2022-04-20, 21:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Spelar du dum eller vad? Detta handlade om korridorer så civila kunde räddas. Ni bombar inte en enda leverans för den delen heller.
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Aftonbladet skrev att ryssarna förstört all militär utrustning väst skickat under 6 dagar till ukraina , sist försökte ukrainska militären klä ut sig till kvinnor och barn och omgrupera via flyktingströmmarna.

Källa till detta är Rysslands försvarsmakt:

Citat:
Russia’s Defense Ministry said Monday that a logistics center near the Ukrainian city of Lviv was hit with high precision missiles, destroying large batches of weapons that were delivered to Ukraine from the US and European countries over the past six days.

https://www.aa.com.tr/en/russia-ukraine-war/russia-destroys-western-weapons-delivered-to-ukraine/2566956

Med andra ord desinformation och lögn. Som allt annat därifrån.
Citera
2022-04-20, 21:31
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vi har haft diskussioner förr angående UA:s agerade i Donbass. Du återkom aldrig angående rapporterna?

Presenterat dem för dig sedan februari. Svårt att erkänna dess existens?

Oviktigt?

Skaka fram det istället för att bara skriva.

Alla kan hitta på.

Nu är det så här att du relativiserar det som har hänt. Det är inte bra.

Jag citerar Theodens ord igen.

Citat:
We shall have peace... We shall have peace, when you answer for the burning of the Westfold, and the children that lie dead there! We shall have peace, when the lives of the soldiers whose bodies were hewn even as they died against the gates of the Hornberg, are avenged! When you hang from a gibbit for the sport of your own crows...! We shall have peace.

Jag är ledsen, men du tycker det är bra med mord, plundring och våldtäkter. De flesta andra gör inte det.

Varför inte istället vara stolt över den förstörelse och det lidande dina hjältar åstadkommit.

Inte ens det kan du göra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Källa till detta är Rysslands försvarsmakt:

Källan var aftonbladet.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Ryssland tuggar sig fram något på olika platser. I staden Popsana verkar de tagit över några fler kvarter inkl polishuset. Vid Izum har man lyckats nå Dibrovne som ligger en bit söder. Undrar om man går mot Sloviansk hädanefter eller om man styr skotan som Barvinkove?
Citera
2022-04-20, 21:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Källan var aftonbladet.

Ja, men Aftonbladets källa var Rysslands försvarsmakt (Russia’s Defense Ministry).
Citera
2022-04-20, 21:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Holland skall skicka 155mm. Tjeckien eller Slovakien har skickat några (Tillsammans med 152mm). De kommer att ha betydande trupper med 155mm. Nu tränar USA de som skall träna de ukrainska trupperna så det tar nog ett par veckor innan dessa kommer i strid.

Skall inte æven Canada skicka øver artilleri, har før mig att jag læste det ?
Citera
2022-04-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Holland skall skicka 155mm. Tjeckien eller Slovakien har skickat några (Tillsammans med 152mm). De kommer att ha betydande trupper med 155mm. Nu tränar USA de som skall träna de ukrainska trupperna så det tar nog ett par veckor innan dessa kommer i strid.

Går fort tror jag med tanke på vad de visat med de de har.
Citera
2022-04-20, 21:36
Medlem
Citat:
Dom hade betydligt fler än 200 stridsvagnar, och sen har nato sen 3e aprill skickat stridsvagnar till ukraina.

Pics or it didnt happen
Citera
2022-04-20, 21:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Vad hände med Lukashenkos mäktiga "ura" arme som skulle bistå Putler?
Vi vet ju att man hade problem med att deras styrkor vägrade lyda order men det kan väl inte vara acceptabelt för en man som Putin att absolut ingenting händer från Lukashenkos sida när allting går åt helvete för Ryssland?

Han lyckades tala sig ur det till Putin. Ryssland har nästan helt lämnat Vitryssland nu. Nästan inga stridsflyg och helikoptrar kvar heller. Jag tror logistiken blev svårare av att resa via Vitryssland, Ryssland försöker streamline-a sin logistik och även sin ledning av trupperna nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Skaka fram det istället för att bara skriva.

Alla kan hitta på.

Nu är det så här att du relativiserar det som har hänt. Det är inte bra.

Jag citerar Theodens ord igen.

Jag är ledsen, men du tycker det är bra med mord, plundring och våldtäkter. De flesta andra gör inte det.

Varför inte istället vara stolt över den förstörelse och det lidande dina hjältar åstadkommit.

Inte ens det kan du göra.

Har du ett så pass stort hjärta läs mina inlägg direkt ställda till dig sedan februari x antal gånger istället för att ignorera dem och kapa mina citat.

Ett erkännande är allt som krävs. Jag erkänner alla människoliv som hemskt, civila som soldater. Oftast tvungna att följa order. Eller hur fungerar ett krig för dig?

Vi fördömer att liv offras, eller?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Ser också ut som ryssen försöker sig på att avancera mot Kharkiv igen. Ny omslutning på gång?
Citera
2022-04-20, 21:38
Medlem
raskenss avatar
Norrbaggar och britter på plats i UA: framgår dock inte vilka som är norrmän. Göttt att se iaf:

https://twitter.com/antiputler_news/status/1516849043464495109?t=6uZapCQCze8Mt8yNzSsA5Q&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in