2022-04-22, 18:29
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hon har helt rätt och nu får KD min röst i höst igen

Men, jag röstar fortsatt SD!

En god tradition jag skaffade mig år 2010, som jag absolut inte behöver omvärdera nu, efter att SD tagit avstånd från Sveriges ständige fienden Ryssland. Blivit ett SD som nu är starkt förespråkande ett svenskt medborgarskap i Nato.

SD har demokratiserat, vitaliserat dagens nutida samhälle.

Ett bevis för det är bl.a. annat att Ebba Busch vågar gå emot och ifrågasätta den som har makt, den som vill tysta meningsmotståndare och demokratin, med att fälla maktuttryck som att "Snus är snus och strunt är strunt, om än polisiära promemorior"
Senast redigerad av Kallis 2022-04-22 kl. 18:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Ebba Busch " Lyset är på men ingen hemma däruppe" , hur faan tänker hon, börjar polisen skjuta skarpt så kommer busarna göra det också och vem vill då vara polis ?
Bra, då sätter man in militären och rensar gatorna på parasiter. Det hade fan varit bättre än Black Friday. Riktigt bra för Sveriges budget.
Citera
Medlem
Nu är bollen i rullning..
Äntligen, en partiledare för ett parti som säger sig stå för kristna värderingar vill att polisen skall skjuta skarpt på kaosmuslimer.
” Vi har alltså minst 100 skadade poliser. Den stora frågan som borde ställas nu är varför har vi inte minst 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare?”
Det är nu det händer.
Pendeln har äntligen vänt.
Tack Rasmus Paludan för att du öppnade ögonen på Sverige.
Citera
Medlem
stjaertselleris avatar
Jag fattar inte reaktionerna över det här alls. Låtsas ni alla bli arga bara för att ni hatar Ebba Busch, eller har ni nån tanke bakom känslostormen?

Själv tycker jag att Busch är en vedervärdig politiker och jag avskyr KD, men jag kan inte se något problem med det hon säger.

Om två poliser möter en ensam våldsam vettvilling som slår sönder och tänder eld på bilar och byggnader, och som börjar kasta gatstenar när folk kommer nära, då skulle det vara tjänstefel om polisen inte försvarade sig själva, varandra och omgivningen och oskadliggjorde vettvillingen, om så det skulle krävas verkanseld. Ingen vettig person tycker väl att man förespråkar mord när man anser att polisen ibland behöver använda verkanseld för att stoppa enstaka farliga individer?

Men när det inte är en vettvilling, utan hundratals, då är det istället att förespråka massaker att kritisera polisens brist på självförsvar? Men hur skulle det vara värre att försvara sig mot en attackerande mobb än mot en enda person? Förklara gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ebba Busch " Lyset är på men ingen hemma däruppe" , hur faan tänker hon, börjar polisen skjuta skarpt så kommer busarna göra det också och vem vill då vara polis ?

Om du inte klarar av att vara polis när det verkligen gäller då ska du inte vara polis över huvud taget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så "vanligt folk" ,huvudsakligen kristna då, tycker att man ska skjuta folk? Skämtar du?
Ja, de tycker att kriminella Ahmed som kastar sten mot polisen gott kan skjutas ihjäl än att stenen träffar och dödar Andreas som bara vill sköta sitt jobb innan han åker hem till sina barn. Vet att ni anarkister och vänsterextremister hatar både vita och poliser så är kanske svårt att förstå men nej, det är inget "skämt".
Citera
2022-04-22, 18:30
Medlem
Vore det inte passande ifall mogge hade stått i spetsen med ett fat med bullar och en bringare med röd go saft i?
Citera
2022-04-22, 18:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjaertselleri
Jag fattar inte reaktionerna över det här alls. Låtsas ni alla bli arga bara för att ni hatar Ebba Busch

Ja.
Ja, de låtsas bli arga.
Ja, de hatar Ebba Busch.

Citat:
Ursprungligen postat av stjaertselleri
eller har ni nån tanke bakom känslostormen?

Ja. Fokusförflyttning. Slippa diskutera det jobbiga. Slippa föreslå något som faktiskt hjälper. Prata om hur KD tappat det, istället för att det bor tiotusentals antidemokrater i våra förorter som är redo att bränna ner samhället om de blir provocerade.

Det är tanken.
Citera
2022-04-22, 18:33
Medlem
Massmedias avatar
Citat:

Naturligtvis är detta en del av debatten, och lite väl tillspetsat. Men jag gillar att hon säger att svensk polis ska upprätthålla ordningen och aldrig, aldrig behöva lägga benen på ryggen och fly. I ett sådant samhälle vill vi inte leva.

Nu är fakta att polisen enbart har sköldar och hjälmar (i bästa fall) och nästa steg är skarpladdade vapen. Ett mycket olyckligt stort steg, så kan vi inte ha det. Varningsskott i luften hjälper uppenbarligen inte heller.

Så det som måste till är saker däremellan. Vattenkanoner är mycket effektiva, och hade effektivt skingrat alla de upplopp jag har sett från påskhelgen iallafall. Sen finns det även tårgas och i värsta fall gummikulor.

Problemet med vattenkanoner är att de enbart är bra på att skingra personer och hålla dem borta, inte att gripa dem.

Är det omöjligt att uppfinna en smartare anordning som helt enkelt fångar in personer? Någon sorts nät som skjuts mot dem, eller ofarliga bedövningsskott?
Citera
2022-04-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Tack Ebba Busch. Nu sköt du nog dig själv i foten. Detta var förhoppningsvis det sista vi hörde och såg av henne som politiker. Inget parti kan behålla en så korkad partiledare.
Hon sköt sig inte i foten utan i huvudet. Vilket jvla självmål!
Citera
2022-04-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Detta lär sluta med samtal inför konstitutionsutskottet
Ja, idioter som inte ens vet vad konstitutionsutskottet håller på med kanske ska hålla käften, please.
Citera
2022-04-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, de tycker att kriminella Ahmed som kastar sten mot polisen gott kan skjutas ihjäl än att stenen träffar och dödar Andreas som bara vill sköta sitt jobb innan han åker hem till sina barn. Vet att ni anarkister och vänsterextremister hatar både vita och poliser så är kanske svårt att förstå men nej, det är inget "skämt".
Polisfacket är mycket kritiska till uttalandet från Busch. Är de "anarkister och vänsterextremister"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in