2022-04-21, 00:23
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Indien och Kina är ju jättegoda vänner.
Indien köper vapen av Ryssland för att försvara sig emot kina och blir ledsna när de aldrig får några reservdelar till de vapen de köpt och de har redan gett upp om de där MI 17 helikoptrarna.

Det där är bara senaste trötta narrativet från Rysstrollen efter globohomo och ”men Kubakrisen då”; Vi har två och en halv miljard kompisar.

Bara det att Sanjeev eller Wuu i verklighetens Indien och Kina skiter högaktningsfullt i Putlers naZiprojekt.
Samtidigt ska det påskinas att ”västvärlden är liten”. Bara det att ”västvärlden” i detta sammanhang vida överskrider Rysslands inflytande, enbart NATO vs Putler och Locosjenko är oöverstigligt för Diktatorerna.
Citera
2022-04-21, 00:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Mykhailo Podoliak and I are ready to arrive in Mariupol to hold talks with the Russian side on the evacuation of our military garrison and civilians.

Representatives of our delegation maintain constant contact with Ukrainian forces in Mariupol.

Today, in a conversation with the defenders of the city, a proposal was made to hold a negotiation round on the spot to evacuate our military garrison. For our part, we are ready to enter into such talks at any time as soon as we receive confirmation from the Russian side.
t.me/David_Arakhamia
/64
82.8Kviews
Apr 20 at 21:42

https://t.me/David_Arakhamia/64
Citera
2022-04-21, 00:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Isolerade kommer de att bli mer och mer för varje dag. Filar lite på ett sanktion 2.0 RySSland inlägg det kommer bli något att bita i för er rySS kramare.
Den vägen dom valt är en återvändsgränd. Kina kommer inte att rädda dom. Kina vill har världsmakt, inte slösa kraterns på små krig med grannar. De köper upp dom istället. Ryssland är så fast gammal krigföring, verkar 1950 tal.

Jaja, vissa usa presidenter har också varit old stile heros: Bomber och pangpang.

Pinsamt 🥵. Vem har största bomben. Kukmätning 🌽

Typ bråk i Klass 5. Eller gängbråk Skäggetorp. Vi har 200 stenar. So what.
Kortsiktigt och enbart känslostyrt.
Senast redigerad av Jof 2022-04-21 kl. 00:29.
Citera
2022-04-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Utan att ha någon kunskap alls om ämnet, så får man ju även känslan att utbildningen till drönare är betydligt kortare än att att utbilda nya piloter till flygvapnet (vilket ju tar år).

Håller med om det. Men jag "tror" man har piloter till MIG 29-orna. Att man förlorat MIG 29 är nog ett faktum men dom flesta slogs ut på marken första två dygnen. Så piloterna finns kvar.
Citera
2022-04-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Svar och reflektioner angående konstaterade rapporter kring UA:s våld mot befolkningen i öst verkar du tusen gånger om inte bemöta.

Tycker och uppfatta, ok. Jag spekulerar kring deras krigföring. Bra nog?

Lyssna nu kära du, jag har haft min beskärda del av elände och krig.

Personlig, ja jag dra paralleller kring UA /NATO (cia) och deras dolda agenda gentemot Ryssland. Konstigt? Öst =ond väst= snälla?

Gamla DDR gick" med på att "överlämna" till väst 1991 mot att sovjet erkände det samt fick löfte (från NATO/US) att INTE expandera sitt (observera "FÖRSVAR") med hot mot sovjet och öst.

Skriftligen Nej! Det handlade om gamla "sketna" DDR och sovjet- kommunister och fascister... löften, överenskommelser är inte lika med garantier. Där bröt såväl Ryssland, UA o NATO( US) sitt löfte 2014(15)...om inte innan.

Vad Cia sysslat med och hurvida de haft sin nos kring det hela kan du läsa om varsomhelst om du bemödar dig att lyfta din nos och ögon ifrån MSM.

Ledsen? Det kan du ge dig ":% på att jag är. Har du ett hjärta eller vad är det frågan om?

Vad Ryssland gör är att spela sina pjäser, mot NATO, nazis... rätt eller fel. UA är schackbrädan (läs befolkningen).

Både Gorbatjov och Jeltsin har ju sagt att några sådana överenskommelser aldrig funnits. Du tänker aldrig på om Ryssland borde försöka hålla god stämning så att ens grannar vill samarbeta med en istället? Det har fungerat rätt bra i norden och för en massa andra länder trots olika unioner och förbund. Utbyte mellan länder brukar fungera bäst så. Tror du verkligen något land i europa vill ha Ryssland som fiende?
Senast redigerad av Kukilon 2022-04-21 kl. 00:30.
Citera
2022-04-21, 00:34
Medlem
Här diskuterar vi kriget i Ukraina och det finns en stor förvirring runt själva händelserna vilket inte är så konstigt. Massiv propaganda från båda sidor. Sanningen som bekant krigets första offer.

Det jag inte förstår är hur folk härinne sitter och anklagar andra för att inte ha något hjärta, för att vara onda osv bara för att man har annan info och inte ser utvecklingen på samma sätt. Jag finner det riktigt patetiskt och ett tecken av vår tid att man inte klarar av att höra en annan åsikt.

Har själv blivit kallad ond, hjärtlös osv tom av en moderator. Vad är det som händer? Har alla tappat huvet samtidigt?

Har personligen aldrig tyckt att någon varit ond bara för att den inte håller med eller har en diametralt annorlunda uppfattning om händelseutvecklingen. Tycker det är infantilt att uttrycka sig så. De som inte håller med mig anser jag vara dåligt informerade men skulle aldrig sjunka så lågt som att kalla dem onda eller påstå att de har blod på sina händer eller liknande.

Jämför man med diskussioner man haft på 90-talet och 00-talet så verkar det som om utvecklingen gått baklänges. Vad beror det på?
Citera
2022-04-21, 00:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Den vägen dom valt är en återvändsgränd. Kina kommer inte att rädda dom. Kina vill har världsmakt, inte slösa kraterns på små krig med grannar. De köper upp dom istället. Ryssland är så fast gammal krigföring, verkar 1950 tal.

Jaja, vissa usa presidenter har också varit old stile heros: Bomber och pangpang.

Pinsamt 🥵. Vem har största bomben. Kukmätning 🌽

Typ bråk i Klass 5. Eller gängbråk Skäggetorp. Vi har 200 stenar. So what.
Kortsiktigt och enbart känslostyrt.

Nej nej, det funkade bra under 80-talet, så det kommer säkert göra det igen.

...

...

Nej vänta, det funkade ju inte ens då. Försök till autarki är förstås ännu mer värdelösa idag.

För Kina är det meningslöst att bry sig om strider. De behöver bara skapa en ekonomi som är bra för alla där, och resten blir ett naturligt resultat.

För den sakens skull tror jag inte alls att Ryssland egentligen har en allierad i Kina.
Citera
2022-04-21, 00:40
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Det kommer ta decennier att gå igenom allt som hackarna kommit över. Sitter nog en och annan svensk skattesmitare här i landet som oroar sig över just detta. Och jag kunde inte bry mig mindre. Får hoppas bara nått går att använda i närtid och i motattacken på ryssäcklen.
I don't think people fully appreciate just how much, after invading Ukraine, people are hacking Russia. There are multiple hacks a week and it's only increasing. For first time in internet history Russia is fair game for cyber attacks, and this is what it looks like
...
817gb from Roskomnadzor, agency that monitors and censors mass media (!)
79gb from Transneft, world's largest oil pipline company, state-controlled
15gb from Rosatom, the state nuclear energy agency and major exported of uranium
2.4gb from RostProekt, a construction company
...
110gb from MashOil, manufacturer for drilling, mining, and fracking industries
22gb from the Central Bank of Russia
5.9gb from Thoriz Corp, investment firm owned by an oligarch billionaire
52gb from Marathon Group, another investment first owned by another oligarch
...
15gb from the Russian Orthodox Church's charitable wing
65gb from Central Legal Services, mostly emails
483gb from Mosekspertiza, state-owned firm
786gb from VGTRK, state-owned broadcaster that runs dozens of TV/radio stations (!)
244gb from Petrofort
...
145gb from Aerogas, oil and gas industry
35gb from Forest, logging firm
116gb from Tver Governor's office, appointed by Putin
150gb from the city of Blagoveshchensk
...
Whew... there's still a lot more. It's going to take months and years to look through all of this data. It's hard to picture how this will affect Russia going forward. It's massive.
...
446gb from the Ministry of Culture (!)
221gb from the education department of Strezhevoy
440gb from Technotec, oil and gas industry
726gb from Gazprom, oil and gas manufacturer
400gb from Continent Express, travel agency
...
222gb from Gazregion, construction company that does gas pipelines (hacked by 3 different hacktivists at the same time lol)
107gb from Neocom Geoservice, oil, gas, and drilling engineering
...
1.2gb from Synesis Surveillance System
9.5gb from General Dept of Troops and Civil Construction (works with ministry of defense)
160gb from Tendertech, financial and banking processing firm
...
Those last four datasets: those were from TODAY. I know there are several more in the DDoSecrets backlog as well. It's insane.
https://twitter.com/micahflee/status/1516521193808875527

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Bra cybersäkerhet de verkar ha där borta, har man försnillat bredbandsbudgeten också månne?

På tal om hackers. Edward Snowden har inte skrivit något på twitter sedan den 27:e februari, men hans aktivitet kan nog sägas ha upphört redan den 22:e februari. Intressant timing ändå.
Citera
2022-04-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji

Huva så hemskt dåligt inflytande Europa har med demokratiska val och välstånd för fler än yttersta eliten.
Vad pratar du om? Ryssland har också demokratiska val och välstånd för betydligt fler än bara eliten..
Citera
2022-04-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men ändå vill du ha mer.

Kan det vara så att dina erfarenheter har fått dig att älska våldtäkterna och mördandet?

Du har inte ens hjärta nog att tycka att det är fel, det som händer nu.

Tillsammans med Putin står du och skottar in döingar i skärselden.

Jag förstår inte att du inte kan se det.

Du försöker så bra du kan, men framstår som ett odjur med förrnåga att skriva.

Du måste börja med att säga att du tycker det var fel av Putin att invadera, eller så är du bara Saurons kreatur.

Hur mår du egentligen?

Har det gått dig förbi vad Ryssland kräver och varför? Vad de anser om Azov-nazis ( putins ord)- och deras mördande av befolkningen i östra UA?

Bevis inkluderat.

Hur påläst är du och har erfarenheter om/av krig?

Är din agenda att bräcka min synpunkt och åsikt så lycka till dig.

Folk dör! Är du MEDVETEN om det eller för du ett mass- och personligt krig här på FB?

Ta dig samman och besvara min undran om du tycker att UA hade rätt att våldföra sig på civila? Det kan de lika gärna göra nu också?
Citera
2022-04-21, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad tycker du om Rysslands agerande? Vi som besitter mänskligt intellekt anser att Rysslands agerande är bortom vidrigt, att dom måste erkänna sig nederlag, be om ursäkt och åka hem.

Svar: fel!

Passar det dig?

Min åsikt står dock kvar. Erkänna kommer de knappast att göra oavsett vad du eller jag "bråka" om.
Citera
2022-04-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Både Gorbatjov och Jeltsin har ju sagt att några sådana överenskommelser aldrig funnits. Du tänker aldrig på om Ryssland borde försöka hålla god stämning så att ens grannar vill samarbeta med en istället? Det har fungerat rätt bra i norden och för en massa andra länder trots olika unioner och förbund. Utbyte mellan länder brukar fungera bäst så. Tror du verkligen något land i europa vill ha Ryssland som fiende?

I norden kanske. Andra länder vette tusan. Utan NATO/US i spetsen ingen "arg" ryss. Det vill de inte förstås, bara titta på hur Tyskland bl.a tvekar.

Inte för att jag önskar det så. Det är inte bara si eller så, tyvärr.

Dock finns det länder utanför EU som är minst lika farliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in