2022-04-20, 23:11
Medlem
Läste att den där satan 2 skulle byggas av inhemska komponenter. Kan det sitta en inbyggd rysk Cannon kamera i den?
Citera
2022-04-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Eller skotthål.
Används inte punkteringsfria däck??
Citera
2022-04-20, 23:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Full rulle med vapentransporter just nu. Galet många Globemaster från som varit inne i Europa under dagen och kvällen.

https://globe.adsbexchange.com/

Mmm-m..

Full rulle med transporter och ryssarna "stångar på".., men inget genombrott alls. Får nog mig att tänka efter om inte jänkarna har en ganska god bild över vad ryssarna vill företa sig, och ger "ledtrådar" till Ukrainas försvar..(har jänkarna helt hackat ryssarnas kommunikationer ? Börjar misstänka det ! )

Biden var även snabbt ute innan kriget startade och sade gång, på gång att : "-Ryssen kommer"

Betänk även med dessa nya "vapen paket" med rejäla smällare och t.o.m att det börjar skickas över MiG`s.., otänkbart bara för 2-3 veckor sedan. Helt plötsligt (och ifrån ingenstans) så är man inte rädd (för stunden iallafall) att Putin släpar fram taktiska kärnvapen. Verkar som man har underrättelser högt upp i kedjan syns jag..
Citera
2022-04-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar märkligt att nästan samtliga fordon har punktering. Ser inte heller ut som att de har blivit påhoppade i ett bakhåll. Kan tänka mig att de möjligtvis kört över något som punkterar däcken? Om jag inte missminner mig finns det sådant, eller har jag fel? Kan också vara så att de gett upp efter att ha mött någon pansarvagn efter vilket de viftat vit flagg och själva punkterat däcken.
Har inte punkteringssäkra däck nått Ryssland än? Har det på min cykel, borde kunna finnas till armens fordon också.
Citera
2022-04-20, 23:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ursäkta jag var ej uppdaterad, nu gäller Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj har beordrat att elva partier med band till Ryssland ska stängas av.

Band till ryssland som de flesta i ukraina har.

Ukrainarna har nog inget emot det, sen Ryssland invaderade och sköt och våldtog allt som rör på sig.
Citera
2022-04-20, 23:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar märkligt att nästan samtliga fordon har punktering. Ser inte heller ut som att de har blivit påhoppade i ett bakhåll. Kan tänka mig att de möjligtvis kört över något som punkterar däcken? Om jag inte missminner mig finns det sådant, eller har jag fel? Kan också vara så att de gett upp efter att ha mött någon pansarvagn efter vilket de viftat vit flagg och själva punkterat däcken.

Rysk gummi som inte fått underhåll. Det håller tydligen svindåligt
Citera
2022-04-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ukrainarna har nog inget emot det, sen Ryssland invaderade och sköt och våldtog allt som rör på sig.

Låter rimligt och normalt i nuläget ja. Vi hade nog gjort så med delar av vpk om ryssen kommit på 80 talet. Ställt in några av deras möten.
Citera
2022-04-20, 23:18
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ursäkta jag var ej uppdaterad, nu gäller Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj har beordrat att elva partier med band till Ryssland ska stängas av.

Band till ryssland som de flesta i ukraina har.

Jo men ”band till Ryssland” kan ju betyda allt från att man har en rysk farmor till att man är en regelrätt quisling till Kreml. ”Parti” kan också betyda allt från demokratiskt framröstat parti med representation i parlamentet till liten sekt med ett hundratal medlemmar (typ NMR som rent tekniskt också är ett parti och en del av oppositionen). Nu måste jag nog ödmjukast be om en källa på vilka dessa förbjudna partier är.
Citera
2022-04-20, 23:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mmm-m..

Full rulle med transporter och ryssarna "stångar på".., men inget genombrott alls. Får nog mig att tänka efter om inte jänkarna har en ganska god bild över vad ryssarna vill företa sig, och ger "ledtrådar" till Ukrainas försvar..(har jänkarna helt hackat ryssarnas kommunikationer ? Börjar misstänka det ! )

Biden var även snabbt ute innan kriget startade och sade gång, på gång att : "-Ryssen kommer"

Betänk även med dessa nya "vapen paket" med rejäla smällare och t.o.m att det börjar skickas över MiG`s.., otänkbart bara för 2-3 veckor sedan. Helt plötsligt (och ifrån ingenstans) så är man inte rädd (för stunden iallafall) att Putin släpar fram taktiska kärnvapen. Verkar som man har underrättelser högt upp i kedjan syns jag..

Ja du syns.

För min del är det uppenbart att USA servar Ukraina med underrättelser.

Säkert resten av Nato med, plus fler länder, men USA är nog kung i den grenen.
Citera
2022-04-20, 23:20
Medlem
Det är skräpdäck sedan ska de "roteras" så de inte står på samma sätt längre än några veckor p.g.a. tyngden. Tror du någon ryss bryr sig om att underhålla grejerna? De som gör värnplikt får bygga hus åt de i högre rang istället.
Senast redigerad av Kukilon 2022-04-20 kl. 23:23.
Citera
2022-04-20, 23:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Låter rimligt och normalt i nuläget ja. Vi hade nog gjort så med delar av vpk om ryssen kommit på 80 talet. Ställt in några av deras möten.

Sant. Det är rimligt.

Sen är sympatiserar jag inte med de som vill utesluta alla utanför Ryssland boende ryssar, ur samhället.

Det var inte USAs stoltaste tid när de satte i USA boende japaner i koncentrationsläger under andra världskriget.
Citera
2022-04-20, 23:22
Medlem
USA har garanterat folk högt upp på insidan som rapporterar och sedan all övervakning. Fy fan o försöka hålla något hemligt hos ryssarna i nuvarande situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in