2022-04-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Sanningen var att Azov krigar på som fan, Azovstal är sju våningar och Ryssland har gett upp att inta det och det var kanske 50 fångar.

Jag kan lugnt säga att du går på propagandan fortfarande, den är välgjord.
Jag går inte på propagandan, jag vet vad som hänt och ser vad som sker.. Azovstal är. U ganska ointressant,..
Citera
2022-04-21, 16:56
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jaja. Varje person som skriver sådant här fjanteri är en incel.

Varför då? Ryssland har ju utropat Sverige som fiende, och då är ju en svagare rysk militär något bra för Sverige.

Vad har incels med ett sånt konstaterande att göra? Förklara gärna.
Citera
2022-04-21, 16:56
Medlem
Salcinns avatar
"Ryssland ska enligt ukrainska uppgifter förbereda en folkomröstning om "Folkrepubliken Cherson", rapporterar Kronen Zeitung.

Cherson i södra Ukraina ockuperas Ryssland."

Undra om även denna kommer röstas igenom med handuppräckning på den lokala pizzerian med ett 40 tal deltagare som röstar under ockupation?
Citera
2022-04-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Jaha. Varje person som skriver sådant här fjanteri är en incel.

Det stämmer inte då jag har ett fullt och väl fungerande sexliv. Så ditt påstående är en lögn. Inte ovanligt när det kommer Putins propagandister

Ryssland är det enda militära hotet mot Sverige

1 Ryska militära aktioner mot grannar - ex Transnistrien, Tjetjenien, Georgien och Ukraina.

2 Hot från rysk TV, ryska militärer, politiker och rysstrollen. Det stärker bilden.

3 Det finns inget annat land som hotar Sverige.

Alltså, det är det bra om Ryssland försvagas militärt. Extra bra är sänkta fartyg och eliminerade fallskärmsjägare. Det är sorgligt att unga ryska män behöver dö för att en man har bestämt för att föra krig mot en granne.
Citera
Medlem
Reimers avatar
USA kan leverera, nu väntar vi bara på att EU ska få tummen ur arslet och göra samma sak.

Citat:
Pentagon says new $800 million military aid package for Ukraine will include: 72 155mm Howitzers and 144,000 artillery rounds; 72 Tactical Vehicles to tow 155mm Howitzers; More than 121 Phoenix Ghost Tactical Unmanned Aerial Systems; Field equipment and spare parts

https://liveuamap.com/en/2022/21-april-pentagon-says-new-800-million-military-aid-package
Citera
Medlem
Medeciner för cancer och Diabetes har nu tagit slut i Moskva enligt en Rysk kollega.Även Antibiotika skeppas till Moskva och vägras landsbygden.
Citera
2022-04-21, 17:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Varför då? Ryssland har ju utropat Sverige som fiende, och då är ju en svagare rysk militär något bra för Sverige.

Vad har incels med ett sånt konstaterande att göra? Förklara gärna.
Själv tramsanmäler jag den typen av inlägg.
Citera
2022-04-21, 17:01
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
"Ryssland ska enligt ukrainska uppgifter förbereda en folkomröstning om "Folkrepubliken Cherson", rapporterar Kronen Zeitung.

Cherson i södra Ukraina ockuperas Ryssland."

Undra om även denna kommer röstas igenom med handuppräckning på den lokala pizzerian med ett 40 tal deltagare som röstar under ockupation?

Glöm inte de närvarande kalachnikovs i händerna på de berusade grottmänniskorna som övervakar valet.
Citera
2022-04-21, 17:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukroswed
Fem svenskar har dött i kriget i Ukraina
https://www.expressen.se/nyheter/ryska-ud-fem-svenskar-har-dott-i-kriget-i-ukraina/
Börjar vi räkna svenskarna?

5 av nära 700 (som någon påstått var antalet svenskar) är ju en rätt låg siffra. Den kommer dock från ryska sidan och den ska man ju inte lita på. Från ukrainskt håll har det ju dock varit tyst även om de borde veta bäst. Hur kan ryssen kontrollera detta? Döda de tagit hand som har ett svenskt pass kanske. Men svenska pass säljs ju svart som smågodis numera så det kan man inte lita på att det faktiskt är svenskar.
Citera
2022-04-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
USA kan leverera, nu väntar vi bara på att EU ska få tummen ur arslet och göra samma sak.

https://liveuamap.com/en/2022/21-april-pentagon-says-new-800-million-military-aid-package

Exakt! Ju mer vapen Ukraina kan få desto bättre. Var väl även rätt länge sedan Sverige skickade något.
Citera
2022-04-21, 17:05
Medlem
Ryska sjukhus över hela det okuperade Ryssland ställer in Behandlingar för att ta hand om krigsBrottslingar.
Citera
2022-04-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag går inte på propagandan, jag vet vad som hänt och ser vad som sker.. Azovstal är. U ganska ointressant,..

Ja idag deklarerade ju Bunkerdvärgen att det var ointressant. Fram tills igår skulle dom ju storma fortet head on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in