2022-04-21, 13:24
Medlem
Officiellt nu med Ten Hag som ny manager

https://www.skysports.com/football/news/11667/12582098/erik-ten-hag-manchester-united-appoint-ajax-boss-as-new-manager
Citera
2022-04-21, 14:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

https://www.skysports.com/football/news/11667/12582098/erik-ten-hag-manchester-united-appoint-ajax-boss-as-new-manager

Det blir roligt! Kul när det blir den man själv hoppades på, hade det t.ex. istället blivit Poch hade jag varit mindre optimistisk men nu känns det spännande, kul, känns som det potentiellt (förhoppningsvis) kan bli bra.

Med det sagt kommer han behöva tid och jag förväntar mig inga underverk direkt. Men att få in några värvningar som känns rätt, sortera ut skräpet ur truppen samt att börja bygga en ny spelfilosofi och förhoppningsvis se att spelet går åt rätt håll, det vore bra byggstenar till att börja med iaf.
Citera
2022-04-21, 14:12
Avslutad
Citat:

Kommer han kunna få Van Beek på fötter månne?
En del offensiva mitffältare som kommer lämna i sommar så han lär väl ingå i truppen nästa säsong efter sitt lån i Everton.
Gick ju bra senast i Ajax...
Citera
2022-04-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det blir roligt! Kul när det blir den man själv hoppades på, hade det t.ex. istället blivit Poch hade jag varit mindre optimistisk men nu känns det spännande, kul, känns som det potentiellt (förhoppningsvis) kan bli bra.

Med det sagt kommer han behöva tid och jag förväntar mig inga underverk direkt. Men att få in några värvningar som känns rätt, sortera ut skräpet ur truppen samt att börja bygga en ny spelfilosofi och förhoppningsvis se att spelet går åt rätt håll, det vore bra byggstenar till att börja med iaf.
Förhoppningsvis har han ju varit tydlig med vilka spelare av de som har kontrakt som går ut i sommar och nästa år som han kan tänka sig ha kvar och att klubben faktiskt då gör det som behövs även om det innebär att vår bänk kommer bestå av under 23/18-killar rakt igenom och eventuella försäljningar till värde som kan tänkas bli mindre än önskat (å andra sidan är där väl inte många spelare i United för tillfället som faktiskt har höjt sitt marknadsvärde med tanke på hur man har spelat).

Pogba, Lingard, Mata, Matic, Cavani, Grant - kontrakten går ut i sommar - inga bör förnyas.
DDG, Ronaldo, Rashford, Shaw, Fred, Jones, Heaton, Dalot - kontrakten går ut nästa år, av dessa skulle jag kunna se DDG, Fred, Heaton (om Henderson väljer att lämna) med frågetecken på Rashford/Shaw/Dalot på att få stanna och låta nästa säsong avgöra om de får ett nytt kontrakt eller ej. Fred i ett tremannamittfält där han inte är defensiv speluppläggare utan bara kan nyttjas till pressing kan fungera.

Med ovan är det åtta spelare som bör lämna i sommar, elva om ETH inte ser en framtid med Rashy/Shaw/Dalot. Dessa är de som är lättast att förändra.

Sen finns de med lite mer knepig sits: Henderson, Bailly, Martial, Williams, Maguire, McTominay, Lindelof, AWB, Telles, Pereira - där ser jag bara fyra stycken som om de själva vill skall få stanna och det är Hendo, McTominay, Williams och Lindelöf - sälj resterande till det värdet som de kan få in.

14 (17 om de tre inte bedöms som önskade av ETH) spelare ut kommer vara ett gapande hål i truppen, klubbarna som har de spelare som ETH vill ha kommer kräva mer för de vet att United måste rensa men tar hellre en säsong nu där utrensningen har gjorts och man börjar sätta det spelsystem som tränaren vill spela och sedan får det ta tiden det tar att plocka in rätt spelare om inte spelare underifrån kan fylla upp luckorna.

Enda tre spelare som jag egentligen ser ha "safe plats" i nästa års startelva är DDG, Bruno, Sancho.
Fred, McT, Lindelöf bör ha max bänkplats nästa säsong som rotationsspelare - det har de kapacitet till.
Senast redigerad av Alannon 2022-04-21 kl. 14:29.
Citera
2022-04-21, 14:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jag är med dig kring Pogba (dumpa ffs) och att det behövs förändringar, det enda jag ser är att det är svårt att göra wholesale changes. Man kan inte byta halva squaden på en sommar, som i FIFA. Detta vet du, bara påpekar problemet när man vill renovera.

Sen ser jag många i Uniteds trupp som kapabla spelare som borde kunna vara bra nog i rätt roll och rätt taktik. Om ETH kan sätta den.

Fråga dock - den gäller inte oväntat DDG.

Citat:
DDG, Ronaldo, Rashford, Shaw, Fred, Jones, Heaton, Dalot - kontrakten går ut nästa år, av dessa skulle jag kunna se DDG, Fred, Heaton (om Henderson väljer att lämna)

DDG är redan nu världens bäst betalda målvakt. 375k per vecka. Jämför med Alissons blygsamma 150k te.x.

DDG lär knappast acceptera en sänkning till vad hans lön på marknaden borde vara - säg 150-200k - snarast vill han nog ha en ökning med tanke på vad United slantar till andra och att DDG ändå tillhör dem som levererat.

Tar du DDG på två år till för 400-450k i månaden, eller satsar du hellre på Henderson/någon annan?
Citera
2022-04-21, 14:48
Medlem
Vanstertrollets avatar
Slut på ursäkter för United nu. Om inte ens Ten Hag kan få klubben på fötter så är det nog dags att inse att klubben är rutten och lägga ner elitverksamheten. Skämt åsido. Men nog måste det väl ändå börja hända något nu? Bättre tränare på pappret utöver Pep och Klopp kan man knappt få.
Citera
2022-04-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag är med dig kring Pogba (dumpa ffs) och att det behövs förändringar, det enda jag ser är att det är svårt att göra wholesale changes. Man kan inte byta halva squaden på en sommar, som i FIFA. Detta vet du, bara påpekar problemet när man vill renovera.
Teoretiskt sett så nej, jag håller med dig - det är inte FIFA men ovan är min verdict. Av de som har kontrakt som går ut i sommar skall ingen få nytt. De med ett år kvar tyckte jag ändå jag var rätt resonabel. Och vissa spelare ser jag absolut som kapabla till att vara squadplayers (som Tsimikas, AOC, Milner, Minamito eller vad han heter osv i er trupp). Men att Fred, McT, Dalot, Lindelöf skall vara startspelare - nej verkligen inte.

Citat:
Fråga dock - den gäller inte oväntat DDG.
DDG är redan nu världens bäst betalda målvakt. 375k per vecka. Jämför med Alissons blygsamma 150k te.x.
DDG lär knappast acceptera en sänkning till vad hans lön på marknaden borde vara - säg 150-200k - snarast vill han nog ha en ökning med tanke på vad United slantar till andra och att DDG ändå tillhör dem som levererat.

Tar du DDG på två år till för 400-450k i månaden, eller satsar du hellre på Henderson/någon annan?
Nej det var inte oväntat
Jag hade behållt honom kontraktstiden ut samtidigt som jag hade rensat i spelartruppen enligt ovan. Fördelen med rensningen är att man nästintill nollställer lönestrukturen i klubben och man kan peka på detta när nya kontrakt skall ges samtidigt som man väldigt tydligt kan visa på att DDG, Varane, Sancho har en lön som inte är baserat på sättet man går framåt på utan på en tid när klubben var i obalans. När dessas kontrakt är på väg att gå ut, ge dem ett förslag som matchar den nya lönestrukturen - vill de inte gå med på de villkoren så är det bara att sälja till köpande klubbar. Tar vi återigen DDG så kommer det innebär en lön motsvarande Bruno's nuvarande runt 250K - tvivlar på att han kommer vara i närheten av det i vilken annan klubb som helst.
Citera
2022-04-21, 14:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Teoretiskt sett så nej, jag håller med dig - det är inte FIFA men ovan är min verdict. Av de som har kontrakt som går ut i sommar skall ingen få nytt. De med ett år kvar tyckte jag ändå jag var rätt resonabel. Och vissa spelare ser jag absolut som kapabla till att vara squadplayers (som Tsimikas, AOC, Milner, Minamito eller vad han heter osv i er trupp). Men att Fred, McT, Dalot, Lindelöf skall vara startspelare - nej verkligen inte.

Nej det var inte oväntat
Jag hade behållt honom kontraktstiden ut samtidigt som jag hade rensat i spelartruppen enligt ovan. Fördelen med rensningen är att man nästintill nollställer lönestrukturen i klubben och man kan peka på detta när nya kontrakt skall ges samtidigt som man väldigt tydligt kan visa på att DDG, Varane, Sancho har en lön som inte är baserat på sättet man går framåt på utan på en tid när klubben var i obalans. När dessas kontrakt är på väg att gå ut, ge dem ett förslag som matchar den nya lönestrukturen - vill de inte gå med på de villkoren så är det bara att sälja till köpande klubbar. Tar vi återigen DDG så kommer det innebär en lön motsvarande Bruno's nuvarande runt 250K - tvivlar på att han kommer vara i närheten av det i vilken annan klubb som helst.

Gällande lönestrukturen:

Ja, det vore ju den sunda vägen att gå. Dra ett streck här och nu och säga att ja, vi har betalat överpris förut, nu är det slut med det. Det här är vår lönepolicy, take it or leave it.

Som du säger skulle spelarna ni önskar ha kvar ändå få ett väldigt generöst erbjudande sett till vad de kan få på andra ställen - men det är ju "förnedringen" eller vad man ska kalla det, att få en lön sänkt med 40-60% som få spelare skulle acceptera. De flyttar hellre och börjar på ny kula än stannar och går ner i lön.

Men då måste ju äggen ovanför managern lägga av att göra skitpissiga deals. Blir intressant att se vad som händer med Pogba nu när ETH är klar.
Citera
2022-04-21, 15:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisgod
Han verkar inte visa någon ånger och andra engelska kommentarer går på samma spår.

"Saka knows what he’s doing and smartly, well done to the boy. He’s got to do whatever he’s got to do to win that match."

Lyssnar på Football weekly och reaktionen tycks vara ganska samstämmig: "haha, vad smart av Saka, vilken luring!"

Inte utan att man äcklas av den sortens reaktioner. Säg att det hade varit Werner eller Ziyech som gjort sådär på Ben White/Saka och fått straffen. Då hade de varit outraged, disgusted och flabbergasted över fuskandet och att VAR inte tar den. Nu: "well done, han lurade systemet och kom undan med det, good on the lad"
Citera
2022-04-21, 16:27
Medlem
Citat:
Lyssnar på Football weekly och reaktionen tycks vara ganska samstämmig: "haha, vad smart av Saka, vilken luring!"

Inte utan att man äcklas av den sortens reaktioner. Säg att det hade varit Werner eller Ziyech som gjort sådär på Ben White/Saka och fått straffen. Då hade de varit outraged, disgusted och flabbergasted över fuskandet och att VAR inte tar den. Nu: "well done, han lurade systemet och kom undan med det, good on the lad"
Ja eller om det varit Ronaldo som lyckats med det. Då hade matchtrådar och här vart översvämmat om hur disgusting han är.
Citera
2022-04-21, 16:41
Medlem
Hoppas att ten Hag får tid på sig att implementera sin filosofi och att klubben kommer att ha tålamod. Han har gjort det grymt bra i Ajax och detta får bara United inte kasta bort.

Det är hög tid för en grundlig ombyggnation. Man har känslan att det är något som inte gjorts på riktigt sedan Sir Alex lämnade. Vad gäller skotten är det även hög tid att gå vidare och sluta blicka tillbaka på hans tid i klubben. Visst, det är viktigt med historia och så vidare men United måste acceptera sitsen de satt sig i med alla sjuka värvningar, kontrakt och lönestruktur och bygga något nytt. Sir Alex gjorde ett fantastiskt jobb men det är dags att blicka framåt och sluta leva kvar i den eran.

De kan börja med en värvningsfilosofi som helt utesluter personligheter med storhetsvansinne liknande Pogba. Värva spelare som vill spela för klubben hellre än att gnälla och ställa till med problem så fort det går dåligt. Och utse för guds skull en vettig kapten.
Citera
2022-04-21, 16:57
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Okej United fans, hur länge har ETH på sig? Kmr bli kul och se klagandet redan i oktober när man inte förbättrat sitt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in