2022-04-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Fint att Putin blivit godhjärtad på äldre dar.
- Avblåser stormningen av Azovstal med tanke på riskerna för liv och hälsa.
- De som lägger ner sina vapen kommer behandlas med respekt.
- De som behöver kommer få kvalificerad vård.

Undrar om inte ryssarna sitter på ritningar över komplexet, det är ju från Sovjettiden? Borde då gå att systematiskt täppa till ingångarna.

Så när de säger att inte ens en fluga ska kunna ta sig ut kanske det är bokstavligen?
Citera
2022-04-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag menade att för Ukrainare i framtiden så är de lika fria oavsett Nato eller inte. Millimeterrättvisa har aldrig existerat..
Jag försöker förstå nu hur de kan vara lika fria om de inte är med i NATO. För är Ukraina inte med i NATO så kommer ni ju fortsätta hota Ukraina, eventuellt ta små områden lite då o då.
Citera
2022-04-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad gör dig så övertygad om att Ukraina inte kan vinna? De har 40 miljoner invånare och har bara ett par hundra tusen mobilerade och är nu uppbackade av USA och EU men en industriell kapacitet 20-30 ggr större än Rysslands.

”Vinna” är iofs ett relativt begrepp, men om ambitionen är att driva ut Ryssland ur Ukraina så är det inte alls en omöjlighet om kriget pågår året ut.
Att man skulle driva ut ryssarna från Krim tror jag inte ett skit på. Inte ens från Donbas.
Citera
2022-04-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att man skulle driva ut ryssarna från Krim tror jag inte ett skit på. Inte ens från Donbas.

Det är vad du tror. Andra tror det motsatta...
Citera
2022-04-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Aha, det förklarar till viss del ditt engagemang i tråden. Du vet alltså inte vad frihet är. Du fattar då kanske heller inte att folk generellt är rädda för att mördas och/eller bli våldtagna av berusade jakuter
Så du tror att risken att bli mördad eller våldtagen var noll i Ukraina innan kriget?
Vad gäller frihet så vet jag mycket väl vad det betyder och Nato har väkdigt lite med frihet att göra..
Citera
2022-04-21, 13:15
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Är det inte dax att Zelensky sväljer ståltheten och lägger ner sina vapen och förhandlar med Putin istället ??
Förstå hur många oskyldiga liv han skulle rädda !

Typisk västerländsk inställning, där den enskildes liv och materiella standard är prio 1 i alla lägen. I Ukraina har man erfarenhet av att vara styrd från Moskva, man vet vilka enorma kval och lidanden det innebär, såväl mänskligt som ekonomiskt. Man vill helt enkelt inte bli styrd därifrån igen och många ukrainare är beredda att lägga sina liv i vågskålen för att se till att man slipper det.

Det finns, tro det eller ej, vissa saker som det kan vara värt att kämpa och dö för. Nationellt självbestämmande, rätten att gå sin egen väg och ta egna beslut över sin nation och sina medborgares liv, rätten att ha en plats på jorden man kan kalla hem, styrd av en själv och ens landsmän, inte en annan nations despoter.

Jag förstår vad du är ute efter, men det är en produkt av ett skadligt tankesätt.
Citera
2022-04-21, 13:15
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Undrar om inte ryssarna sitter på ritningar över komplexet, det är ju från Sovjettiden? Borde då gå att systematiskt täppa till ingångarna.

Så när de säger att inte ens en fluga ska kunna ta sig ut kanske det är bokstavligen?

De har säkert ritningar, men det kan ju blivit om/till-byggt på senare år.
Citera
2022-04-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag menade att för Ukrainare i framtiden så är de lika fria oavsett Nato eller inte. Millimeterrättvisa har aldrig existerat..

Ungefär lika fria som Polen eller Östtyskland var under kalla kriget skulle jag tro. Nu har de slagläge på ryssarna och ju längre de håller ut ju bättre fredsavtal kommer de få. Förhoppningsvis slutar kriget med att Plutte blir satt ur spel och ryssland kan börja en lång och svår uppbyggnad mot västerländsk standard politiskt och kulturellt.
Citera
2022-04-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Är det inte dax att Zelensky sväljer ståltheten och lägger ner sina vapen och förhandlar med Putin istället ??
Förstå hur många oskyldiga liv han skulle rädda !

Varför gör inte Putin det istället? Förstår du hur många liv det skulle rädda? Både ryska och Ukrainska liv.

Hur fan tänker du människa? Ärligt talat hur kan såna som dig fungera?
Citera
2022-04-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukroswed
Mycket besviken på din intellektuella nivå. Du har fortfarande inte räknat ut huvudfrågan:
Varför stänger inte Ukraina av rysk gas till Tyskland omedelbart?

Som sagt... Vad vinner Ukraina på att göra det? Varför skulle de göra det?
Citera
2022-04-21, 13:22
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Du lilla vän, Ukraina kommer inte ge sig förrens dom fått tillbaka hela donbassregionen OCK Krim, det tillhör nämligen Ukraina, det kommer kanske ta tid men dom kommer vinna .Punkt.

Slava Ukraini!!!
Citera
2022-04-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vet inte , ta o fråga honom om du vill veta det.
Men normalt funtade människor tror tvärt emot vad du tror
Nej det gör dom definitivt inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in