Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Du gir uttrykk, men med en desperasjons-tone, det er ikke vanskelig å se.
Det har vært skrevet her før om TH og verneplikt.
Dessuten får man ikke fritak fra verneplikt p.g.a. utdannelse.
Fysisk har ikke TH hatt noen problemer. Han er frisk som en fisk, ihvertfall i sine yngre år.
Gikk på skøyter osv., så da må det være psykisk.
Det går ann å få fritak fra førstegangstjeneste i millitæret, men da må man inn i det som kalles for siviltjeneste. Siviltjeneste var på 18 mnd, og førstegangstjeneste på 12 mnd.
Her har han fått fritak fra begge delene, og da skal det mere til. Dokumenter fra lege ved psykiatrisk.
Jeg er sjelden deprimert, men kan bli det, akkurat som de fleste blir. Om vinteren for eksempel. Utrolig tåpelig av deg å slenge dette vrøvlet inn i diskusjonen.
Men da er vi enig om at det kan være mange årsaker. Bortsett fra dette latterlige "Gikk på skøyter osv., så da må det være psykisk."
Det kan være han tok siviltjeneste, som du nevner. Eller noe annet? At han fikk utsettelse en stund pga skole, og fikk barn i mellomtiden? Det kan kanskje være årsaken til at han evt ikke avtjente verneplikten?
Vet som sagt ikke om det stemmer at han ikke har vært i militæret.
Det er jo også litt merkelig å planlegge et drap over lenger tid, for så å få brettet ut "grums" om seg selv i beste sendetid.
Når dette "grumset" står pent dekket på bordet i S4 og finnes i landets arkiver, så blir det litt vel mye, om drapet ikke har skjedd i affekt. Tidenes plan liksom.. Nei, alt er så tykt smurt på, både kryptodelen og åstedet. Mye tyder på at noen ønsker å knekke TH. Eller som jeg han nevnt, at han ønsker å bli avslørt? Jeg vet ikke!