2022-04-22, 19:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Søk i tråden. Der finner du svaret opptil flere ganger. Jeg orker ikke gjenta meg selv.
Hva skal jeg søke etter?

Edit:
Kan ikke huske en teori som går ut på at TH løy om badekarhistorien / eller teaterkvelden hvis det var det du mente?
Senast redigerad av Legokatt 2022-04-22 kl. 19:49.
Citera
2022-04-22, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du gir uttrykk, men med en desperasjons-tone, det er ikke vanskelig å se.
Det har vært skrevet her før om TH og verneplikt.
Dessuten får man ikke fritak fra verneplikt p.g.a. utdannelse.
Fysisk har ikke TH hatt noen problemer. Han er frisk som en fisk, ihvertfall i sine yngre år.
Gikk på skøyter osv., så da må det være psykisk.
Det går ann å få fritak fra førstegangstjeneste i millitæret, men da må man inn i det som kalles for siviltjeneste. Siviltjeneste var på 18 mnd, og førstegangstjeneste på 12 mnd.
Her har han fått fritak fra begge delene, og da skal det mere til. Dokumenter fra lege ved psykiatrisk.
Jeg er sjelden deprimert, men kan bli det, akkurat som de fleste blir. Om vinteren for eksempel. Utrolig tåpelig av deg å slenge dette vrøvlet inn i diskusjonen.

Men da er vi enig om at det kan være mange årsaker. Bortsett fra dette latterlige "Gikk på skøyter osv., så da må det være psykisk."

Det kan være han tok siviltjeneste, som du nevner. Eller noe annet? At han fikk utsettelse en stund pga skole, og fikk barn i mellomtiden? Det kan kanskje være årsaken til at han evt ikke avtjente verneplikten?

Vet som sagt ikke om det stemmer at han ikke har vært i militæret.

Det er jo også litt merkelig å planlegge et drap over lenger tid, for så å få brettet ut "grums" om seg selv i beste sendetid.
Når dette "grumset" står pent dekket på bordet i S4 og finnes i landets arkiver, så blir det litt vel mye, om drapet ikke har skjedd i affekt. Tidenes plan liksom.. Nei, alt er så tykt smurt på, både kryptodelen og åstedet. Mye tyder på at noen ønsker å knekke TH. Eller som jeg han nevnt, at han ønsker å bli avslørt? Jeg vet ikke!
Citera
2022-04-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva skal jeg søke etter?

Du som er så ivrig på å strekke den veldig langt med GG bør vel greie noe så enkelt.
Citera
2022-04-22, 19:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er sjelden deprimert, men kan bli det, akkurat som de fleste blir. Om vinteren for eksempel. Utrolig tåpelig av deg å slenge dette vrøvlet inn i diskusjonen.

Men da er vi enig om at det kan være mange årsaker. Bortsett fra dette latterlige "Gikk på skøyter osv., så da må det være psykisk."

Det kan være han tok siviltjeneste, som du nevner. Eller noe annet? At han fikk utsettelse en stund pga skole, og fikk barn i mellomtiden? Det kan kanskje være årsaken til at han evt ikke avtjente verneplikten?

Vet som sagt ikke om det stemmer at han ikke har vært i militæret.

Det er jo også litt merkelig å planlegge et drap over lenger tid, for så å få brettet ut "grums" om seg selv i beste sendetid.
Når dette "grumset" står pent dekket på bordet i S4 og finnes i landets arkiver, så blir det litt vel mye, om drapet ikke har skjedd i affekt. Tidenes plan liksom.. Nei, alt er så tykt smurt på, både kryptodelen og åstedet. Mye tyder på at noen ønsker å knekke TH. Eller som jeg han nevnt, at han ønsker å bli avslørt? Jeg vet ikke!

Jeg skreiv desperasjon, og ikke depresjon. Ta på deg brillene.

Jeg tror ikke TH eller andre drapsmenn tenker så mye på etterspill, og at hans privatliv skulle bli brettet ut slik. Der og da tenkte han nok mest på hvordan han skulle få stoppet AE.
Husk på at vi har et ganske sterkt personvern i Norge. I de fleste saker, så forblir GM anonym i avisene, slik som i Vålnes-saken og Dung-saken, så TH hadde nok aldri trodd at det skulle bli slik som det ble.
Citera
2022-04-22, 19:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Godt poeng Z-Z-Z Asbjørnsen og Moe forfattet eventyrene uten å vise til link.

Utrolig at enkelte trenger link for å forstå at om det ikke er noe problem med det fysiske, så er det det psykiske som er problemet, og som gjorde at TH fikk fritak fra verneplikt.
Man får jo ikke fritak fra verneplikt sånn uten grunn.
Citera
2022-04-22, 19:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Utrolig at enkelte trenger link for å forstå at om det ikke er noe problem med det fysiske, så er det det psykiske som er problemet, og som gjorde at TH fikk fritak fra verneplikt.
Man får jo ikke fritak fra verneplikt sånn uten grunn.
Ok, kan hende eks-svogeren hadde rett i noe på krimpodden. Tviler ikke på at AEH kunne ha levd i et vanskelig ekteskap. Håper saken blir løst.
Håper du også på det?
Citera
2022-04-22, 19:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du som er så ivrig på å strekke den veldig langt med GG bør vel greie noe så enkelt.
Har en teori om at den teorien var så langt ut på vidda at Svertis ikke ønsket å forklare den
Citera
2022-04-22, 20:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ok, kan hende eks-svogeren hadde rett i noe på krimpodden. Tviler ikke på at AEH kunne ha levd i et vanskelig ekteskap. Håper saken blir løst.
Håper du også på det?

Det blir ihvertfall spennende når det en dag blir rettsak. Men jeg tror, som flere andre, at den kommer til å gå for lukkede dører, p.g.a. alle de pinlige ting om THs privatliv som vil komme fram.
Hvorfor de sov på hvert sitt soverom. Hadde hvert sitt bad. THs bruk av psykiatriske medisiner.
Hvilken gjenstand som ble funnet i en skuffe.
Jeg tror det ser svært stygt ut for TH.
TH kan selvsagt velge å bruke sitt tie-kort, å nekte å prate, men det er jo noe som igjen kan brukes imot han, og resultere i drapsdom.
Citera
2022-04-22, 20:29
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det blir ihvertfall spennende når det en dag blir rettsak. Men jeg tror, som flere andre, at den kommer til å gå for lukkede dører, p.g.a. alle de pinlige ting om THs privatliv som vil komme fram.
Hvorfor de sov på hvert sitt soverom. Hadde hvert sitt bad. THs bruk av psykiatriske medisiner.
Hvilken gjenstand som ble funnet i en skuffe.
Jeg tror det ser svært stygt ut for TH.
TH kan selvsagt velge å bruke sitt tie-kort, å nekte å prate, men det er jo noe som igjen kan brukes imot han, og resultere i drapsdom.
Ja, men det spørs hva som skjedde i virkeligheten. Hvis det skjedde et GG-plott så tviler jeg sterkt på at det vil bli noen rettssak. Det blir umulig å bevise noe fordi ektemannen var på jobb da forsvinningen skjedde.

Kun spor på åstedet, hendelser i forkant av forsvinningen, blodspor i huset som var vasket, at det skjedde nært bryllupsdagen, åsted vasket/rigget og at vitner forklarte seg om at ektefellen levde i et vanskelig ekteskap skal tyde på at ektemannen sto bak i et slikt scenario.

Hvorfor det har vært så stille fra politiet i det siste kan man lure på?
Citera
2022-04-22, 20:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja, men det spørs hva som skjedde i virkelighet....

Jeg tror dommerne klarer å skille mellom film og virkelighet. Ikke noe å bekymre seg for.
Citera
2022-04-22, 20:51
Medlem
Citat:
Jeg tror dommerne klarer å skille mellom film og virkelighet. Ikke noe å bekymre seg for.

Godt poeng. Derom er det ingen tvil.
Citera
2022-04-22, 21:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Hmm.. den enste hypotesen som går opp med kun TH som GM er "Robotstøvsuger- hypotesen" hvis TH faket alle telefonsamtalene og utsatte hytteturen ved en feiltakelse..
Manger politiet noe for å oppklare "tidenes krimgåte" eller kan de ha alt klart for seg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in