2022-04-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Dessutom har Ryssland efter 1990 en historia av att attackera sina grannar. (Transnistrien, Georgien, Ukraina och Kazakstan). De är fortfarande i krig med Japan.

Måste rätta dig lite där. Ryssland attackerade inte sina grannar förrän Putin blivit president 2000.

Det som hände under 1990-talet var mer konvulsioner i kaoset efter Sovjets upplösning och kan knappast betecknas som attacker på grannländerna.
Citera
2022-04-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Då smäller det kanske snart, med tanke på Putins tvärtomspråk.

Stället sägs ha skyddsrum som klarar kärnvapen.
Citera
2022-04-21, 09:44
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det finns en röd tråd i alla dina inlägg:
- först konstaterade du att Ryssland vunnit kriget (25/2),
- lite senare menade du att det enda rätta för Ukraina vore att att lägga sig som ett våldtäktsoffer (!) och kapitulera ( (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)),
- nu driver du tesen att Sveriges försvar är värdelöst och inte kan stå emot Ivan.
Alla skall ge upp, utom den oövervinnerlige ryssen.

Förhoppningsvis befinner du och dina likar er långt från alla viktiga samhällsfunktioner, eller försvarsplanering.

Förhoppningsvis befinner han sig lång ifrån våra barn och kvinnor också som han alltså vill ska våldtas, mördas och deporteras för att utplåna den Svenska kulturen och språket.

Det här är alltså en RySSk agent som vill mörda våra barn, sitter här och fiskar efter militära uppgifter och utföra påverkansoperationer.

Fyfan, kan vi inte stänga ner det här skitforumet nu, man spyr.
Citera
2022-04-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Måste rätta dig lite där. Ryssland attackerade inte sina grannar förrän Putin blivit president 2000.

Det som hände under 1990-talet var mer konvulsioner i kaoset efter Sovjets upplösning och kan knappast betecknas som attacker på grannländerna.

Första Tjetjenienkriget

Moldavien (Transnistrien)

Dessa var innan Putin.

Sen och inte glömma de är fortfarande i krig med Japan.
Citera
2022-04-21, 09:47
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
NATO (läs USA) Var/är ett hot. Ukraina har inget att säga till om längre. Inga vidare förhandlingar kommer att ske, iaf inte i den närmaste framtiden.
Georgien tror (observera tror) har inte någon fara emot sig. Varför?

Georgien vill in i NATO men sist de gick ut med detta blev det krig med Ryssland. De uppför sig just nu som många svenskar vill, hukar och bockar för ryssen samtidigt som man hoppas på NATO medlemskap. Det kommer nog inte att ske eftersom Ryssland redan lagt beslag på en del av Georgien.
Citera
2022-04-21, 09:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
NU GER MAN UPP AZOV KADYROV LÄR INTE BLI GLAD NÄR HAN LOVADE ATT AZOV ÄR DÖDA VID LUNCH
Rysslands president Vladimir Putin har gett sitt första uttalande efter att Ryssland hävdade kontroll över hamnstaden Mariupol.
Han säger att det ryska styrkorna inte behöver storma stålverket Azovstal, där de sista ukrainska soldaterna har sin bas, enligt ryska statskontrollerade Ria Novosti.
– Jag anser att den föreslagna stormningen av industrianläggningen är olämplig. Jag beordrar att den ska ställas in, säger Putin enligt Ria Novosti.

Ja intressant, nu skall de bara belägra området.
Citera
2022-04-21, 09:49
Avstängd
Citat:
NU GER MAN UPP AZOV KADYROV LÄR INTE BLI GLAD NÄR HAN LOVADE ATT AZOV ÄR DÖDA VID LUNCH

Rysslands president Vladimir Putin har gett sitt första uttalande efter att Ryssland hävdade kontroll över hamnstaden Mariupol.

Han säger att det ryska styrkorna inte behöver storma stålverket Azovstal, där de sista ukrainska soldaterna har sin bas, enligt ryska statskontrollerade Ria Novosti.

– Jag anser att den föreslagna stormningen av industrianläggningen är olämplig. Jag beordrar att den ska ställas in, säger Putin enligt Ria Novosti.

Planerar man något annat slags avslut alltså?
/med G. W. Bush-röst/ "I say, Smoke the rats out! Smoke 'em out!""
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-21 kl. 09:52.
Citera
2022-04-21, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Planerar man något annat slags avslut alltså?
/med G. W. Bush-röst/ "I say, Smoke the rats out! Smpke 'em out!""

Enligt Putin ska man vakta varenda utgång. Varför man inte har gjort det innan förblir ett ryskt mysterium
Citera
2022-04-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Första Tjetjenienkriget

Moldavien (Transnistrien)

Dessa var innan Putin.

Sen och inte glömma de är fortfarande i krig med Japan.

Jag vet. Men som sagt, så skulle inte jag kalla det attacker på grannländer. Det blev kaotiskt när Sovjet bröt ihop och i kombination med konstiga gränsdragningar efter WWII uppstod konflikter. Jag försvarar inte våldet som skedde från rysk sida, men jag har svårt att se det som attacker på grannländer i någon bemärkelse som är jämförbar med vad vi ser idag från rysk sida.
Citera
2022-04-21, 09:51
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukroswed
Hurra kamrater! Denazifieringen av Ukraina fortsätter!
Ryssland hävdar kontroll över Mariupol
https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Chefen för försvarsministeriet, Sergei Shoigu, sa att Mariupol hade befriats. Torsdagen den 21 april rapporterade han till Rysslands president Vladimir Putin.

Ministern sa också att de militanta i Mariupol fyra gånger täckte sig med civila när de drog sig tillbaka och körde ut dem ur husens källare. Enligt honom översteg styrkan i grupperingen av de väpnade styrkorna i Ukraina (AFU), tillsammans med utländska legosoldater, 8 000 människor vid tiden för omringningen av staden.

Statschefen kallade i sin tur slutförandet av stridsarbetet för att befria staden för en framgång och instruerade att presentera den ryska militären som deltog i den för statliga utmärkelser. Han bekräftade också att alla som kapitulerat i Mariupol är garanterade liv.

Ni ’kamrater’ firar med champange i eran lokal i RySSland nu förstår jag?

Nazi-RySSland är nazister, Ukraina är ett självständigt land. Mariupol försvaras av Ukrainas arme som kämpade in i det sista med att hålla våldtäktshorden från öst borta. Nu har många våldtäkts orcher slösat värdefull tid på denna belägring och Ukraina kommer fortsätta repellerar våldtäkts orchernas försök till nya offensiver. Begravningståget tillbaks till Nazi-RySSland har bara börjat!
Citera
2022-04-21, 09:52
Medlem
Citat:

Man tycker nästan lite synd om Khadyrov. Idag skulle han ju få visa hur tapper han är med sin cape och sitt svärd. Givetvis skulle han ha misslyckats men oräkneliga komiska Tiktok-scener går nu förlorade för omvärlden

Det får ändå sägas ha en stor symbolisk betydelse att ryssarna ger upp Azovstal. Att denna del av Mariupol inte går att erövra lär ingjuta mod i ukrainarna. Det verkar faktiskt som att Putin är rätt desperat över att få kontroll på det urspårade tåget (Ukrainakriget) så att "segerceremonin" kan hållas i Moskva som planerat den 9 maj. För Putins egen del är dock allt för sent, han kan aldrig förlåtas. Så länge han är kvar som ledare kommer Ryssland vara utfruset. Att dra världen till randen av nytt världskrig är ett Rubicon ingen kan bortse från.
Citera
2022-04-21, 09:57
Medlem
Putin har hälsoproblem. Se på denna video hur han håller i bordet hela tiden och dessutom har armstöd.

Han har problem med skakningar är min gissning.

https://twitter.com/CanadianUkrain1/status/1517040544710594560
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in