2022-04-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Man kan inte annat än att älska Ebba. Typ första gången en politiker vill ta I med hårdhandskarna.
ja hon får våra röster!
Citera
Medlem
CainvsAbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det gör vi inte,! Tror knappas hellertatt alla tänker att svenska poliser ska skjuta demonstranter!

Terrorister och soldater! Eller är terror- och krigshandlingar att likställa med demonstrationer nu mer?
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Här visar du två saker samtidigt.

"Gammelmoderater", du kan gå tillbaka till Gösta om du vill, var inga rasister som hatade människor för att de var annorlunda. Lag och ordning ska vi ha, och givetvis är alla människor (som grupp betraktat) lika om de sätts i samma miljö. Låt FB-användaren RudyardKipling födas och växa upp i ett av våra värsta utanförskapsområden, så är chansen 1 på 100 att du 20 år senare kastar sten mot polisen.

Och du visar också att väldigt många av mest högerextrema personerna här inne stödjer Ryssland och dess diktator Putin.

Nej, det är inte sant. Inte något av det du påstår. Bara för att man är fattig så betyder inte det att man per automatik blir kriminell eller våldsam. Det är många av våra mor/farföräldrar som växte upp under knapra förhållanden som inte kastade sten på polisen eller blev kriminella. Kan du ens svensk historia och det lyft som svenskar gjorde från fattiga på landsbygden till fattiga i stan till välstånd? Har du svenskar som kastar sten på polisen eller beter sig som gettot gjorde i påskas (eller alltid) så har jag inget emot att de precis som Ebba önskar skjuts. Behöver inte vara head shots utan går bra med skott i benet, eller var Ebba specifik med just head shots på de kriminella?

PS. Jag varken stöder Putin eller är högerextrem men det känns som en rejäl OT. Ta det i rätt tråd i stället om du stör dig på något jag skrivit.
Citera
2022-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hon har rätt. Det ska inte ligga över hundra skadade Poliser efter dessa insatser. Polisen har skjutvapen så använd dem.

Polisen verkar eniga, man har förlorat våldsmonopolet..nu vågar de inte ens skjuta på de som kastar sten mot dem...i så fall är 100 skadade poliser inte mycket att gnälla över, det är sånt man får räkna med i dagens Sverige. Lägg ner polisfacket, eller lägg ner polisen. Det är som att SJ skulle vägra köra tåg på vintern.

Men nu sköt iofs polisen ändå...trots att skrivbordsexperterna tror att man kan tala alla tillrätta eller bjuda på saft och bullar...

Polisförbundet:
"Att en svensk politiker närmast uppmanar svensk polis att skada ett hundratal personer genom att skjuta skarpt hör inte hemma i en rättsstat”

"Att skjuta skarpt hade snarare lett till mer våld än mer säkerhet – där är forskningen tydlig, säger polisforskaren Stefan Holgersson, vid Linköpings universitet.

– Det finns massor med forskning på folksamlingar. I andra länder när man har gjort så här så människor eldat upp polisstationer och tagit till vapen mot polisen, säger han"

Försvarsadvokaten Viktor Banke:
”Kanske först ska fundera i två sekunder på vad det tex. innebär för den enskilda polisen att skjuta rakt in i en tumultartad folkmassa? Enorm risk för psykiska problem, trauma, PTSD, risk att skjuta fel, åtalas, förlora jobbet vid fällande dom, osv”
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-04-22 kl. 20:30.
Citera
2022-04-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
det måste vara du som inte har den skarpaste kniven i lådan dom flesta födda svenskar tycker som hon säger
Du har rätt att alla mina knivarna i köket är jävligt slöa pga jag inte orkat lämna in dem. Jag misstänker dock att du försöker säga att jag inte ÄR den skarpaste kniven själv? Oavsett om jag är lika korkad som Ebba så skulle väl ändå KD vara det största partiet i Sverige, om det du säger stämmer (dvs dom flesta svenskfödda tycker som henne). Varför är inte KD det då?
Citera
2022-04-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det hjälper inte. Kd är borta nu. När kristna uppmanar till mord på muslimerna är måttet rågat. Kristendomsförbud blir nu en bubblare bland valfrågorna.
Vad menar du, korstågen är sedan gammalt. Att tro att Luther var någon korgosse är ju också att lura sig själv. Bara för att man är kristen är man inte en kulturmarxistisk präst i svenska kyrkan. Se bara på bibelbältet i USA, de älskar att heja på sina avrättningar..
Citera
Medlem
GodBolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Uffe har ingen talan om det här. Jimmy och Ebba tandemkör. Ebba skjuter och Jimmy utvisar resten av familljerna.

whoco5:

Blir inte mycke utvisande för Jimmy med sina 15%, inte ens om han skedar med Ebba med vad hon nu har i senaste mätningar. Knappt över riksdagsspärren skulle jag gissa.

Patetiska försök till valfläsk, som en torsk man fiskade upp för en halvtimma sen som gör sina sista ryck nere på durken.
Luktar som ännu ett val med antiklimax för SD och company.
Citera
Medlem
Bäst vore om polisen kunde använda icke dödliga vapen för att neutralisera dessa farliga element.
Men jag instämmer, hur kan en sådan massiv attack på polisen inte rendera många döda och skadade bland de attackerande?
Inte för att det vore något att hurra över, terrorister ska fångas levande, men för att de borde ju inte haft något annat val än verkanseld.
Istället chansade dom, och resultatet ser vi nu. Tack och lov inga döda poliser.

Märk väl att detta sker i extrem orostid för Sverige, dessa terrorister som attackerat, är fienden, som lever bland oss.
Och dom ska krossas.
Dom använder barnsoldater dessutom. Vidrigt avskum.
Citera
2022-04-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Gäspa på med dina usla härskartekniker du, resten av ditt svar visar att du trots allt vet hur mycket våld amerikansk polis brukar, du bara låtsas. Du har dessutom fel i att de skulle vara svaga och undflyende mot svarta demonstranter. Mot högerextrema vita däremot brukar de vara oerhört veka.
Ja, det blir lätt så med era papegojsvar. Härskarteknik att inte låtsas fatta alternativt vara utvecklingsstörd snarare? Ok, där kom det gamla vanliga whataboutismen, over and out.
Citera
2022-04-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixtapa
Du har rätt att alla mina knivarna i köket är jävligt slöa pga jag inte orkat lämna in dem. Jag misstänker dock att du försöker säga att jag inte ÄR den skarpaste kniven själv? Oavsett om jag är lika korkad som Ebba så skulle väl ändå KD vara det största partiet i Sverige, om det du säger stämmer (dvs dom flesta svenskfödda tycker som henne). Varför är inte KD det då?
nu pratar vi om hennes uttalande helt klockrent angriper man polisen ska man bli skjuten finns ingen rätt i det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Här är ett vetenskapligt svar på din irrelevanta och felställda fråga, baserat på den utmärkta förklaringen av Korrelation och Kausalitet som man kan hitta här: https://blogg.knowit.se/kravbloggen/korrelation-och-kausalitet

Vad har dokumenterat dom sista 50 åren orsakat flest drunkningar i Sverige:
A. Kyla
B. Tidningsläsande/studier
C. Onsdagar/torsdagar
D. Sol/värme
E. Valfritt

Kan du svaret?
Du vet att du gör dig till åtlöje va?
Var en man eller valfritt pronomen för en gångs skull och svara på den enkla frågan.
Vilken annan invandrargrupp i Sverige förutom MENA/muslimer skulle ta med sig sina barn och kasta sten på polisen?
Du vet lika bra som jag att det finns ingen annan folkgrupp än Mena/muslimer som har gjort det i Sverige.
Ditt krumbuktande och ordbajseri för att undvika svara på frågan är patetiskt.

” Chefsåklagarens filmbevis: Helt sjukt – kvinnor och barn kastar sten”

https://sverigesradio.se/artikel/chefsaklagarens-filmbevis-chockerande-kvinnor-och-barn-kastar-sten
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nej, det är inte sant. Inte något av det du påstår. Bara för att man är fattig så betyder inte det att man per automatik blir kriminell eller våldsam. Det är många av våra mor/farföräldrar som växte upp under knapra förhållanden som inte kastade sten på polisen eller blev kriminella. Kan du ens svensk historia och det lyft som svenskar gjorde från fattiga på landsbygden till fattiga i stan till välstånd? Har du svenskar som kastar sten på polisen eller beter sig som gettot gjorde i påskas (eller alltid) så har jag inget emot att de precis som Ebba önskar skjuts. Behöver inte vara head shots utan går bra med skott i benet, eller var Ebba specifik med just head shots på de kriminella?

PS. Jag varken stöder Putin eller är högerextrem men det känns som en rejäl OT. Ta det i rätt tråd i stället om du stör dig på något jag skrivit.

Jodå, det finns gott om exempel genom historien, på att det kastas sten på ordningsmakten. Kolla upp lite i historien så hittar du gott om våldsamma upplopp där en och annan sten flugit genom luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in