2022-04-21, 21:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ok.. Jag har bara registrerat mig för att kunna läsa, kanske har någonting med det att göra.
Jag reggade ett konto, för att kunna läsa. Är ju värt för att få uppdateringar i realtid. (har aldrig funderat på twitter innan detta)
Citera
2022-04-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu slår ju inte just våra leveranser ut tanks. Men varje lastbil räknas också. Våra p-skott hade väl destruerats annars?

Sett en hel del klipp där de använt just dessa mot deras tanks. Vet inte hållbarheten men brukar vara rätt lång så länge det inte är en destruktiv miljö där de förvaras.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Nu måste jag fråga här, för er som sett videon där Putin och Shoigu sitter och pratar. Har ni lagt märke till Putins högra ben?
Den rycker okontrollerat och han försöker dämpa ryckningarna genom att slå med foten i golvet. När han inte gör det så blir det ryckningar igen. Vad är detta för nåt? Är han sjuk?
Såg också det.
Det är enligt mig ingen tvekan om att han är sjuk , vad har jag såklart ingen aning om.
Dessutom, lägg märke till det krampaktiga sätt han håller i bordet med högerhanden.
Tveklöst så har experter analyserat detta, ska bli intressant att följa.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
https://youtu.be/Q8q0H3-8Tw0

Ser nästan delvis förlamad ut..

Patetiskt manus de går efter. Det är väl för fan ingen som köper den där jävla smörjan. I samma stund som Putin lät vilseleda unga, helt ovetandes värnpliktiga in i ett vansinnigt krig, förlorade han för all framtid sin trovärdighet vad gäller värnandet om livet för "våra soldater och officerare".

Och om man sedan ska spekulera lite i hans hälsa, så gissar jag att han har begynnande problem med antingen ALS eller rentutav Parkinson.
Senast redigerad av Dr.Necessitas 2022-04-21 kl. 21:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Nu måste jag fråga här, för er som sett videon där Putin och Shoigu sitter och pratar. Har ni lagt märke till Putins högra ben?
Den rycker okontrollerat och han försöker dämpa ryckningarna genom att slå med foten i golvet. När han inte gör det så blir det ryckningar igen. Vad är detta för nåt? Är han sjuk?

Parkingsons sjukdom ryktas det om. Men han är hårt medicinerad och man kontrollerar sjukdomen bra.

Han kan ha fler sjukdomar och jag tror att kriget tär på honom, han är missnöjd med militär och underrättelsetjänst. Inte bra för en som snart är 70 år och borde sköta trädgården istället som terapi.
Citera
2022-04-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det låter som om du är riktigt förvirrad. Rysslands ammunition och vapen kommer givetvis inte ta slut och inte heller deras soldater. Så Ukraina ligger risigare till än vad du inbillar dig. Men vi får hoppas att det här jävla kriget tar slut snart.

Det är inte ovanligt att länder periodvis får problem med ammunition. Så det är inget skämmas för. I denna video diskuteras möjliga ryska problem och jmf med historien till ex NATOs problem 2011

https://www.youtube.com/watch?v=2xP-qqk1Yeo
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Striderna fortsätter i det av ryssarna belägna Mariupol ute bland betongen och långt från Azovstal

Citat:
This is #Mariupol, today. The #Russians may claim that they have captured the city, but the reality on the ground is that our boys are still in the fight, still pushing. Never give up. Never surrender.

https://twitter.com/i/status/1517222974448877569
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jo, de ska avrättas om de ger upp enligt Zelensky. Men nu kan ju de ukrainska soldaterna inte ens skjuta tillbaka eller göra någonting?!

Man tycker att Zelensky borde visa lite barmhärtighet istället för att bara låta dem svälta ihjäl.

Det är ju rena fantasier. Såklart skulle han inte sjunka lika lågt som ockupanterna.
Citera
2022-04-21, 21:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Men snälla, det är ju bara att se på alla videos som florerar där rySSar ringer hem och helt förundrat berättar att ukrainare har asfaltsvägar, kylskåp, tvättmaskiner som dom sedan stjäl och försöker skicka hem. I många samtal så uppmuntrar dom rySSka fruarna att stjäla kvinnokläder, trosor och skor för dom har inte alls så fina som husmödrarna i Ukraina har.

Jar har varit i både Ukraina och RySSland och det är endast i St Petersburg och inre Moskva som standarden är som i ex. Odessa eller Kiev, resten av ryska städer är kvar på Sovjetstandard på 70-talet. Kärringarna slåss ju i matbutiker för att få lite socker och trosor.
Jag har också varit i båda länderna ett flertal gånger men det spelar ingen roll. Du behöver bara kolla upp BNP per capita så får du fakta om du nu mot förmodan vill ha den.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Det här är en rysk propaganda om hur bra de krigar i Mariupol. Men krockar inte sådana krigsfilmer med imagen att det bara är en specialoperation?
https://twitter.com/antiputler_news/status/1517218493971800069
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Man blir ju galen, vad väntar EU, FN, NATO på!?

”⚡️Mariupol City Council: Up to 9,000 Mariupol residents could be buried in Manhush.

According to the council, satellite images of a mass grave in Manhush, a town 20 km west of the besieged port city, published by Maxar suggest that 3,000-9,000 people could be buried there.”

https://twitter.com/kyivindependent/status/1517224789177516034?s=21&t=fsCjhy2EEpBUpCDekojk7w

De väntar väl på att Ryssland skall vinna. Det gör vi ju alla. Det är bara frågan om hur mycket västvärldens profitörer först skall tjäna på kriget och hur mycket västvärldens ledare vill riskera innan de står i en direkt konflikt med 6500 ryska kärnvapen.

Annars bryr de sig inte så mycket om vad kievreigimens propagandapamfletter vräker ut.
Citera
2022-04-21, 21:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Ja, Ukraina har gjort sig skyldig till oändliga krigsbrott med start redan 2014. Så nog finns det bevis alltid. Moskva samlar dem på hög och de skyldiga kommer att ställas inför rätta.

Nu kan man ju också säga att frågan om krigsbrott är en knepig juridisk term som kräver mer än att en imperialistorgansiation som HRW påstår något.

Nu blev det förvirrat, ska ryssland stäla nån inför rätta?
Krävs det inte en rättstat för det? , det har ni ju ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in