2017-09-29, 10:06
Medlem
Jo men sensorer kommer finnas överallt och detta är bara början i en marknad som växer exponentiellt med nya områden. Fingerprint har möjlighet att bli och förbli marknadsledare och då är det här bara början på något som kommer växa exponentiellt och med lönsamhet och aktiekurser likaså.
Citera
2017-09-29, 10:13
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag tror att Fingerprint kommer bli multi och ledande, se korten som kommer nu. Fingerprint har haft en extrem otur i media, blankning och lägg till en tveksam ledning men det kan vända när allt ser nattsvart ut och ärligt talat att köpa på dessa nivåer kan vara ett gyllene tillfälle. Kommer Fingerprint gör en ny Fingerprint med alla nya vertikaler ja det är inte omöjligt och det kan gå snabbt. De bästa affärerna har alltid gjorts i ett företag som har haft allt emot sig men ändå lyckats tjäna pengar och behålla ledarställningen, Fingerprint är faktiskt ett sådant företag.
Extrem otur ?
Citera
2017-09-29, 10:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag tror att Fingerprint kommer bli multi och ledande, se korten som kommer nu. Fingerprint har haft en extrem otur i media, blankning och lägg till en tveksam ledning men det kan vända när allt ser nattsvart ut och ärligt talat att köpa på dessa nivåer kan vara ett gyllene tillfälle. Kommer Fingerprint gör en ny Fingerprint med alla nya vertikaler ja det är inte omöjligt och det kan gå snabbt. De bästa affärerna har alltid gjorts i ett företag som har haft allt emot sig men ändå lyckats tjäna pengar och behålla ledarställningen, Fingerprint är faktiskt ett sådant företag.
Passa på att köpa mer, det är rea nu
Citera
2017-09-29, 11:13
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jo men sensorer kommer finnas överallt och detta är bara början i en marknad som växer exponentiellt med nya områden. Fingerprint har möjlighet att bli och förbli marknadsledare och då är det här bara början på något som kommer växa exponentiellt och med lönsamhet och aktiekurser likaså.

Tror du det? Kan ha varit en fluga men hursom blir det krig om marknadsandelar.
Citera
2017-09-29, 11:22
Medlem
Citat:

"Otur i media" samt blankning påverkar ju inte på något sätt företagets resultat. Faktum kvarstår att resultatet inte har levt upp till förväntningarna och därför har aktiekursen justerats därefter. Enligt min åsikt har förväntningarna varit (och är fortfarande) alldeles åt helskotta för höga.

Att de sen spenderat pengar på återköp av aktier istället för R&D eller bolagsköp tycker jag är helt uppåt väggarna. Återköp och utdelning är något etablerade bolag kan syssla med när avkastningen på att investera i verksamheten bedöms vara låg.

Om de kan lyckas med exempelvis kort så kommer det innebära större volymer men mindre marginaler. Om vi antar att FP har ett försprång (vilket inte alls är säkert) mot övriga tillverkare så är det inte helt lätt att behålla det försprånget. Fler vertikaler och ökade volymer kommer pressa marginalerna för alla.
Citera
2017-09-29, 13:02
Medlem
Tufft nu för FING. Ser att Crowhater tappat sugen helt och vill ersätta styrelsen och sparka vd (bland annat eftersom Wäreby verkar mer tänd på 5G och Gapwaves):

https://twitter.com/Tjejinvestor/status/913395754764570625
Citera
2017-10-01, 07:48
Medlem
Jag säger inte att det är givet men potentialen är enorm och kan vara värd att satsa på.
Citera
2017-10-01, 22:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Halvledare är allestädes närvarande i våra liv, hur går det generellt för halvledarföretagen?
Citera
2017-10-03, 02:31
Medlem
Trillskes avatar
Detta konkurrerar helt klart om titeln "flashbacks dummaste tråd".

FING B är upp 300% på 5 år, varken mer eller mindre. Att ett gäng tombollar tjongar upp aktien som om det var ett dyrt botemedel för aids - så man får den där klassiska svenska skämskudden i ansiktet - och sedan gnäller om otur är bara bortom bisarrt och är helt ointressant i övrigt.
Citera
2017-10-03, 15:25
Medlem
Tycker mig se att aktien befinner sig i ett extremt gynnsamt läge just nu, större återköp pågår och nya order i nya vertikaler, massmarknad i kort är snart här...mycket intressant case.
Citera
2017-10-03, 18:05
Medlem
Citat:
Tycker mig se att aktien befinner sig i ett extremt gynnsamt läge just nu, större återköp pågår och nya order i nya vertikaler, massmarknad i kort är snart här...mycket intressant case.

Återköpen gjordes vad jag vet under 2016 när kursen var uppe över 100kr. Länka gärna till en källa för dina påståenden om stora pågående återköp samt "nya order i nya vertikaler".
Senast redigerad av miles3 2017-10-03 kl. 18:12.
Citera
2017-10-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Återköpen gjordes vad jag vet under 2016 när kursen var uppe över 100kr. Länka gärna till en källa för dina påståenden om stora pågående återköp samt "nya order i nya vertikaler".

Fingerprint inne i köpsignal - kan aktien ta fart?

2017-10-03 11:20

FING B: Inne i köpsignal (diagram källa: Infront)
FING B: Inne i köpsignal (diagram källa: Infront)

Per Stolt, daytrader / www.tasajten.se

Fingerprint inne i köpsignal
Fingerprint befinner sig i en köpsignal sedan vi fick se ett falsk negativt genombrott ned under 22 kr-nivån, följt av ett uppställ tillbaka upp ovanför (22 kr-nivån), samtidigt som RSI steg upp över 30.

Teknisk analys
Fingerprint har signalerat för en bottenformation och så länge 22 kr-nivån är intakt så står innevarande köpsignal. Huvudscenariot är att Fingerprint tar fart uppåt inom kort och på sikt testar 24-28 kr. Den strategiska tradern köper inte in alla aktier på en och samma gång, utan gör detta till stigande pris. Nästa nivå för inköp kan förslagsvis ske då (om) 23,10 kr-nivån bryts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in