2022-04-21, 13:07
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Min beskrivning av läget har jag ju redan förklarat. Ukraina kan inte vinna det här kriget så man borde avsluta det nu, inte skicka fler vapen. Jag vet att jag är i en minoritet nu men det börjar ju bli löjligt nu med all denna Ukrainadyrkan. Missförstå mig inte, jag 'håller' på dem och sympatiserar med deras sak men de kan inte vinna .
Vad gör dig så övertygad om att Ukraina inte kan vinna? De har 40 miljoner invånare och har bara ett par hundra tusen mobilerade och är nu uppbackade av USA och EU men en industriell kapacitet 20-30 ggr större än Rysslands.

”Vinna” är iofs ett relativt begrepp, men om ambitionen är att driva ut Ryssland ur Ukraina så är det inte alls en omöjlighet om kriget pågår året ut.
Citera
2022-04-21, 13:07
Medlem
Är det inte dax att Zelensky sväljer ståltheten och lägger ner sina vapen och förhandlar med Putin istället ??
Förstå hur många oskyldiga liv han skulle rädda !
Citera
2022-04-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja för Ukrainarns. De är vana att vara grannar till Ryssland ich spelar ingen större roll för dom om de är med i Nato eller inte..

Vad pratar du om?
Hur kan det vara rättvist för Ukraina menar du? Spelar det ingen roll för Ukraina om dom är med i NATO eller inte? Har du slagit i skallen igen?
Citera
2022-04-21, 13:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ja för Ukrainarns. De är vana att vara grannar till Ryssland ich spelar ingen större roll för dom om de är med i Nato eller inte..
Hela Europa har ju den sista tiden insett vad det innebär att vara granne med ryssland….
Paria i 50 år.
Citera
2022-04-21, 13:09
Medlem
Citat:
Uppenbarligen spelar det väldigt stor roll för dem. De hade till exempel aldrig blivit anfallna av ryssarna om de varit med i Nato.
Citera
2022-04-21, 13:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Angående fredsavtal och att Ukraina skulle ge upp områden.

Många här verkar inte följa ukrainska militärens konton i sociala medier; de är helt inställda på att återerövra hela Ukraina inklusive Krim (Deras slagord är "Allt är Ukraina"). Detta är också vad jag hör från många Ukrainare. Om Putin stoppar och tror att han skall behålla landområden som han fick göra 2014 så misstar han sig, denna gång kommer Ukraina fortsätta oavsett vad Putin gör. Han och många i tråden tror att det är Rysslands beslut som avgör när det blir fred. Det är det inte. Putin kan välja på kärnvapenkrig eller att fortsätta kriget tills Krim är återerövrat av Ukraina.
Citera
2022-04-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad pratar du om?
Hur kan det vara rättvist för Ukraina menar du? Spelar det ingen roll för Ukraina om dom är med i NATO eller inte?
Jag menade att för Ukrainare i framtiden så är de lika fria oavsett Nato eller inte. Millimeterrättvisa har aldrig existerat..
Citera
Medlem
Oj, nu ramlade ett stridsflygplan ner. Kanske började brinna av sig själv?
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vad föredrar du Mig-29? Mig-31? SU-34?

Det är tre helt olika typer av flygplan.

MIG-29 är ett jaktflygplan, "air superiority fighter".
MIG-31 är ett interceptorflygplan.
SU-34 är ett tvåsitsigt attackflygplan.
Citera
2022-04-21, 13:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det där stämmer inte. Ukrainarns kommer säkert snart vara lika fria som innan kriget, med som utan Nato och sina förlorade landområden..Tror knappast någon ny järnridå kommer resas..

Aha, det förklarar till viss del ditt engagemang i tråden. Du vet alltså inte vad frihet är. Du fattar då kanske heller inte att folk generellt är rädda för att mördas och/eller bli våldtagna av berusade jakuter
Citera
Medlem
Citat:
Det där stämmer inte. Ukrainarns kommer säkert snart vara lika fria som innan kriget, med som utan Nato och sina förlorade landområden..Tror knappast någon ny järnridå kommer resas..

Kanske inte behövs om alla ukrainare redan är i västeuropa...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Uppenbarligen spelar det väldigt stor roll för dem. De hade till exempel aldrig blivit anfallna av ryssarna om de varit med i Nato.
Säg inte det . Men. nu kunde Ukraina ändå inte gå med i Nato för att de haft inbördeskrig i åtta år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in