2022-04-20, 22:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Tror nog mer på att rySShatet sprider sig allt mer
Det rimliga hatet och ovanpå det! Fobin.
Loose- loose. För Putte och alla ryssar.

Vem kommer att vilja prata med en ryss när man möter en. Oavsett om hen kommer från novosbirsk och aldrig röst på Putin.
Senast redigerad av Jof 2022-04-20 kl. 23:21.
Citera
2022-04-20, 23:00
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Minns inte vad den heter, men var väl liknande för nåt år sedan också när de tog fram en ny missil till någon ubåt. De varvade misslyckade försök med lyckade och slängde in den i tjänst på högst skakiga meriter.

De lyckades dessutom orsaka utsläpp av radioaktiva ämnen (flera tekniker dog också) i samband med en explosion av ett nytt vapensystem norr om kola-halvön.

https://www.bbc.com/news/world-europe-49432681
Citera
2022-04-20, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Med den ena sidan menade jag inte Ukraina utan omvärlden i stort.
Den andra sidan är givetvis Ryssland som står relativt ensamt.

Kom bara att tänka på att ryssland kina indien är halva jordens befolkning, oj vad ensamt det är

Europa och usa är inget jämfört med stora länder.
Citera
2022-04-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Detta måste de glömt bort när de attackerat bostadsområden i bl.a. Kyiv, Kharkiv och Mariupil, samt otaliga byar och småstäder i östra Ukraina.

Okej, de fokuserar helt på civil infrastruktur.

De är bara för dåliga för att träffa vitala vattenverk, ställverk, kraftverk, broar, vägbroar, järnvägsstationer, osv. över hela landet...
Citera
2022-04-20, 23:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vem bevisar vad UA eller Ryssland har gjort? H.R.W har bevisligen observerat och fastställt att UA:s regering skjutit mot oskyldiga människor i Donbass.

Ta bort dina tandpetare från ögonen , du blir lika paranoid som i A Clockwork Orange.

Vi får ingen tillförlitlig information, du kan inte dra en slutsats baserad på rapporter och från journalister på ena sidan.

Så, varför skriver du inte det då som grundargument?

Vi kan inte ens veta om dessa länder ens finns, är det inte någonstans där du skall börja?

Men det gör du inte. Istället visar du ett hus som de hemska ukrainarna skall ha bombat.

Kort sagt, varför har du ens en uppfattning?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Kom bara att tänka på att ryssland kina indien är halva jordens befolkning, oj vad ensamt det är

Europa och usa är inget jämfört med stora länder.
Ryssland är ett pinsamt litet land förutom till ytan, jämfört med Kina.
Sprider Kina och Indien aktivt den ryska propagandan, eller är de bara avvaktande för att se vem som vinner?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Och så dessa usla däck igen. Är det uselt designade däck från början eller det dåligt underhåll som fått dem att pysa ut? Eller både och, kanske?!
Verkar märkligt att nästan samtliga fordon har punktering. Ser inte heller ut som att de har blivit påhoppade i ett bakhåll. Kan tänka mig att de möjligtvis kört över något som punkterar däcken? Om jag inte missminner mig finns det sådant, eller har jag fel? Kan också vara så att de gett upp efter att ha mött någon pansarvagn efter vilket de viftat vit flagg och själva punkterat däcken.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nu har vui ju då debunkat kanonmats teorin ett antal gånger redan.
De nyinkallade från utbrytarrepublikerna är de som azov kastade handgranater på där vid muren ,de som får åka runt i personbilar och deras moral och förmåga är uppenbarligen katastrofal.
Förlusterna är i alla fall betydligt lägre nu. Kan givetvis bero på en rad faktorer. Ser inte riktigt hur det korrelerar med att manskapet är sämre. Det verkar gå hyfsat än så länge. Hade manskapet varit bättre hade det gått, eh, ännu bättre. Enkelt. Fast, det är klart — VDV har vi inte sett några uppgifter om på länge.
Citera
2022-04-20, 23:04
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ja ukraina fängslade alla 9 ledare i oppositionspartierna och förbjöd partierna.

Stämmer det? Såvitt jag kan se är det bara öppet proryska OPZZh (ca 7,5% av rösterna) som blivit upplöst medan resten av oppositionen (YeS, Batkivshchyna och fraktionerna av Holos) fortfarande är politiskt aktiva.

Bara så ingen lägger ord i min mun är jag inte nödvändigtvis för att OPZZh förbjöds, även om jag såklart förstår varför det gjordes. Jag vet inte vad det här ska liknas vid, kanske som om Churchill förbjudit BUF under WW2 och fängslat Oswald Mosley.
Citera
2022-04-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Och så dessa usla däck igen. Är det uselt designade däck från början eller det dåligt underhåll som fått dem att pysa ut? Eller både och, kanske?!

Eller skotthål.
Citera
2022-04-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar märkligt att nästan samtliga fordon har punktering. Ser inte heller ut som att de har blivit påhoppade i ett bakhåll. Kan tänka mig att de möjligtvis kört över något som punkterar däcken? Om jag inte missminner mig finns det sådant, eller har jag fel? Kan också vara så att de gett upp efter att ha mött någon pansarvagn efter vilket de viftat vit flagg och själva punkterat däcken.

När jag körde tgb 30 40 & 45 sa dom att det gick att köra vidare några mil med punka om det behövdes. Dom där ser inte ut att kunna göra det.
Citera
2022-04-20, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Stämmer det? Såvitt jag kan se är det bara öppet proryska OPZZh (ca 7,5% av rösterna) som blivit upplöst medan resten av oppositionen (YeS, Batkivshchyna och fraktionerna av Holos) fortfarande är politiskt aktiva.

Bara så ingen lägger ord i min mun är jag inte nödvändigtvis för att OPZZh förbjöds, även om jag såklart förstår varför det gjordes. Jag vet inte vad det här ska liknas vid, kanske som om Churchill förbjudit BUF under WW2 och fängslat Oswald Mosley.

Ursäkta jag var ej uppdaterad, nu gäller Ukrainas president Volodomyr Zelenskyj har beordrat att elva partier med band till Ryssland ska stängas av.

Band till ryssland som de flesta i ukraina har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in