Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Ja det blir märkligt för att du inte citerar mig och sedan hittar på vad jag säger. Naturligtvis kan man flytta alla civila till stadskärnan exempelvis. Men få väljer att göra det.
Det har diskuterats på många ställen redan. Det är klart att ryssarna har mer att förlora än ukrainierna på att humanitära korridorer inte fungerar - ju fler civila, ju längre tid tar det att erövra staden, och ju mer sympati får du från omvärlden. Det finns också många ögonvittnesskildringar av att ukrainierna obstruerade korridorerna - eller helt enkelt undvek att berätta om dem. Men de avskriver du säkert som att det bara är rysk propaganda.
Det här är bara ett långt personangrepp utan argument, på något som jag inte har sagt.
"Det har diskuterats på många ställen..."
Jo-tack, du och dina intellektuella dvärgkompisar gör nya försök varje dag att övertyga er själva (ni lyckas såklart inte övertyga tänkande varelser i övrigt) om en massa sådana här skruvade narrativ.
Bara för att ta ett stort fel i ditt resonemang ovan, om man ställer upp en korridor för att släppa ut de civila för att sedan i lugn och ro ta över staden, som du tror ryssarna vill göra, tror du då att de civila och militärer som vill försvara staden tänker promenera ut genom den korridoren? Hur dum i huvudet får man lov att vara egentligen... Vi har sett ryssens framfart runt Kiev så vi vet redan att ryssland gillar att demoralisera ukrainarna genom usla attacker på civila. Det är ju inte direkt en ovanlig krigstaktik historiskt, snarare tvärtom är det vanligt att den anfallande parten går hårt åt civilbefolkningen i det land de anfaller, även USA har gjort sig skyldiga till sådant historiskt.