättegång på närmaste träd! Du blandar oss med låtsaspatrioter! Vi är något annat , mycket annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in