2022-04-22, 18:36
Medlem
DaEzzs avatar
Busch uttrycker sig som en psykopat, flera hundra skottskadade och då tydligen oavsett vad de misstänks för, hade gett rubriker världen över som fått rubrikerna om BLM-kravallerna i USA att framstå som måttfulla.

Inte ens i Ryssland eller Iran mängdskjuter man olagliga demonstranter och diverse vandaler på öppen gata. Hur fan tänker hon när hon kläcker ur sig något sånt här?
Citera
2022-04-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Polisfacket är mycket kritiska till uttalandet från Busch. Är de "anarkister och vänsterextremister"?
Vad ska dom säga då? "Ja Ebba du har rätt"
Försök inse att Ebba spelar att spel som alla politiker. KD får min röst. Sossarna sover.
Citera
2022-04-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, idioter som inte ens vet vad konstitutionsutskottet håller på med kanske ska hålla käften, please.

Hen blandade nog bara ihop skotten. Skott som skott.
Citera
2022-04-22, 18:38
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Just det här problemet har ju onekligen med islam att göra, det är våldsbejakande islamister som försöker döda svenska poliser. Personligen har jag inga problem med islam, det är när de kommer hit till Sverige och försöker krossa vår demokrati och vår yttrandefrihet som konflikterna uppstår. Kort sagt - kan ni inte acceptera våra svenska lagar och regler - kom inte hit.

Jo så långt håller jag med, dvs att alla ska respektera svenska lagar och regler. Men det betyder inte att jag anser att Ebbas uttalande är ren idioti.
Citera
2022-04-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Du har nog rätt i detta. KD ligger väl nära 4%, jag tror de har 5,8%. Om de kan ta röster från sd blir de nog glada. Det är nog förklaringen till Ebba Buschs uttalande. Men gamle kd-ledaren i Alf i Gränna blir nog sur nu, det stämmer nog inte med budordet "Du skall inte dräpa".

Hon skulle ju kunnat modifiera sitt uttalande med att de skulle använda gummi-kulor och förvarna, så ligisterna kunde försvinna hem till mamma. Men det blir väl mer rubriker med detta uttalande?

Och med sossarnas troliga svängning i Nato-frågan blir den frågan borta från valet. Vad skall de borgerliga då driva? Mer pisk på invandrare? Ebba Busch har ju börjat nu...

Nej, det lutar nog åt sosse-seger igen...
Vad finns det INTE att driva, hela jävla landet missköts ju. Rekordmånga vårdköer, katastrofresultat i skolan, miljonprogram som är i kraftigt renoveringsbehov, en tickande pensionsbomb, bostadsbrist, kriminalitet. Det är ju bara att "pick your choice". Tyvärr verkar oppositionen trötta och svenskarna dumma I huvudet.
Citera
2022-04-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Vore det inte passande ifall mogge hade stått i spetsen med ett fat med bullar och en bringare med röd go saft i?
Ja,även om man inte gillar KD så det här har hon hela svenska folket bakom sig.
Citera
2022-04-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vad ska dom säga då? "Ja Ebba du har rätt"
Försök inse att Ebba spelar att spel som alla politiker. KD får min röst. Sossarna sover.
Grattis till en bortkastad röst. Du som är Ebba med henne och allt. KD åker ur.
Citera
2022-04-22, 18:40
Medlem
Ebba fick många nya röster idag,förstår inte vad folk gnäller om?eller tycker ni att vi ska stå o se på när patrasket kastar sten o bränner bilar..?nej tack för min del,nu gäller det att sätta ner foten mot slöddret,nästa gång blir det skarpa skott.Bra Ebba!
Citera
2022-04-22, 18:41
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis

Men, jag röstar fortsatt SD!

En god tradition jag skaffade mig år 2010, som jag absolut inte behöver omvärdera nu, efter att SD tagit avstånd från Sveriges ständige fienden Ryssland. Blivit ett SD som nu är starkt förespråkande ett svenskt medborgarskap i Nato.

SD har demokratiserat, vitaliserat dagens nutida samhälle.

Ett bevis för det är bl.a. annat att Ebba Busch vågar gå emot och ifrågasätta den som har makt, den som vill tysta meningsmotståndare och demokratin, med att fälla maktuttryck som att "Snus är snus och strunt är strunt, om än polisiära promemorior"

ok...

hur ser du på deras gullande med EXPO ??
Citera
Medlem
Om EN polis är utsatt för mordförsök.
Vilket detta var HELA TIDEN GÅNG PÅ GÅNG emot MÅNGA poliser.
DÅ SKA polisen svara tillbaka.
De har rätt att förgöra det ONDA, DE ONDA för att SKYDDA ANDRA MÄNNISKOR inklusive SIG SJÄLVA!

Naturligtvis har de rätt och jag anser att de ska efter att ha varnat galningarna, skjuta någon eller de som krävs.
Vad händer annars?
Morgan Idiot Johansson kan dra åt helvetet.
Det var inte HAN - den lille mannen som fick stora stenar och brandbomber kastade på sig i timmar och en kvinnlig polis som fick en stor sten i huvudet så att hennes hjälm sprack, hon svimmade och fick hjärnskakning och andra skador, det var inte HAN som fick brutna armar och ben, det var inte HAN som kunde ha stenats till döds och fruktade för sitt liv..
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Busch uttrycker sig som en psykopat, flera hundra skottskadade och då tydligen oavsett vad de misstänks för, hade gett rubriker världen över som fått rubrikerna om BLM-kravallerna i USA att framstå som måttfulla.

Inte ens i Ryssland eller Iran mängdskjuter man olagliga demonstranter och diverse vandaler på öppen gata. Hur fan tänker hon när hon kläcker ur sig något sånt här?

Våldsamma, muslimska apor ska man inte dalta med

De kastade för i helvete stora stenar mot poliser som stod bara några meter ifrån. Det borde klassas som mordförsök med tanke på de potentiella följderna.
Polisen borde givetvis ha skjutit betydligt fler.

Inte undra på att 8/10 poliser vill sluta när de inte ens får lov att försvara sig ordentligt mot "folk" som försöker döda dem.
Senast redigerad av Tuor 2022-04-22 kl. 18:44.
Citera
2022-04-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vad finns det INTE att driva, hela jävla landet missköts ju. Rekordmånga vårdköer, katastrofresultat i skolan, miljonprogram som är i kraftigt renoveringsbehov, en tickande pensionsbomb, bostadsbrist, kriminalitet. Det är ju bara att "pick your choice". Tyvärr verkar oppositionen trötta och svenskarna dumma I huvudet.
Ja du får önska dig ett mindre dumt folk i julklapp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in