2022-04-21, 01:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nu börjar det komma fram, hur ryssarna tappert har bekämpat nazisterna.

Äntligen har de gjort slut på Vanda

https://www.chabad.org/news/article_cdo/aid/5495941/jewish/91-year-old-Holocaust-Survivor-Perishes-in-Mariupol-Basement.htm#utm_source=twitter&utm_medium=social& utm_campaign=tw_en

Gud vad ryssarna måste vara stolta.

As she lay dying in a Mariupol basement, freezing and pleading for water, Holocaust survivor Vanda Semyonovna Obiedkova wanted to know only one thing: “Why is this happening?”
Putin fixade vad Hitler missat.
Citera
2022-04-21, 01:33
Medlem
Slackoffs avatar
Hur mycket knark har den här ryssen med sprängbrädan eller vad det ska föreställa knarkat?
https://mobile.twitter.com/Alex5885888/status/1516922211482804224
Citera
2022-04-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det heter sunt inlägg din efterblivna mongol

Vad är din analys kring det som händer just nu?

Lyckas Ryssland med att centrera UA:s armé i öst? Eller far de omkring som vilda höns utan mål?

Enligt FN föreslog man vapenvila under påsk. I samma veva ville man skicka in mer vapen till UA. Tror du Ryssland skulle gå med på det?

Kuss!

Du rättar min svenska, det heter ETT MONGO, inte en. Offt.
Senast redigerad av lapetitepois 2022-04-21 kl. 01:39. Anledning: Tillägg 2
Citera
2022-04-21, 01:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
As she lay dying in a Mariupol basement, freezing and pleading for water, Holocaust survivor Vanda Semyonovna Obiedkova wanted to know only one thing: “Why is this happening?”
Putin fixade vad Hitler missat.

Man saknar ord.

Hur någon kan ge sitt stöd till det här med en massa relativiserande trams är något jag inte kan förstå.

Är det ens människor som skriver?
Citera
2022-04-21, 01:41
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Jag sitter inte på en spåkula. Ser det som händer och tar till mig bakgrunden till det. INTE MIN SANNING!

Dela upp väst med öst, skapa en buffertzon?

Ett säkerhetsarrangemang som innebär en buffertzon mellan Ryssland och Nato som skulle kunna bestå av Vitryssland, Ukraina, Georgien och Azerbajdzjan. Inga säkerhetsallianser, vare sig bilaterala eller multilaterala som omfattar ömsesidiga försvarsåtaganden för buffertzonens stater och inga utländska trupper.

Vad vet väl jag. Spekulationer om annat.

Varför skulle Ukraina, Georgien m.fl vilja ligga som buffertzon, medvetna om att ryssland inte står för sitt ord utan när som helst kan få för sig att invadera, trots alla löften och överenskommelser??

Som att begära att ett våldtäktsoffer bor kvar som granne med sin förövare, en serievåldtäktsman som lovar att han inte ska göra om det... Nej ryssland har inget förtroendekapital kvar. Det finns två val:
1. Putin avgår eller mördas, ryssland upplöses och federationerna blir självständiga. Militär och kärnvapen avvecklas.
2. Ryssland består men tvingas lämna ifrån sig sina kärnvapen. Sanktionerna och isolationen mot omvärlden består så länge det anses nödvändigt.
Citera
2022-04-21, 01:45
Medlem
Citat:
Man saknar ord.

Hur någon kan ge sitt stöd till det här med en massa relativiserande trams är något jag inte kan förstå.

Är det ens människor som skriver?
Ja va fan ska man säga? Det är 2022 inte 1945, helt otroligt...
Citera
2022-04-21, 01:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
"Ukraina vill hitta en lösning för att kunna evakuera kvarvarande militärer och civila som är isolerade i staden."

Är dom seriösa? Varför skulle Ryssarna låta dom evakuera militärer som sedan kommer gå ut och kriga igen mot Ryssen?
De kan bytas ut mot krigsfångar, krigsfångar som kan få nöjet att börja kriga för Ryssen igen.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-04-21 kl. 01:50.
Citera
2022-04-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
https://www.youtube.com/watch?v=btEpgD7DTvc efter 4 min ställs frågan till chefsförhandlaren som förklarade hur det gick till.

https://www.brookings.edu/blog/up-front/2014/11/06/did-nato-promise-not-to-enlarge-gorbachev-says-no/

Tack!

För ärlighetens skull var artikeln inte så opartisk vinklad men väl informativ.

Hittade en med Gorbatjov angående NATO, ta det med en nypa salt. Dock talar översättningen ett tydligt språk. Ur sin kontext? Kanske. Ett hot från väst dock uppenbart.

https://youtu.be/3wB9uL2lKaw
Citera
2022-04-21, 01:58
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vad är din analys kring det som händer just nu?

Lyckas Ryssland med att centrera UA:s armé i öst? Eller far de omkring som vilda höns utan mål?

Enligt FN föreslog man vapenvila under påsk. I samma veva ville man skicka in mer vapen till UA. Tror du Ryssland skulle gå med på det?

Kuss!

Du rättar min svenska, det heter ETT MONGO, inte en. Offt.

RySSland lyckas enbart få sina unga män slaktade och få sina Oligarkers (inklusive övernaZisten Vladolf Putlers) plånböcker slaktade.
Med fortsatt inkompetens och feghet bland dom få med makt i RySSland så Putler får leva vidare flera månader till kommer till slut 60-85% av RySSka befolkningen utrotas, tyvärr för priset av miljontals människor i friska länder.

Men sen är det över, alla befolknings och militärcentra i Ryssland är som Tjernobyl 87 eller Nagazaki 46 inom överskådlig tid och en ny värld växer fram.

Eller så avlägsnar någon bara Putin.
Senast redigerad av platyzma 2022-04-21 kl. 02:00.
Citera
2022-04-21, 02:04
Medlem
Citat:
Du bryr dig föga om vad andra människor tänker. Det var bra att få veta.

Vilken respons vill du ha?

Och du har ju fått respons i form av Theodens ord.

Du vill ha folkmord, och det kommer du inte att få.

Fred kommer du inte att få förrän du hänger i korgen utanför stadens murar.

Det kan inte ha varit väldigt svårt att förstå.

Men är man en av sabakisvini är det kanske svårare?

Testa nu att skriva vad du egentligen tycker om Putins invasion. Det kan vara en bra början till en diskussion.

Nej nej, dig specifikt då detta verkar tydligen vara en personlig vendetta kring just mig och hur du inte kan erkänna hur UA bettede sig i öst, trots att jag la fram rapporter du i snart 2 månader efterfrågade och ignorerar.

Vad menar du? Det där var ryska för mig, förstår inte.

Jag tänker på människorna som lider i detta just, i denna sekund som passerar... detta är inte sagan-om- ringen film du hetsar på här i FB utan verkligheten.

Sluta anta att man hejjar på Ryssland för att man inte håller med eller dunkar ryggen på någon som slänger ur sig mongol, puttler, propaganda, rysstroll ect...ect.
Citera
2022-04-21, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Varför skulle Ukraina, Georgien m.fl vilja ligga som buffertzon, medvetna om att ryssland inte står för sitt ord utan när som helst kan få för sig att invadera, trots alla löften och överenskommelser??

Som att begära att ett våldtäktsoffer bor kvar som granne med sin förövare, en serievåldtäktsman som lovar att han inte ska göra om det... Nej ryssland har inget förtroendekapital kvar. Det finns två val:
1. Putin avgår eller mördas, ryssland upplöses och federationerna blir självständiga. Militär och kärnvapen avvecklas.
2. Ryssland består men tvingas lämna ifrån sig sina kärnvapen. Sanktionerna och isolationen mot omvärlden består så länge det anses nödvändigt.

NATO (läs USA) Var/är ett hot. Ukraina har inget att säga till om längre. Inga vidare förhandlingar kommer att ske, iaf inte i den närmaste framtiden.
Georgien tror (observera tror) har inte någon fara emot sig. Varför?
Citera
2022-04-21, 02:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
"Ukraina vill hitta en lösning för att kunna evakuera kvarvarande militärer och civila som är isolerade i staden."

Är dom seriösa? Varför skulle Ryssarna låta dom evakuera militärer som sedan kommer gå ut och kriga igen mot Ryssen?

Troligtvis syftas det på ett byte av tex ryska krigsfångar mot ukrainska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in