2022-04-20, 20:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Fisken ville säkerställa parternas inställning, vilket är en de saker som är MUFens syfte om han jml. AvtL 29 pressats att skriva på. Det var det som han ville klargöra. Vad det innerbär får du läsa själv.

Att antaganden att du försöker trolla bort vad som egentligen sades så här är en repris!

Den fråga som ställdes Esbjörn Bolin under MUF var faktiskt:
Har Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpekontraktet?
Esbjörn svarade JA.

Den fria viljan är baserat på den tanken att man kan välja om man ska ex ta bort handen då man lägger den på en varm platta, tyvärr faller det med den då kroppen instinktivt drar bort handen innan hjärnan har sänt signalen till handens muskler att dra undan den.
Detta faller utanför den fria viljan.
om man istället ser till att trycka på en knapp när en lampa tänds. då bestämmer man den och handens muskler gör en rörelse"fri vilja"
Om man ser till att Esb skulle kunna skriva utan att tänka , dvs en reflex ,,, då är jag villig att hålla med att han inte hade fri vilja annars inte.
2022-04-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nyheten om huset sjönk som en sufflé när Esbjörn Bolin skämde ut sig genom att överklaga sin egen förlikning. Att det överenskomna priset ligger under Notars värdering är förklarat med att varken huset eller tomten är flyttstädade eller röjda.

Men priset stämmer väl överens med flera olika värderingar så det krävs mycket faktaresistens för att hävda att det skulle vara orimligt.

Så på ett eller annat sätt har Esbjörn Bolin tagit del av en rättvisande värdering, eller hur?

Eftersom det är säljaren som bestämmer vilket pris som är acceptabelt, som dessutom mäklaren som skrev kontraktet kontrollerade med honom så det blev rätt, blir det väldigt konstigt om köparen ska presentera flera olika värderingar för att få fram "rätt" pris.

Just för ESBs fastigheter har nog värdet sjunkit som en sten, vem skulle våga köpa något av honom?
2022-04-20, 21:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
Eftersom det är säljaren som bestämmer vilket pris som är acceptabelt, som dessutom mäklaren som skrev kontraktet kontrollerade med honom så det blev rätt, blir det väldigt konstigt om köparen ska presentera flera olika värderingar för att få fram "rätt" pris.

Just för ESBs fastigheter har nog värdet sjunkit som en sten, vem skulle våga köpa något av honom?

Ja hade inte priset varit helt rätt hade det ju inte varit en affär!
När Esb erbjöd henne att köpa huset och hon accepterade detta, ja då blev det affär.

Sen gjordes affären upp enligt kontraktet som framtagits enligt bådas intresse.
Esb gav sitt kontonr i Swedbank i Skinskatteberg. Ett pris skrevs på kontraktet som han själv satte och en handpeng på 10% betalades in på hennes konto i enlighet med PEP som framtagits av EB.
2022-04-20, 21:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att Ebba har gjort allt rätt, det vet du inget om. Det som har sagts och gjorts upp om bakom stängda dörrar...

Jaså, vet jag inte? Hur vet du vad jag vet och inte?

Ebba har gjort allt rätt i denna affären. Så enkelt är det. Att du varken har koll på att hon har gjort rätt eller vad jag vet, förändrar inte dessa faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ord står mot ord, precis som det kan göra i många andra fall av övergrepp.

Nej, ord står inte mot ord i denna affären. Det är anmärkningsvärt att du har så dålig koll så du inte fattat ens det.

Esbjörn och Ebba har genom hela affären båda två varit överens om att de har gjort upp om denna affären gemensamt och frivilligt.

Esbjörn påstår att han är dement, men på den punkten är det Esbjörns ord som står emot hans egna ord, ty, det är han själv som lämnat in bevisning till domstolen som motbevisar hans eget påstående. Samma sak med värderingen på huset. Det är Esbjörns ord som står emot hans egna ord, ty, det är han själv som lämnat in bevisning till domstolen som motbevisar hans eget påstående.

Det finns inget "ord mot ord" här, alla påståenden är antingen inte tvistiga eller bevisade på ett eller annat vis.
2022-04-20, 21:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vilka personer har Esbjörn sökt upp?

Det tycker jag att du borde veta, men som vanligt har du noll koll.

I övrigt svarar jag med ditt eget citat:

Citat:
Det stämmer, hur jag vet det kan jag tyvärr inte gå in på och du får fritt tro på det eller ej.
2022-04-20, 21:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Gjorde hon? Och pratade med Esbjörn?

Är det något som framkommit i antingen media eller i bilagor?

Nej, det gjorde hon inte. Det är bara ännu en lögn som hittats på nu för att verkligheten är för obekväm.
2022-04-20, 21:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det tycker jag att du borde veta, men som vanligt har du noll koll.

I övrigt svarar jag med ditt eget citat:

Hm ja så är det ju, dessa har ju faktiskt inte budat över slutsumman och därav blev det EB som fick köpa!
2022-04-20, 21:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Så länge mina frågor inte är besvarade är de ff aktuella enligt mig o bekräftas av den direkta attack som läsarna kan se, inte av dig dock. Det ser jag som ett meningsutbyte.

När Ebba säger sig ha 2 värderingar från 2 olika mäklare är det på sin plats att visa båda om man vill leva upp till att ha gjort allt för att göra det rätt när hon vill köpa Esbjörns fastighet.

Nu återgår jag till att bara följa tråden igen.

Ebba behövde egentligen inte visa någon enda värdering. Det är Esbjörns sak att visa att priset var orimligt. Istället visade han att Ebba betalat ett mycket rimligt pris.

Frågan är istället varför Esbjörn låter sprida i media att huset är värt flera miljoner mer än köpeskillingen, när han själv i domstol bevisar att det inte alls är fallet. Varför sprider Esbjörn sådana lögner i media?
2022-04-20, 21:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fisken ville säkerställa parternas inställning, vilket är en de saker som är MUFens syfte om han jml. AvtL 29 pressats att skriva på. Det var det som han ville klargöra. Vad det innerbär får du läsa själv.

Det är du som behöver läsa på om vad det innebär, för det har du bevisligen inte förstått.

Enkelt förklarat: Esbjörn sålde huset av egen fri vilja utan några påtryckningar. Visst är det fint att det är fastställt i domstolen att så är fallet. Esbjörn ville sälja huset, han gjorde det av egen fri vilja, utan påtryckningar.

Att det sedan kommer en grov våldsbrottsling och barnvåldtäktsman som försöker leka advokat och i förväg hittar på något som hen tror är någon form av juridiskt hållbar ursäkt för Esbjörns ånger, utan att ha någon koll på någonting, allra minst Esbjörns sinnestillstånd och kognitiva förmåga visar ju bara just ingenting annat än att det är en grov våldsbrottsling till pedofil som leker brännvinsadvokat, en charlatan helt enkelt.
2022-04-20, 22:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ebba behövde egentligen inte visa någon enda värdering. Det är Esbjörns sak att visa att priset var orimligt. Istället visade han att Ebba betalat ett mycket rimligt pris.

Frågan är istället varför Esbjörn låter sprida i media att huset är värt flera miljoner mer än köpeskillingen, när han själv i domstol bevisar att det inte alls är fallet. Varför sprider Esbjörn sådana lögner i media?

Var det inte Binninge genom sina påstådda värderingar som kom med den lögnen.
Gubben blev ju matad med felaktig info av de sina.
2022-04-20, 22:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Var det inte Binninge genom sina påstådda värderingar som kom med den lögnen.
Gubben blev ju matad med felaktig info av de sina.

Jovisst var det så. Det är ju pedofilen binninge som både har hittat på och spridit så gott som alla lögner som kommit från Esbjörn-sidan, men rent formellt skall ju all sådan information anses komma från Esbjörn.
2022-04-20, 22:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jovisst var det så. Det är ju pedofilen binninge som både har hittat på och spridit så gott som alla lögner som kommit från Esbjörn-sidan, men rent formellt skall ju all sådan information anses komma från Esbjörn.

Ja i synnerhet om ombudet är kompetent, vilket ju inte var i Esb fall.
Har du läst brevet från EB till gubben i feb förra året?
Senast redigerad av braattha 2022-04-20 kl. 22:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in