2022-04-21, 00:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Jag tror också detta är den enda långvarigt säkra lösningen på rysslandsproblemet; att eliminera dess existens så att denna galenskap aldrig kommer att hända igen. Lös upp staten ryssland, bryt sönder deras korrupta stats- och maktapparat för evigt. Uppmuntra delstaterna att bygga upp sina egna nationer eller frivilligt ingå i en annan nationsbildning, t.ex Karelen till Finland.
Ett tänkvärt kreativt förslag! 👍
Tänk en stark man som kunde genomdriva detta. Kanske en av de vettiga oligarkerna med moral, makt , visioner och pengar.
A dream!

Ett spännande projekt. Ta med det hem - rysstroll!
Eller finns det såna ideer och planer redan?
Berätta. Gärna under täckmanteln att de är orealistiska och utopiska utan framtid.
Senast redigerad av Jof 2022-04-21 kl. 00:08.
Citera
2022-04-21, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Sluta upp med att göra dig själv till åtlöje och läs på vad Satan 2 är och inte är. Herre jösses! Tänkte först att du var ett fånigt troll som saknar talang, men du verkar korkad på riktigt.

Om du vill öka din allmänbildning så ska du inte hålla på med personangrepp, när faktan tar slut så kommer personangreppen.
Citera
2022-04-21, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det går ju inte eftersom de har kärnvapen. Om Rysslands existens är hotad så kommer de att användas och då är det tack och adjö. Rysslandsproblemet är i praktiken olösligt. Det enda man kan göra är att isolera dem.

>>>Isolerade kommer de att bli mer och mer för varje dag. Filar lite på ett sanktion 2.0 RySSland inlägg det kommer bli något att bita i för er rySS kramare.
Citera
2022-04-21, 00:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
En skolboksmässig offensiv från rysk sida skulle vara följande:

Mål: erövra hela Donbass.

Inledd då med avlastningsangrepp på flankerna (typ Kharkiv, Kherson och det där Zapo... någonting). Bind på så vis upp ukrainsk trupp som ju måste försvara dessa punkter även om de genomskådar dig.

När det väl är gjort (efter en, två, tre dagar) slå då ut huvudanfallet i centrum för att nå ditt mål: Donbass.

Dra sedan tillbaka flankstyrkorna för att ytterligare konsolidera tagen terräng (alternativt stanna kvar med dem om motståndet är svagt och se detta som en bonusvinst).

Under hela operationen ber du till gud och hoppas att du har räknat rätt, att dina underlydande gör som du säger och att Putin, Shoigu eller Gerasimov inte ringer och lägger sig i vad du håller på med.
Inte otänkbart. Jag tror att steg ett är att attackera ukrainska positioner strax utanför det område som är rött på kartorna men inte precis packat med rysk trupp på varenda kvadratmeter. Sedan kommer den större offensiven över ryska gränsen i riktning mot Donetsk.

Jag tror inte att man drar tillbaka trupp som redan avancerat. Man måste få till stabila frontavsnitt längre fram, ungefär där eventuella ukrainska anfallspositioner finns nu.
Citera
2022-04-21, 00:09
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar märkligt att nästan samtliga fordon har punktering. Ser inte heller ut som att de har blivit påhoppade i ett bakhåll. Kan tänka mig att de möjligtvis kört över något som punkterar däcken? Om jag inte missminner mig finns det sådant, eller har jag fel? Kan också vara så att de gett upp efter att ha mött någon pansarvagn efter vilket de viftat vit flagg och själva punkterat däcken.

Känns väl inte otroligt att de ryska soldaterna som övergett fordonen punkterat däcken innan de flydde, för att det ska bli svårare för ukrainska styrkor att överta dem. Tänkte även på att de står med öppen motorhuv, vore i så fall möjligt att man även tex klippt av tändkablarna eller annan vital del i motorn.
Citera
2022-04-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, ja ignorerar då inte dina svar, som kan sammanfattas med att du tycker de behöver dra på sin offensiv.

Har de våldtagit och mördat för få de senaste dagarna?

Ja man kan förstå att du är ledsen.

Berätta lite om vad du egentligen vill göra med Ukrainas folk. Var inte blyg.

Svar och reflektioner angående konstaterade rapporter kring UA:s våld mot befolkningen i öst verkar du tusen gånger om inte bemöta.

Tycker och uppfatta, ok. Jag spekulerar kring deras krigföring. Bra nog?

Lyssna nu kära du, jag har haft min beskärda del av elände och krig.

Personlig, ja jag dra paralleller kring UA /NATO (cia) och deras dolda agenda gentemot Ryssland. Konstigt? Öst =ond väst= snälla?

Gamla DDR gick" med på att "överlämna" till väst 1991 mot att sovjet erkände det samt fick löfte (från NATO/US) att INTE expandera sitt (observera "FÖRSVAR") med hot mot sovjet och öst.

Skriftligen Nej! Det handlade om gamla "sketna" DDR och sovjet- kommunister och fascister... löften, överenskommelser är inte lika med garantier. Där bröt såväl Ryssland, UA o NATO( US) sitt löfte 2014(15)...om inte innan.

Vad Cia sysslat med och hurvida de haft sin nos kring det hela kan du läsa om varsomhelst om du bemödar dig att lyfta din nos och ögon ifrån MSM.

Ledsen? Det kan du ge dig ":% på att jag är. Har du ett hjärta eller vad är det frågan om?

Vad Ryssland gör är att spela sina pjäser, mot NATO, nazis... rätt eller fel. UA är schackbrädan (läs befolkningen).
Citera
2022-04-21, 00:12
Medlem
Enligt France24 english, som refererar till Pentagon, är det inte fråga om att flygplan kommer att levereras, dom HAR redan levererats och finns i Ukraina. Hur leveranserna har gjorts är oklart. Det rör sig inte om moderna plan utan avser MIG-29 som ju Ukraina redan behärskar.

Några har skrivit om detta tidigare, att eventuellt planen förts in i delar.

Jag skulle tro att planen ursprungligen fanns i Slovakien och eventuellt Polen. De gamla planen från DDR finns nog inte längre.

Ukraina kan säkert börja använda planen NU men som tidigare sagts är man försiktig då det drar ihop sig till ett långvarigt krig. Kamikaze-drönare och spaningsdrönar är nog viktigare just nu samt långskjutande artilleri.
Citera
2022-04-21, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Google translate-svenska. Varning för rysspropaganda.

Ryssbot, icke bekräftat eller relevant. Har jag invaderat UA?

Kommenterar och har åsikter, absolut.

Nog hoppas vi att detta elände tar slut?! På fältet i UA men även här.
Citera
2022-04-21, 00:20
Medlem
Det här var kul. Ukrainarna har hittat ett kvarlämnat lager med ammunition och reservdelar för 200 millar i Kharkov.

"ammunition and spare parts for military vehicles worth $200M"

https://liveuamap.com/en/2022/20-april-in-kharkiv-region-security-service-of-ukraine-found
Citera
2022-04-21, 00:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Du är mig en blind och en tjuraktig en...

Jag visade vad H.R.W observerat och konstaterat vara olagliga skjutningar av både UA och Ryssland. Lyssnar du ens på vad folk säger eller?

Uppenbarligen gör det skillnad att se bild på döda barn kontra att höra om det för dig. Något makabert om du frågar mig.

För mig räcker det att veta om vad som sker än att sida upp och ner se bilder på eländet.

Ignorera min svar får du MEDVETET inga svar från mig heller.

Vad jag anser om Rysslands agerande har jag gett dig närmare 100 gånger svar om.

Min uppfattning? Ryssland behöver dra på sitt offensiv och placera sina rutinerade soldater i position för ett övertag att kontrollera den östra sidan. De verkar ha koncentrerat sig på att vilseleda och centrera UA:s armé.
Vad tycker du om Rysslands agerande? Vi som besitter mänskligt intellekt anser att Rysslands agerande är bortom vidrigt, att dom måste erkänna sig nederlag, be om ursäkt och åka hem.
Citera
2022-04-21, 00:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ja ukraina fängslade alla 9 ledare i oppositionspartierna och förbjöd partierna.

Kan du ge något stöd för dom uppgifterna??
Citera
2022-04-21, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt France24 english, som refererar till Pentagon, är det inte fråga om att flygplan kommer att levereras, dom HAR redan levererats och finns i Ukraina. Hur leveranserna har gjorts är oklart. Det rör sig inte om moderna plan utan avser MIG-29 som ju Ukraina redan behärskar.

Några har skrivit om detta tidigare, att eventuellt planen förts in i delar.

Jag skulle tro att planen ursprungligen fanns i Slovakien och eventuellt Polen. De gamla planen från DDR finns nog inte längre.

Ukraina kan säkert börja använda planen NU men som tidigare sagts är man försiktig då det drar ihop sig till ett långvarigt krig. Kamikaze-drönare och spaningsdrönar är nog viktigare just nu samt långskjutande artilleri.

Utan att ha någon kunskap alls om ämnet, så får man ju även känslan att utbildningen till drönare är betydligt kortare än att att utbilda nya piloter till flygvapnet (vilket ju tar år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in