2022-04-22, 17:02
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Nej, alltså den där raden jag skrev med förnamn bilmodell hundras Ratsit menade jag att man skulle skriva i Googles sökruta. Ber om ursäkt att jag var lite otydlig om det.

Jaha, då fattar jag. Jag har aldrig sökt upp folk via Flashback så här.

Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Håller med dig där!! En störd ultravändter ska inte gå runt bland folk!!
Min polare bor nära och han vill nog träffa honom :-)

Jag skulle också gärna ta en öl med honom. Vilken dag och månad är han född? Så jag hittar rätt man
Citera
2022-04-22, 17:06
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Det verkar som om Sverige håller på att drabbas av en masspsykos som påminner om häxprocesserna på 1600-talet. Snart ser folk pedofiler i varje buske och vrå. Står en man och tittar på barn som gungar på en lekplats så är han pedofil. Talar en man med ett barn på stan som han inte känner, även om barnet tilltalade mannen först, så är han pedofil. Jobbar en man på dagis så är han säkert pedofil - för varför skulle annars en man välja att jobba på ett dagis? Om en man kramar sin lille son när de är ute på stan så är han pedofil. Snart är det så illa.

På samma sätt som man tog barns uppdiktade häxberättelser på största allvar på 1600-talet litar man blint på alla barn som påstår sig ha utsatts för sexuella övergepp, utan att tänka att även barn kan ljuga, och även barn kan vara utstuderade nog för att veta att de kan ställa till det rejält för en vuxen som de kanske vill "hämnas" på av någon anledning.

Är "pedofiljägarna" dagens motsvarighet till "häxjägarna"? Det verkar onekligen så. För nu får ett par vinddrivna existenser som sedan länge passerat bäst-före-datum i arbetslivet plötsligt tiotusentals nya fans som anser att de är hjältar som vill klämma åt pedofilerna - och att det är just de och inga andra som verkligen gör något. Att sedan Patrik och Sara saknar all formell kompetens för att uttala sig om pedofiler och sexualbrott mot barn läggs det ingen vikt vid. Och nej, att Patriks styvfarsa och tränare tafsade lite på honom för 45 år sedan gör inte Patrik Sjöberg till någon "expert" på området.
Kämpa på. Du borde kanske jobba på RFSL om du inte redan gör det?
Citera
2022-04-22, 17:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det verkar som om Sverige håller på att drabbas av en masspsykos som påminner om häxprocesserna på 1600-talet. Snart ser folk pedofiler i varje buske och vrå. Står en man och tittar på barn som gungar på en lekplats så är han pedofil. Talar en man med ett barn på stan som han inte känner, även om barnet tilltalade mannen först, så är han pedofil. Jobbar en man på dagis så är han säkert pedofil - för varför skulle annars en man välja att jobba på ett dagis? Om en man kramar sin lille son när de är ute på stan så är han pedofil. Snart är det så illa.

På samma sätt som man tog barns uppdiktade häxberättelser på största allvar på 1600-talet litar man blint på alla barn som påstår sig ha utsatts för sexuella övergepp, utan att tänka att även barn kan ljuga, och även barn kan vara utstuderade nog för att veta att de kan ställa till det rejält för en vuxen som de kanske vill "hämnas" på av någon anledning.

Är "pedofiljägarna" dagens motsvarighet till "häxjägarna"? Det verkar onekligen så. För nu får ett par vinddrivna existenser som sedan länge passerat bäst-före-datum i arbetslivet plötsligt tiotusentals nya fans som anser att de är hjältar som vill klämma åt pedofilerna - och att det är just de och inga andra som verkligen gör något. Att sedan Patrik och Sara saknar all formell kompetens för att uttala sig om pedofiler och sexualbrott mot barn läggs det ingen vikt vid. Och nej, att Patriks styvfarsa och tränare tafsade lite på honom för 45 år sedan gör inte Patrik Sjöberg till någon "expert" på området.

Stora skillnanden är ju att ingen av häxorna var skyldigt till något. Här är det män som är skyldiga. Man får hoppas Dumpen har koll så de inte hänger ut någon oskyldig men annars är det ju män som aktivt sök bla sex med en mamma och hennes 7-åring.

Det där om att tjäna pengar. För Patrik är det nog faktiskt minus. Han gjorde sig omöjlig i den "fina" kretsen med det här arbtetet. Förr fick han ju uppdrag och åka runt och föreläsa, vara med i TV-soffor osv. Saker han fick betalt för. Hans organisation hade säkert om den varit mer likt resten fått miljoner i statsbidrag. Nu lever han på att kränga tröjor och vara en swishhora.
Citera
2022-04-22, 17:13
Medlem
Citat:

Okej, här har du faktiskt en poäng. Den första jag hittills sett faktiskt.

Men ja, däri finns förstås en fara. Samma fara som redan finns med feminisminspirerade kvinnojourer där man i klarspråk talar om att sätta dit män oavsett om de gjort något eller ej. Anmäl alltid oavsett - Det är upp till polisen att reda ut om någon sanning finns. Och så hjälper man den "utsatta kvinnan" att bre på så mkt som möjligt.. Jodå!

Nej, det får ju självfallet inte bli så att män exempelvis inte kan vara fritidsledare eller pappor (föräldrar) som umgås med sina barn på normalt intimt vis ska behöva känna ett samvete flåsa i nacken och känna penetrerande blickar bakom ryggen.

Men hur ska man göra då tycker du? Lagens långa arm räcker ju onekligen inte till.
Citera
2022-04-22, 17:15
Medlem
Pleurodess avatar
Jahopp då får vi se om det serveras Vesuvio här i kväll då.
Citera
2022-04-22, 17:36
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Till exempel när han kallar männen som han och ragatan Sara konfronterar för "jävla gris", "svin", "tomte" och liknande. Eller när han verkligen ger sin fan på att vägra förstå varför männen gör som de gör i de fall de faktiskt försöker ge en förklaring till varför de söker kontakter med barn.

Jag förväntar mig inte att Patrik ska agera terapeut, men han borde ändå lyssna på och försöka förstå dem när de har stake nog att stå för vad de har gjort, och ger förklaringar till varför, istället för att avfärda dem, raljera med dem och förlöjliga dem.

De är ju grisar/svin och tomtar och det är det minsta man kan säga om dem.
De blir inte avfärdade när Patrik och Sara vill ha en förklaring. De går därifrån eller springer iväg.
Citera
2022-04-22, 17:45
Medlem
Lonlines avatar
Vad är det för något "vulkanutbrott" som alla här i tråden snackar om?
Citera
2022-04-22, 17:51
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Jodå, det finns flera. Jag länkar några exempel nedan. Genomgående är dock att Patrik och Sara knappt låter dem tala till punkt, raljerar med dem, avfärdar deras förklaringar och driver med dem. Varenda gång.

https://dumpen.se/2022/04/01/mannen-som-ville-traffa-patrik-sjoberg-napp-igen/

https://dumpen.se/2022/01/20/5230/

https://dumpen.se/2022/01/13/sugen-alex-sokte-pojke-napp-igen/

https://dumpen.se/2022/04/09/9224/

De måste ju det när VARENDA GÅNG är EXAKT samma lögner som kommer ... precis som i polisförhör, kan man inte låta nån plöja med lögner för då sturskar de upp sig och låser helt vid det.
Citera
2022-04-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
De måste ju det när VARENDA GÅNG är EXAKT samma lögner som kommer ... precis som i polisförhör, kan man inte låta nån plöja med lögner för då sturskar de upp sig och låser helt vid det.
Är det inte lättare att då bara konstatera och upplysa lite snyggt och prydligt a la: "Du kommer att bli publicerad på dumpen och vi kommer kontakta din arbetsgivare, familj osv. Vi utesluter inte att du polisanmäls."

Neej just det, är ju varken underhållande eller förnedrande. Det går ju inte.
Citera
2022-04-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det där om att tjäna pengar. För Patrik är det nog faktiskt minus. Han gjorde sig omöjlig i den "fina" kretsen med det här arbtetet. Förr fick han ju uppdrag och åka runt och föreläsa, vara med i TV-soffor osv. Saker han fick betalt för. Hans organisation hade säkert om den varit mer likt resten fått miljoner i statsbidrag. Nu lever han på att kränga tröjor och vara en swishhora.

Ja jag har en gammal sliten t-shirt som det står 242 på. Den är guld värd för mig. Var man med på den tiden då det begavs sig så förstår man och speciellt om man är ifrån Götet.
Tror ni att Dumpen verkligen får bokningar? Jag stödjer dom givetvis men har så svårt att se att tex en skola skulle boka in det icke rumsrena Dumpen? Självmorden mm. No go zon igen.

Skulle kunna göra vad som helst för att få t-shirten signerad. Patrik får gärna hänga på ut. jag bjuder på bärs mot en kråka. Har bara sett honom på Mcdonalds men feg som jag var så vågade jag inte heja. Lokalpatrioter är vi båda.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-04-22 kl. 18:46.
Citera
2022-04-22, 18:38
Medlem
goofers avatar
Har dumpen fegat ur?

Vi blev lovade något stort, en hel vulkan!

Undrar om det handlar om någon känd och dumpen nu fegar ur?

Kom igen dumpen vart är ni?
Citera
2022-04-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vi blev lovade något stort, en hel vulkan!
Undrar om det handlar om någon känd och dumpen nu fegar ur?
Kom igen dumpen vart är ni?

Tills vulkanutbrottet kommer finns en runk-video från dumpen som kan vara värd att se igen, i lätt moddad version
Tänk att kunna se en färg som vi vanligtvis ej kan se? Ljusets våglängder i kombination med sinnesintryck kan skapa en intressant illusion.
Lägg ej video på din näthinna, du kan du få men för livet, haha.

7st .mp4 filer *.zip / 22mb
https://www2.zippyshare.com/v/6Zj8Hnsn/file.html

VirusTotal:
https://www.virustotal.com/gui/file/c6538215f671a035e4fa34767411627d305f445d049e9ae633 29e4fb130da981?nocache=1
Senast redigerad av SL!z3B!T 2022-04-22 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in