2022-04-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Detta fick mig som tidigare Natomotståndare att svänga. Jag tror det är dags nu.

https://cornucopia.se/2022/03/detta-innebar-ett-svenskt-natomedlemskap/

Nato är en försvarsallians och vi skriver inte på någonting om kärnvapen, utländsk trupp eller deltagande i någon annans erövringskrig. Jag tykcer valet är ganska självklart nu.

Man skall nog inte låta sig luras av Wilderäng, han är en mytoman och tönt.

Natomedlemskap kommer kosta, tro inget annat.
De som försöker sockra Natomedlemsskapet gör oss bara en otjänst och den typen av vilseledande manövrar har vi haft kring EU, monetära unionen och Teliaaktien, det är odemokratiskt skitbeteende att lura folk på det där sättet. Bättre att vara ärlig och nämna nackdelarna som följer med fördelen att få ett skydd som Putin antagligen aktar sig för.

Vi får ta det för att slippa ha Putins pack flåsande oss i nacken.
Citera
2022-04-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
I Mariupol, efter denazifieringen, återupptog den första skolan sitt arbete. Nu kommer eleverna att kunna studera på ryska igen
https://twitter.com/i/status/1517487274556076032

Är detta bra eller dåligt menar du?
Får de lov att studera på Ukrainska om de hellre vill det?
Citera
2022-04-22, 16:02
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Löjligt med dessa påskpuffar till pansarskott och småmissiler som Nato skickar -in med de grövre vapnen fort så in i helvete-putler vågar inte sätta in kärnvapen-han bara bluffar.
Citera
2022-04-22, 16:04
Medlem
Citat:
Underhåll av tillfångatagna ukrainare
De förvaras i en kriminalvårdsanstalt. Bara i denna koloni finns det mer än två tusen människor (jag kommer inte att namnge kolonin). De matas, vattnas, behandlas.

Alla krigsfångar pratade samma sak: "det är bättre än i den fuktiga jorden!"
De har status som krigsfångar. Underhålls i enlighet med Genèvekonventionen

https://vk.com/video511602320_456240127

Vad för typ av underhållning är det? Kabaré? Buskis? Vad går behandlingen de får ut på?
Citera
2022-04-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Den enda anledningen jag ser till ett Nato-medlemskap är att det skulle störa Ryssland/Putin utav helvete. Jag är egentligen mot idén, men just detta faktum är synnerligen lockande.

Obegripligt hur jävla kontraproduktivt och idiotiskt Ryssland sköter det här. "Allt går enligt plan"...jo, tjena.
Vem gjorde upp dom planerna, kioskmongot utanför Vodka-vagnen vid Röda Torget?

Också lustigt att putinkramarna i tråden, som ju ser "avnazifieringen" som ett slag mot Juden, inte drar det ett varv till. Om nu Juden kan orkestrera världshändelser och utplåna folk och nationer - är det inte rimligare att tro att det är Juden som styr Putins agerande? Man får bort några hundra dödsknarkarnazister i Azov-bataljonen, och samtidigt utplånar man i princip ett HBTQ-fientligt, ortodox-kristet, gammelkonservativt Ryssland. Fritt fram att marschera in sen och ta kontroll över alla naturtillgångar. Och främja bögande och regnbågsfamiljer. Allt sånt som Juden som bekant sysslar med.

Haha, intressant tanke. Men kan vi inte reta rySSen för en billigare peng än 2% av BNP? Tingeliin-låten i Mello är exempel på en simpel retsticka

https://youtu.be/e1ozCWyUlCg
Citera
2022-04-22, 16:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Underhåll av tillfångatagna ukrainare
De förvaras i en kriminalvårdsanstalt. Bara i denna koloni finns det mer än två tusen människor (jag kommer inte att namnge kolonin). De matas, vattnas, behandlas.

Alla krigsfångar pratade samma sak: "det är bättre än i den fuktiga jorden!"
De har status som krigsfångar. Underhålls i enlighet med Genèvekonventionen

https://vk.com/video511602320_456240127
Så fångarna "vattnas"?!

Ja, jävlar det är i alla fall underhållande med dessa nyreggade konton med språkproblem
Citera
2022-04-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Man skall nog inte låta sig luras av Wilderäng, han är en mytoman och tönt.

Natomedlemskap kommer kosta, tro inget annat.
De som försöker sockra Natomedlemsskapet gör oss bara en otjänst och den typen av vilseledande manövrar har vi haft kring EU, monetära unionen och Teliaaktien, det är odemokratiskt skitbeteende att lura folk på det där sättet. Bättre att vara ärlig och nämna nackdelarna som följer med fördelen att få ett skydd som Putin antagligen aktar sig för.

Vi får ta det för att slippa ha Putins pack flåsande oss i nacken.

Ok jag håller inte med om Wilderäng men kom gärna med några argument för din sak så lyssnar jag.
Håller med om att det finns nackdelar med medlemskap men man får väga för och emot som vanligt när det är komplexa frågor. På min våg väger fördelarna över.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Som tidigare Natomotståndare säger jag att det räcker med ett ord: Putin.

Ibland ändras det geopolitiska läget snabbt, från att det i många år rått osäkerhet kring exakt hur farlig Rysslands diktator verkligen är har vi nu fått kvitto. Det går inte att underskatta Putin och valet mellan Putin och Nato är enkelt. Vi får svälja det sura pillret för att slippa den bindgalne idioten på andra sidan Östersjön.

Om SD får fler röster av att säga att vi skall gå med så är det ju bara bra, då blir det ju desto mer demokratiskt. Egentligen borde det väl vara folkomröstning....
Tycker du det är ok att SD nu vill gå med i NATO? De gillar ju Putin.😀
Hur tänker du??????
Citera
Medlem
Reimers avatar
Visserligen alldeles för sent men ändå välkommet att Frankrike gör något på riktigt för Ukraina.

Mer tunga vapen så är ryssen snart på väg till Moskva.

Citat:
Ukrainian troops (40 soldiers) begin training in France with Caesar 155mm 52-caliber self-propelled howitzers donated by France, said Macron in @OuestFrance

https://liveuamap.com/en/2022/22-april-ukrainian-troops-40-soldiers-begin-training-in-france
Citera
2022-04-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Så du tror det blir gratis att gå med?
Själv tror jag det kommer kosta för mycket och är helt onödigt. Tycker det är bättre att satsa dom pengarna på sjukvård, äldrevård och skolan.
Nej till NATO och utökad militär i Sverige!
Köp vita flaggor till militären, det blir inte så dyrt. Om ryssen mot all förmodan skulle komma, vad gör vi då? För jag tror inte vi blir säkrare med ett Natomedlemskap.
Vad tror du och varför tror du det?

Om du vill få maximal försvarsförmåga per skattekrona tror jag du får mer utdelning med ett Natomedlemsskap, det är inte där nackdelen ligger.

Nackdelen är att vi dels förlorar en neutral status som nog varit rätt bra ibland i olika förhandlingar, vid medling m.m., dels riskerar vi tvingas delta i något nytt skitkrig som USA hittar på. Fast det verkar vi ju göra ändå, som i Libyen.

Men jag är ändå motvilligt för Nato. Galningen i öst går inte att skydda sig mot med en liten egen armé.
Och han är verkligen galen nu.

Dessutom om finnarna går med, de har ju på alla sätt under senare tid visat sig kloka när det gäller politiska beslut av alla möjliga slag, då är det lika bra vi gör likadant. Finnar är pragmatiska och inga utopister som svenska politiker ofta är.
Citera
2022-04-22, 16:11
Medlem
Citat:
Se vad roliga japaner säger om sanktioner.
Japan says exiting Sakhalin energy projects would weaken Russia sanctions
https://www.cnbc.com/2022/04/22/japan-says-exiting-sakhalin-energy-projects-would-weaken-russia-sanctions.html

Japan hänger med rätt bra annars i sanktioner, och export av teknik eller kunnande för att göra någonting av oljan de har blir det inte.
Citera
2022-04-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Ok jag håller inte med om Wilderäng men kom gärna med några argument för din sak så lyssnar jag.
Håller med om att det finns nackdelar med medlemskap men man får väga för och emot som vanligt när det är komplexa frågor. På min våg väger fördelarna över.

Jag har ju landat i den slutsatsen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in