2022-04-22, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När det gäller Ryssland är ju chansen liten att de skulle bli demokratiska och liberala, därför satsar vi på att göra dem svaga och impotenta. De kan få ha sitt sunk-samhälle men vi vill inte att de skall förstöra andra länder.
Korrekt att de inte ska invadera andra länder.
Jag vänder mig mot idealiseringen av Ukraina som pågår och inte är verklighetsförankrad. Ukraina var ett "shit-hole country" innan kriget och kommer få det ön värre i framtiden.
Tror inte folk hade reagerat likadant om Putin invaderat Kazakstan eller Yttre Mongoliet.
Citera
2022-04-22, 20:18
Medlem
fikasugens avatar
Ukrainas militär verkar vara helt avdankad, dom klarar inte ens vinna en enda fajt eller hålla Ryssarna borta. Hela tiden skyller dom på att dom inte har vapen. Och hur jävla funtad kan dom vara i huvudet om man släpar ner en 4-åring under stålverket?
Citera
2022-04-22, 20:20
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det håller jag för ej troligt, hur skall ryssland ha råd med det?
Nej exakt. Dom tänker inte bygga upp ett jävla skit I Donbass, med eller utan pengar.
Dom är där för Putlers drömmar och inget annat.
Citera
2022-04-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Jo! Du tycker att rysslands anfall är befogat!

men inget drastiskt som skulle lösa fientliga inställningar! Varför? Varför?

Du har vad jag vet fortfarande inte besvarat varför varken Zelensky inte gick med på fredsgarantier upprättat av Polen och Tyskland.

Enkelt svar: Nickedockan som arbetar åt judarna i väst har inget intresse av fred. Men däremot vill

han dra in fler andra nationer. Däribland blåögda Sverige och Finland.

Finns tom en film på yt med försvarsministern i Ukraina som vet om datum när kriget inträffar!

Det kan jag inte tänka mig att han menade, man är ju "beyond efterbliven" om man med sunt förnuft eller i brist på det, enklare engelska kunskaper tror att det finns legitiitet i rysslands agerande.
Citera
2022-04-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Ukrainas militär verkar vara helt avdankad, dom klarar inte ens vinna en enda fajt eller hålla Ryssarna borta. Hela tiden skyller dom på att dom inte har vapen. Och hur jävla funtad kan dom vara i huvudet om man släpar ner en 4-åring under stålverket?
Du verkar ju helt skev. Läser du rt och Sputnik?
Citera
2022-04-22, 20:22
Medlem
Termos99s avatar
Jag har ingen aning var de är.

Experterna förbryllade: Var är ryska flygvapnet?

När Ryssland inledde sin invasion av Ukraina räknade flera bedömare med att de snabbt skulle ta över och dominera luftrummet med sitt på pappret överlägsna flygvapen. Så blev det inte – och det har en stor påverkan på hur striderna på marken utspelar sig.

https://www.svt.se/nyheter/experterna-forbryllade-var-ar-ryska-flygvapnet
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Korrekt att de inte ska invadera andra länder.
Jag vänder mig mot idealiseringen av Ukraina som pågår och inte är verklighetsförankrad. Ukraina var ett "shit-hole country" innan kriget och kommer få det ön värre i framtiden.
Tror inte folk hade reagerat likadant om Putin invaderat Kazakstan eller Yttre Mongoliet.
Faktum är att det finns mängder med inspelade samtal där ryska soldater förklarar för sina fruar/anhöriga hur fina ukrainska hem är och så fina saker som dom har (hade).
Dessutom att Ukrainas mat, dryck och sprit smakar underbart.
Det visar vilket det riktiga skitlandet är när Ukraina av alla länder framstår som paradiset på jorden.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Nu kom förklaringen till varför det smällde så djävligt i Kherson

Filmsnutten är riktigt bra

Citat:
Russian military column destroyed in Kherson region

https://liveuamap.com/en/2022/22-april-russian-military-column-destroyed-in-kherson-region
Senast redigerad av Reimer 2022-04-22 kl. 20:25.
Citera
2022-04-22, 20:24
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tänker jag inte utveckla! Varför i hela h__e skall jag söka åt dig som ligger fritt på nätet?

Räcker det inte med att du är bortgjord en gång? Varför två ggr?

Vill du inte posta länkar eller förklara dig så behöver du inte.
Citera
2022-04-22, 20:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryktet säger att USA skickar HIMARS raketartilleri till Ukraina.
Stämmer det så lär det ryska artilleriet och staber skjutas bort under sommaren.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1517559846257758210
Citera
2022-04-22, 20:27
Medlem
Citat:
De slog i alla fall ut en Rysk kolonn idag. En av många i raden . . . .

https://twitter.com/hochu_dodomu/status/1517566619760959490

Edit: Tvåa på den (Reimer 20:22).
Senast redigerad av NurseRatched 2022-04-22 kl. 20:35.
Citera
2022-04-22, 20:27
Medlem
Citat:
sug kuk ryssjävel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in