2022-04-21, 18:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssarna fegade ur. De vågar inte storma Azovstal.

Azovbataljonen är helt enkelt för hårda för dem.

Ryssarna har väl inte ens så mycket fotsoldater kvar i Mariupol för att ens försöka sig på en stormning av Azovstal utan försöker man sig på det tappar man kontrollen helt på staden. Nya strider idag med utanför Azovstal , Antalet stupade ryssar i Mariupol sägs var astronomiska så ryssen har inte råd att förlora mer folk där.

Citat:
fighting is taking place in the area of the tram depot, located at a considerable distance from the territory of #Azovstal, which suggests that #Mariupol is far from being under Russian control.
Citera
2022-04-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Gissningsvis har de inte råd.

Detta. Inte råd och ingenstans att ta vägen. Självklart borde de fly hals över huvud men det verkar som folk reagerar olika.
En del från västra stack till Polen första dagen medan andra sitter kvar i östra i en källare två månader in.

Sen finns det medelålders utan barn som gett dig fan på ett stanna. Jag förstår inte det men så länge de med barn har vett att tag sig därifrån är jag glad.
Citera
2022-04-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Medeciner för cancer och Diabetes har nu tagit slut i Moskva enligt en Rysk kollega.Även Antibiotika skeppas till Moskva och vägras landsbygden.

Putin har 2000 miljarder dollar. Apoteket på Klarabergsgatan 64 på Norrmalm är öppet dygnet runt så deras ortodoxa påskhelg bör inte hindra honom från köp.
Citera
2022-04-21, 18:04
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Var har du läst att KSP-ammo kan skjuta ner Hind-helikoptrar? Har för mig att den var byggd precis för att inte kunna göra det.
Enligt Ammlära Armen så penetrerar 7.62 pansarbrytande 30 mm pansar upp till 400 m. 12.7 mm (50 cal) klarar det med standard-ammo. Jag vet inte vad Hind har för pansar men ingenting som flyger har 30 mm överallt, det är givet.

Jag citerar ur minnet här så den som har boken i hyllan kan slå mig på fingrarna. Men ovanstående hade ingen betydelse i det gamla invasionsförsvaret eftersom man inte hade varit pansarbrytande ammunition som standard för ksp-58 i vanliga förband.
Citera
2022-04-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Jävlar, såg ut som att skottet aldrig skulle träffa.

Är du blind? Flög rakt på hela videon.
Citera
2022-04-21, 18:07
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Statistiken i morgon kommer att visa på ökande ryska förluster. Frågan är bara hur man skall räkna när helikoptrar skjuts ned. Hur många pedofiler stryker med?

Kan Ukraina hålla på att decimera pedofiler och material i denna takt så kommer Ryssland inte kunna hålla ut 6 månader till.

Räkna på minst 2 piloter per helikopter, KA-52 attackhelikoptrarna är bara tvåsitsiga vad jag vet men vid undsättningsmanövrar behövs det en transport helikopter och de har oftast 2 piloter plus en tekniker/skytt. Vid undsättning bör de även vara en grupp soldater som ska säkra runt medans piloten lastas.
Citera
2022-04-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Allt det här över en bit innan påsk. Tror du på allvar att en armé idag överhuvudtaget svälter? Det här är inte Napoleon-krigen.

Hej kamrat! Nu är den svenska påsken över. När andra påpekade detta för dig så bytte du till den ortodoxa påsken. Den börjar imorgon.

Så, faller Kiev idag? Är kriget över imorgon?

Vilken pajas du är
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Gissningsvis har de inte råd.

Det är en orsak. Mina vänner i Melitopol har levt där hela livet så varför skall dom fly. Det är deras stad och land.
Alla där pratar ryska så ingen förstår Pruttens ursäkter för kriget. Om dom vill fly så kan dom göra detta men dom vill inte.
Citera
Medlem
Oleksiy Arestovych framträdde nyss i U A TV english och verkade segerviss. Han menar att Ryssland inte kommer att nå sina mål och nå fram till gränsytorna av Donbass.

Fronten blir för lång och Ryssland har inte den militära förmågan och antalet trupper som behövs. Han förklarade också orsaken till att man inte bekämpar stålverksområdet är att dom ryska trupperna behövs längre norrut där "offensiven" går trögt.

Arestovych är mer segerviss än tidigare. Tydligen lyckas Ukraina få fram förstärkningar österut nu och det är en stadig ström av nya vapen varje dag.

Ju längre krig----desto svagare Ryssland, det är mina synpunkter på vad som händer nu.

Och som ni ser börjar dom ryska förlusterna åter öka.

Jämför Arestovych med ryska propagandister. Ingen tvekan om att det är den ryske militärtalesmannen man skulle vilja sätta en kula i skallen på. Ukraina har vunnit våra hjärtan.
Citera
2022-04-21, 18:09
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Enligt Ammlära Armen så penetrerar 7.62 pansarbrytande 30 mm pansar upp till 400 m. 12.7 mm (50 cal) klarar det med standard-ammo. Jag vet inte vad Hind har för pansar men ingenting som flyger har 30 mm överallt, det är givet.

Rätt säker att Hinden var designad att klara 12.7 mm på rotorbladen och 7.62mm på glaset.
Citera
2022-04-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Putin har 2000 miljarder dollar. Apoteket på Klarabergsgatan 64 på Norrmalm är öppet dygnet runt så deras ortodoxa påskhelg bör inte hindra honom från köp.
Ja du har rätt Putin var där igår.Men resten av Dom Smutsiga Ryssarna cad för dom,,
Citera
2022-04-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
Jag vet det. et du att allt står i ett Lager innan det Skeppas.Oavsett vilka försäkringar du har tar det Månader innan du får det du vill ha.
I Ryssland ja, i andra länder följande dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in