2022-04-22, 15:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Ja det också. Nu ska det jävlar i mig ridas på Nato-vågen. Ulf Kristersson, populismens mästare, vill ju göra Nato till en valfråga.
Jag tror inte vi behöver vara mer rädd för rySSen om vi står utanför Nato, snarare tvärtom.

Den enda anledningen jag ser till ett Nato-medlemskap är att det skulle störa Ryssland/Putin utav helvete. Jag är egentligen mot idén, men just detta faktum är synnerligen lockande.

Obegripligt hur jävla kontraproduktivt och idiotiskt Ryssland sköter det här. "Allt går enligt plan"...jo, tjena.
Vem gjorde upp dom planerna, kioskmongot utanför Vodka-vagnen vid Röda Torget?

Också lustigt att putinkramarna i tråden, som ju ser "avnazifieringen" som ett slag mot Juden, inte drar det ett varv till. Om nu Juden kan orkestrera världshändelser och utplåna folk och nationer - är det inte rimligare att tro att det är Juden som styr Putins agerande? Man får bort några hundra dödsknarkarnazister i Azov-bataljonen, och samtidigt utplånar man i princip ett HBTQ-fientligt, ortodox-kristet, gammelkonservativt Ryssland. Fritt fram att marschera in sen och ta kontroll över alla naturtillgångar. Och främja bögande och regnbågsfamiljer. Allt sånt som Juden som bekant sysslar med.
Citera
2022-04-22, 15:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkroNazi
Se vad roliga japaner säger om sanktioner.
Japan says exiting Sakhalin energy projects would weaken Russia sanctions
https://www.cnbc.com/2022/04/22/japan-says-exiting-sakhalin-energy-projects-would-weaken-russia-sanctions.html

Ett nytt konto, välkommen.

Japan har fördömt den ryska aggressionen, tillsammans med de flesta av världens länder.
Citera
2022-04-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ryssland har tagit 42 städer på ett dygn.

Amerikanarna skickar 144000 skott till 72 pjäser, det verkar överdrivet. Kan en pjäs användas 3-4 gånger innan den blir utslagen är det mer är vad man kan tro. Sekunder efter att första skottet avfyras har ryssarna radarlåsning på pjäsen och skjuter tillbaka. Sedan är det bara slumpen som avgör om pjäsen kan dras tillbaka utan allvarliga skador eller om den blir utslagen.

Du verkar ha läst "Nyheter från Sovjetunionen" där kunde man läsa fantastiska historier om ryska vapen och maskiner och maskiner som i sin genialitet överglänste allt i västvärlden. Tyvärr har det visat sig att då som nu var det bara tomma tunnorna som skramlar. Och dom rättrogna som du applåderar och himlar med ögonen som en nyförälskad tonårstjej.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
I Mariupol, efter denazifieringen, återupptog den första skolan sitt arbete. Nu kommer eleverna att kunna studera på ryska igen
https://twitter.com/i/status/1517487274556076032

"De-nazifiering" har bara varit en historia för hemmaplan. Inget att tro på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Den enda anledningen jag ser till ett Nato-medlemskap är att det skulle störa Ryssland/Putin utav helvete. Jag är egentligen mot idén, men just detta faktum är synnerligen lockande.

Obegripligt hur jävla kontraproduktivt och idiotiskt Ryssland sköter det här. "Allt går enligt plan"...jo, tjena.
Vem gjorde upp dom planerna, kioskmongot utanför Vodka-vagnen vid Röda Torget?

Också lustigt att putinkramarna i tråden, som ju ser "avnazifieringen" som ett slag mot Juden, inte drar det ett varv till. Om nu Juden kan orkestrera världshändelser och utplåna folk och nationer - är det inte rimligare att tro att det är Juden som styr Putins agerande? Man får bort några hundra dödsknarkarnazister i Azov-bataljonen, och samtidigt utplånar man i princip ett HBTQ-fientligt, ortodox-kristet, gammelkonservativt Ryssland. Fritt fram att marschera in sen och ta kontroll över alla naturtillgångar. Och främja bögande och regnbågsfamiljer. Allt sånt som Juden som bekant sysslar med.

Ge dem inte idéer nu... Deras argument är redan så hopplöst korkade och invecklade så det är omöjligt att nå fram till dem.
Citera
2022-04-22, 15:59
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
I Mariupol, efter denazifieringen, återupptog den första skolan sitt arbete. Nu kommer eleverna att kunna studera på ryska igen
https://twitter.com/i/status/1517487274556076032
Uhh att lära sig ryzzmongliskt språk, måste vara en plåga. Gissar på att de flesta kommer skolka som bara den.

Lilla mongoltroll
Citera
2022-04-22, 15:59
Medlem
Kyrkbackens avatar
Fransyskorna börjar få tummen ur röven.

https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1517498448240644096
Citera
2022-04-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Folkmorden har fått tonen att hårdna.
Folkmord anses inte vara "comme-il-faut", för att uttrycka sig milt.
Och så blir det mer folkmord och lidande på båda sidor..
Nej bättre att lägga krut på förhandlingar än på krut!
Citera
2022-04-22, 16:00
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Tror du värkligen Putin kommer acceptera det ?
Jo det tror iallfall jag även om han får värka fram det.
Citera
2022-04-22, 16:01
Medlem
Jag vet inte vad jag tycker om ett eventuellt medlemskap i NATO.

Med det sagt så ska en jävla pisshåla som Ryssland inte bestämma om vi eller Finland ska gå med i NATO eller inte. Deras hot gör att jag börjar luta mer åt ett medlemskap. Inte för att jag tror att fascisten Putin kommer att göra något mot Sverige, men för att visa lillpitten vem det är som bestämmer.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Underhåll av tillfångatagna ukrainare
De förvaras i en kriminalvårdsanstalt. Bara i denna koloni finns det mer än två tusen människor (jag kommer inte att namnge kolonin). De matas, vattnas, behandlas.

Alla krigsfångar pratade samma sak: "det är bättre än i den fuktiga jorden!"
De har status som krigsfångar. Underhålls i enlighet med Genèvekonventionen

https://vk.com/video511602320_456240127

Rysk information har ingen trovärdighet. Lyssna istället till FN.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/fn-misstanker-krigsbrott-i-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belphemor
Den ryske politikern Andrej Klimov kallar militäralliansen Nato för en "självmordsklubb" och varnade Sverige och Finland för att de skulle möta samma öde som de ukrainska soldaterna inne i stålverket Azovstal, rapporterar ryska tidningen Gazeta.

"För dem som fortfarande strävar efter att gå med i Natos självmordsklubb (inklusive finländare och svenskar), rekommenderar jag att ni noga tittar på vad som händer i Azovstal", lyder ett uttalande från Klimov på Telegram.

Detta är vad som är i görningen.
Buckle up, fuckers. Det kommer att blåsa snålblåst inom kort.
Att Ryssland skulle anfalla fler länder efter Ukraina är varje revolutionskommunists dröm, frågan är bara hur det skulle gå till?
Rysslands industri är döende och kommer förmodligen aldrig mer att repa sig. Ryssland har förbrukat sig själv.
Oxar o träplog är nog vad som gäller framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in