2022-04-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Sektdrottningen kommer ensam hjälpa S kvar vid makten, men som den sanna Psykopat hon är så skiter hon fullständigt i det, att tvångsköpa ett hus av en äldre man som inte ens vill sälja det är viktigare för henne.

Du hör ju hur det låter, hon tvingar en 80+ man att sälja sin familjs hus sedan lång tid tillbaka till henne, mot den mannens vilja, men med ett artilleri och en likgiltighet för omgivningen som saknar motstycke i Svensk historia.
Hur många gånger ska vi behöva beslå dig med lögn?
Esbjörn vittnade själv inför rätten att han sålt fastigheten av egen fri vilja utan påtryckningar.
Jag skulle kunna scrolla tillbaka och återge det exakta citatet ur MuF men det känns rätt så meningslöst, då jag vet att du kommer att ignorera det och kräka ur dig dina lögner igen.
2022-04-22, 14:35
Medlem
Om ESB hade vunnit i rätten med den fakta som presenterats och skickats in som bevisning, så hade nog många äldre fått det väldigt svårt att sälja sina fastigheter, vem hade då vågat köpa hus av någon pensionär!

Hur ska man då som köpare av hus från äldre personer skydda sig från att säljaren gör en Esbjörnare...

Mäklare hade inte hjälpt, eftersom säljaren fick det han begärde, skrev på ett korrekt avtal, och sen ett antal veckor senare ångrade sig.... Mäklaren hade tagit sin provision av handpenningen och sen varit försvunnen.
2022-04-22, 14:46
Medlem
Citat:
Sektdrottningen kommer ensam hjälpa S kvar vid makten, men som den sanna Psykopat hon är så skiter hon fullständigt i det, att tvångsköpa ett hus av en äldre man som inte ens vill sälja det är viktigare för henne.

Du hör ju hur det låter, hon tvingar en 80+ man att sälja sin familjs hus sedan lång tid tillbaka till henne, mot den mannens vilja, men med ett artilleri och en likgiltighet för omgivningen som saknar motstycke i Svensk historia.

Jag vet inte längre vad man ska tro om framtiden, om folk som Ebba Busch kommer till makten. Vi ser redan i denna affär hur anhängare följer sin ledare, och inget hon gör får dem att reagera över hur "egen" hon är.
2022-04-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
Om ESB hade vunnit i rätten med den fakta som presenterats och skickats in som bevisning, så hade nog många äldre fått det väldigt svårt att sälja sina fastigheter, vem hade då vågat köpa hus av någon pensionär!

Hur ska man då som köpare av hus från äldre personer skydda sig från att säljaren gör en Esbjörnare...

Mäklare hade inte hjälpt, eftersom säljaren fick det han begärde, skrev på ett korrekt avtal, och sen ett antal veckor senare ångrade sig.... Mäklaren hade tagit sin provision av handpenningen och sen varit försvunnen.

Genvägar är senvägar. Om du går till mäklare så behöver du inte oroa dig.
2022-04-22, 15:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Du är en av dom som hjälper till att hålla kvar S vid makten, genom att mot alla kända fakta, ändå hävda motsatsen. Att i varje inlägg benämna Ebba som sektdrottning och psykopat, istället för Ebba. Varför gör du så? Hon är inte med i någon sekt, om nu inte partier som sådana ska räknas dit.

Om Ebba hade tvingat en gammal man att sälja en släktgård mot sin vilja, en släktgård som vandrat i släkten i många generationer och skulle fortsätta vara i släktens ägo, ja då hade jag inte stått på Ebbas sida. Men det finns inga som helst fakta som stödjer ditt påstående. Det är en sliten sommarstuga som använts som lagerplats och som fått förfalla ännu mer. Det var en frivillig affär, mellan två parter som hade rättsförmåga och där priset var rätt.
2022-04-22, 15:02
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Hur förhindrar en mäklare att en säljare ångrar sig mellan påskrift och tillträde? Vad kan han göra om så ändå sker?
2022-04-22, 15:09
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:

En mäklare är ingen garanti mot en strulig motpart, tvärtom så springer de ofta och gömmer sig när den ena parten strular och menar på att de inte är ansvariga, de förmedlar bara affären, men sin provision skall de likt förbannat ha.

Mäklare är överskattade om man har en köpare.
2022-04-22, 15:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Min fråga till dig är om Ebba Busch har lagfart?

Har hon flyttat och börjat fiffa till huset, och leker de ansiktslösa ungarna på tomten?
Varför bryr du dig ?
Jag jobbar inte åt dig,
Du spyr bara galla över henne och bryr dig inte om den avslutade husaffären.
Så varför ska jag.....
2022-04-22, 15:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Min fråga till dig är om Ebba Busch har lagfart?

Har hon flyttat och börjat fiffa till huset, och leker de ansiktslösa ungarna på tomten?
Varför bryr du dig ?
Jag jobbar inte åt dig,
Du spyr bara galla över henne och bryr dig inte om den avslutade husaffären.
Så varför ska jag.....
2022-04-22, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du är en av dom som hjälper till att hålla kvar S vid makten, genom att mot alla kända fakta, ändå hävda motsatsen. Att i varje inlägg benämna Ebba som sektdrottning och psykopat, istället för Ebba. Varför gör du så? Hon är inte med i någon sekt, om nu inte partier som sådana ska räknas dit.

Om Ebba hade tvingat en gammal man att sälja en släktgård mot sin vilja, en släktgård som vandrat i släkten i många generationer och skulle fortsätta vara i släktens ägo, ja då hade jag inte stått på Ebbas sida. Men det finns inga som helst fakta som stödjer ditt påstående. Det är en sliten sommarstuga som använts som lagerplats och som fått förfalla ännu mer. Det var en frivillig affär, mellan två parter som hade rättsförmåga och där priset var rätt.

Vad är det ni brukar skriva, att en spade är en spade var det.

Sektdrottningen:
- hon har varit/är Sektdrottning inom Livets Ord.
- hon är Sektdrottning inom KD där oliktänkande städas bort snabbare än man hinner blinka.
- hon är bevisligen er 4-5 skribenters Sektdrottning här på Flashback, så som ni in i absurdum försvarat hennes morallösa agerande gentemot Esbjörn.

Det haglar juridiska dokument, ni drar er inte ens för att lägga ut sjukjournaler på Esbjörn i tråden för att gagna er Sektdrottning, ibland undrar jag om ni verkligen finns på riktigt?

(Just det inlägget om Esbjörns sjukhistorik är nog det lägsta ni överhuvudtaget skrivit i tråden, skribenten borde faaan skämmas ögonen ur sej, men se det har ni/hen väl inte ens vett att så göra, det gagnar ju kanske Sektdrottningen er.)
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-22 kl. 15:18.
2022-04-22, 15:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man läser originalhandlingarna från sjukvården så hittar man följande diagnoser och yttranden:

2001, inga problem med minnet

2008, inga problem med minnet

2010-10-14, Sjukvården hittar inget ("upplevda subjektiva besvär"), men ger ändå Diagnos: 2032A, Observation för misstänkt kognitiv störning

2010-10-20, Åtgärdskod: XS913, Kurator

2010-12-20, Åtgärdskod: XS910, Arbetsterapeut

2010-12-20, Bedömning: Oförändrat status jämfört med föregående undersökning från februari 2008.

2010-12-21, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2011-01-04, Sammanfattning och utredsningsresultat: Subjektiv närminnesnedsättning sedan cirka 10 år tillbaka i tiden utan någon tydlig progressivitet.

2011-03-10, Diagnos- och åtgärdskod Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-03, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2012-09-27, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-28, Åtgärdskod: X8913, Kurator

2012-11-19, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2014-05-08, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2021-01-13, 331.83 Lindring kognitiv funktionsnedsättning

Jag får erkänna att jag hade fel, men läser man mer än diagnoskoder, så framstår det ganska tydligt att Esbjörn trycker på att få den här objektiva diagnosen, men att det egentligen handlar om något annat. Han blir skickad till både kurator och psykolog för att hantera sin oro. Han vill vara sjuk. Han verkar jaga mänsklig kontakt och sakna sitt gamla yrkesverksamma liv.

Vad gäller Barrys justering av sin egen undersökning, bör det påpekas att Majkgård förändrade sitt vittnesmål "radikalt" när första testresultatet visade på en fungerande Esbjörn. Det påverkade naturligtvis Barrys andra utlåtande.

Faktum kvarstår, Esbjörn hade enligt Barry full förmåga att sälja fastigheten och var inte i närheten av senil eller dement. Det är det enda som är intressant i slutänden, allt annat är hårklyverier.
Han fick förtidspension. Kommer inte ihåg vilket år
2022-04-22, 15:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hur drar man sig ur en affär som säljaren ”ångrar” men vägrar häva?
Berätta nu istället för att svamla vidare om backa, svara nu på frågan som ställts redan tidigare.
Är båda parter med på att häva affären skall ingen inbilla mig att det är omöjligt. Vilket naturligtvis är självklart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in