2022-04-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Polisen och dess ledning har ju varit väldigt självkritiska. Detta är något annat. Menar du att de i polisyrket är sossar?
Polisfacket, "tryckfelsnisse".
Citera
2022-04-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Utan "kaos muslimer", vet inte vad det är men det låter som något vi kan vara utan.

"invandare", den som stavar som en kratta kanske inte heller är så produktiv i vårt samhälle.

Sen det fetade håller jag absolut inte med om. Jag har stor egen erfarenhet av hur mycket olika personer bidrar med till vår BNP och export, och detta inkluderar givetvis personer av alla trosinriktningar. Ett alldeles för generaliserande uttalande från dig.

Naturligtvis bara ett räkneexempel, men kalkylen skulle kunna se ut som att den totala muslimska delen av vår befolkning bidrar med +300 miljarder kronor per år, men orsakar extra kostnader på -80 miljarder kronor per år i form av utanförskapets kostnader (obs räkneexempel, jag gillar inte att dra enskilda individer över en kam på detta sätt).
Att du har som svar att ordmärka stavfel till någon som sitter på pendeln med för stora fingrar och för liten skärm bådar inte gott för din sak.
Byt ut alla muslimer mot vettiga invandrare istället.
En fråga till dig som jag hoppas du kan svara ärligt på.
Vilken annan invandrargrupp i Sverige förutom MENA/muslimer skulle ta med sig sina barn och kasta sten på polisen?
Citera
2022-04-22, 19:07
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Ebba är rökt nu, ingen med sunt förnuft håller med. Det var mest ett rop på lite uppmärksamhet nu när det kärvar för KD.
Citera
2022-04-22, 19:08
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Gå till EB´s twitterflöde och se vad de som faktist jobbar som poliser tycker om hennes idiotiska uttalande, din jävla fjant.

Och jag känner två poliser som garanterat håller med henne

Du ser ju bara de poliser som INTE håller med henne.

Du är inte så smart märker jag
Senast redigerad av Tuor 2022-04-22 kl. 19:15.
Citera
2022-04-22, 19:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Det är inte ens polisledningen, utan polisens fackförbund (sossepolitruker dvs). Kommunisten daezz ljuger som vanligt..

Är du hjärnskadad? Jag har aldrig påstått att polisledningen sagt ett skit om EB´s pajasutspel (än), det är den särskrivande idioten du citerar som tror att polisledningen och Polisförbundet är samma sak.
Citera
2022-04-22, 19:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Vet inte vad Ebba ville uppnå, men hon fick nog inde den responen av polisen som hon hade väntat sig.

Är detta droppen som får KD att sjunka under gränsen, eller kommer polisens respons till Ebbas uttalande gå obemärkt förbi personner som röstar eller tänka rösta på KD i kommande val?

Ni som överväger att rösta KD vad säger ni om Ebbas uttalande samt polisens svar till Ebba?

Jag hade absolut inte tänkt rösta på KD, men nu överväger jag det.
Citera
2022-04-22, 19:10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Ebba är rökt nu, ingen med sunt förnuft håller med. Det var mest ett rop på lite uppmärksamhet nu när det kärvar för KD.

Alla med sunt förnuft håller med henne.

Alla som vill att våldsamma muslimer ska få diktera villkoren är landsförrädare.
Citera
2022-04-22, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Vet inte vad Ebba ville uppnå, men hon fick nog inde den responen av polisen som hon hade väntat sig.

Är detta droppen som får KD att sjunka under gränsen, eller kommer polisens respons till Ebbas uttalande gå obemärkt förbi personner som röstar eller tänka rösta på KD i kommande val?

Ni som överväger att rösta KD vad säger ni om Ebbas uttalande samt polisens svar till Ebba?

Ebbas uttalande har fått mig att överväga en röst på hennes parti. Tänkte rösta på annat men nu får jag ompröva.
Citera
2022-04-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag hade absolut inte tänkt rösta på KD, men nu överväger jag det.

Att du överväger de, vilket inte resulterat i en röst, hjälper inte partiet. Partiet kommer tappa sina kristna väljare och mittenväljare. Att du och andra Sverigedemokrater väljer att 'överväga', som till slut kommer landa i en röst på trötte Jimmie, hjälper inte Kristdemokraterna. Så de spelar ingen roll hur du tänker rösta.
Citera
2022-04-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Du är nog rätt ensam om dina verklighetsfrämmande åsikter.
Gå in på valfri större tidnings FB sida och se hur många som gillar Ebbas uttalande.
Jag blev själv som SD:are förvånad över det monumentala stöd hon får.
Men vad fattar du som är fast i samma hjulspår.
Tack Rasmus Paludan för att du väckte Sverige.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Att du överväger de, vilket inte resulterat i en röst, hjälper inte partiet. Partiet kommer tappa sina kristna väljare och mittenväljare. Att du och andra Sverigedemokrater väljer att 'överväga', som till slut kommer landa i en röst på trötte Jimmie, hjälper inte Kristdemokraterna. Så de spelar ingen roll hur du tänker rösta.

Vi är många som är less på nuvarande regering så nog kan Ebbas brasklapp spela roll

Vänsterliberalerna är i fritt fall, det ser medborgarna vare sig du gillar det eller inte.
Citera
Medlem
Vad är det som faktiskt berör med Ebba’s uttalande?
Är det inte faktiskt vad vi pur-Svenskar tycker och tänker, ärligt?
Hörde Jimmy’s uttalande härom dagen och tänkte att Oopsy Daisy, där trampade han i klaveret lite och öppnade sig för att inte ha rätt vikt bakom sitt uttalande pga Svea Rikets Lag, oavsett vad vi tycker ute i stugorna. När så Ebba går ut och säger vad hon tycker och känner och häftigare än så, hon får Jimmys uttalande att låta som om det kom från en fjolla.
Nja, jag har lutat lite åt SD efter många val till KD, men nu lutar det riktigt åt Ebba igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in