Citat:
Ursprungligen postat av
Zingo2
Så du tror det blir gratis att gå med?
Själv tror jag det kommer kosta för mycket och är helt onödigt. Tycker det är bättre att satsa dom pengarna på sjukvård, äldrevård och skolan.
Nej till NATO och utökad militär i Sverige!
Köp vita flaggor till militären, det blir inte så dyrt. Om ryssen mot all förmodan skulle komma, vad gör vi då? För jag tror inte vi blir säkrare med ett Natomedlemskap.
Vad tror du och varför tror du det?
Om du vill få maximal försvarsförmåga per skattekrona tror jag du får mer utdelning med ett Natomedlemsskap, det är inte där nackdelen ligger.
Nackdelen är att vi dels förlorar en neutral status som nog varit rätt bra ibland i olika förhandlingar, vid medling m.m., dels riskerar vi tvingas delta i något nytt skitkrig som USA hittar på. Fast det verkar vi ju göra ändå, som i Libyen.
Men jag är ändå motvilligt för Nato. Galningen i öst går inte att skydda sig mot med en liten egen armé.
Och han är verkligen galen nu.
Dessutom om finnarna går med, de har ju på alla sätt under senare tid visat sig kloka när det gäller politiska beslut av alla möjliga slag, då är det lika bra vi gör likadant. Finnar är pragmatiska och inga utopister som svenska politiker ofta är.