2022-04-22, 13:26
Medlem
Fördubblade mitt innehav nu mellan 10.70 och 10.80

Känns som överreaktion i det korta perspektivet och på lite längre sikt ligger bolagets prognoser fast.
Citera
2022-04-22, 17:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fördubblade mitt innehav nu mellan 10.70 och 10.80

Känns som överreaktion i det korta perspektivet och på lite längre sikt ligger bolagets prognoser fast.

Till vilken kurs säljer du? Lär väl flyga upp 8% på måndag.
Citera
2022-04-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Till vilken kurs säljer du? Lär väl flyga upp 8% på måndag.

Jag skjöt mest från höften men det var väl något ditåt som var planen.

Hade hoppats på att det skulle komma ett PM under eftermiddagen som det brukar göra på rapportdagen. Och det kom ju men tyvärr utan tillräckligt mycket godis för att få kursen att vända upp. Kanske kommer något mer på Måndag.

Men blodröda siffror i USA nu och Fing stängde på dagslägsta så nu får man nog börja med att vara glad om det inte går ner ytterligare på måndag.

Ganska tyst från bolaget överlag, placera-forumet är stängt så där är det ingen som håller liv i intresset, stigande räntor och tillväxtbolag är väl ingen hit överlag just nu. Så det ser ju inte super bra ut en tid framåt heller.

Men jag har ett GAV på 14.21 nu och trots allt gjordes ganska massiva insiderköp på över 30 för inte så enormt länge sedan

Bättre börsklimat i stort och någon nyhet av dignitet så är förmodligen intresset snabbt tillbaka igen och då brukar det bli åka av. Det är vad jag sätter min förhoppning till om det nu inte blir en uppstuds redan veckan som kommer.
Citera
2022-04-23, 00:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag skjöt mest från höften men det var väl något ditåt som var planen.

Hade hoppats på att det skulle komma ett PM under eftermiddagen som det brukar göra på rapportdagen. Och det kom ju men tyvärr utan tillräckligt mycket godis för att få kursen att vända upp. Kanske kommer något mer på Måndag.

Men blodröda siffror i USA nu och Fing stängde på dagslägsta så nu får man nog börja med att vara glad om det inte går ner ytterligare på måndag.

Ganska tyst från bolaget överlag, placera-forumet är stängt så där är det ingen som håller liv i intresset, stigande räntor och tillväxtbolag är väl ingen hit överlag just nu. Så det ser ju inte super bra ut en tid framåt heller.

Men jag har ett GAV på 14.21 nu och trots allt gjordes ganska massiva insiderköp på över 30 för inte så enormt länge sedan

Bättre börsklimat i stort och någon nyhet av dignitet så är förmodligen intresset snabbt tillbaka igen och då brukar det bli åka av. Det är vad jag sätter min förhoppning till om det nu inte blir en uppstuds redan veckan som kommer.

Noterade också att den stängde på dagslägsta. Kan gå ner ytterligare 3% på måndag, kan ta en chanspost då och sälja när den gått upp 10%.
Citera
2022-04-23, 00:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Det är många som är kvar sedan toppen på justerade 136,40.

Crowhater hade väl aktier i Fing för 250 miljoner kronor men var säker på att han snart skulle ha en miljard! Men han har ju ändå 20 miljoner idag...

Obegripligt att baissare och blankare tillåts härja ner kursen medans finansinspektionen tittar på utan att ingripa!

Men snart rullas korten ut....

Sången börjar om, sången utan slut...sången börjar om, vi har hört den förut...sången börjar om...
Citera
2022-04-23, 21:30
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är många som är kvar sedan toppen på justerade 136,40.

Crowhater hade väl aktier i Fing för 250 miljoner kronor men var säker på att han snart skulle ha en miljard! Men han har ju ändå 20 miljoner idag...

Obegripligt att baissare och blankare tillåts härja ner kursen medans finansinspektionen tittar på utan att ingripa!

Men snart rullas korten ut....

Sången börjar om, sången utan slut...sången börjar om, vi har hört den förut...sången börjar om...

blankarna har börjat lämna lite smått
frågan är om korten kommer att bli hit om bankerna kommer att ta betalt för den som Rocker
om bio-fria korten kommer att finnas kvar så kommer kunderna att välja den
Citera
2022-04-23, 21:41
Medlem
Enok1Halvars avatar
Finns inga kort , det skrevs i det stora redan 2017 är inte speciellt förvånad att bolaget går mot 8 kr
Citera
2022-04-23, 21:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Finns inga kort , det skrevs i det stora redan 2017 är inte speciellt förvånad att bolaget går mot 8 kr

tycker FPC teknik är i världsklass
jämför gärna Samsung S21/S22 med någon billig mobil med FPC
jag är så trött på Samsungs så jag har aktiverat deras face men är fortfarande tvungen att använda fingret när jag använder BanID
Citera
2022-04-23, 21:57
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tycker FPC teknik är i världsklass
jämför gärna Samsung S21/S22 med någon billig mobil med FPC
jag är så trött på Samsungs så jag har aktiverat deras face men är fortfarande tvungen att använda fingret när jag använder BanID
Må så vara , jag skrev ett inlägg på Placeras Avanza 2017 någon VD svarade att dom sa inom närtid
nu är vi 2022 och fortfarande inga avtal med MC VISA och kommer inte hleler ske
Citera
2022-04-23, 23:14
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Må så vara , jag skrev ett inlägg på Placeras Avanza 2017 någon VD svarade att dom sa inom närtid
nu är vi 2022 och fortfarande inga avtal med MC VISA och kommer inte hleler ske

finns massa annat än kort
Citera
2022-04-24, 10:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
blankarna har börjat lämna lite smått
frågan är om korten kommer att bli hit om bankerna kommer att ta betalt för den som Rocker
om bio-fria korten kommer att finnas kvar så kommer kunderna att välja den

Betalning med mobilen blir nog större än deras kort som ingen har sett ens fem år efter att de just skulle rullas ut.
Citera
2022-04-24, 10:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Ska bli intressant att se öppningen imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in