Citat:
Helt klart är det så. Hade man verkligen menat allvar med att hjälpa utsatta barn så hade fiskarna istället för att dra upp gäddor till allmän beskådning sett till att vara ute på nätet och stödja sårbara/deprimerade barn. På så sätt så stärker man både barnens motståndskraft till att bli utnyttjade av människor som inte vill dom väl och dessutom får dom ett bättre mående/liv.
Självklart så är det "lågriskare" Dumpen drar upp. När jag var 13-år så var ju inte drömmen precis att förlora oskulden till Agda 60, med BMI på 33 och hy som en kedjerökare. Alla vet att tränare, föräldrar, storebror, lärare mm som är nära barnet är dom som kan utgöra fara. Det är ju något fantasifoster (sett för många dåliga filmer) att det är "gubben i busken" som utgör potentiell fara för små barn.
Självklart så är det "lågriskare" Dumpen drar upp. När jag var 13-år så var ju inte drömmen precis att förlora oskulden till Agda 60, med BMI på 33 och hy som en kedjerökare. Alla vet att tränare, föräldrar, storebror, lärare mm som är nära barnet är dom som kan utgöra fara. Det är ju något fantasifoster (sett för många dåliga filmer) att det är "gubben i busken" som utgör potentiell fara för små barn.
Jag håller med. De allra flesta som Dumpen hänger ut, med några enstaka iögonfallande undantag, är sådana som aldrig kommer att ha sex med ett barn om inte barnet i princip jagar dem och viftar med fittan rakt framför deras ögon. Och det är precis det som Dumpens fiskare ägnar sig åt, i digital motsvarighet. Ett exempel är "Snuskmorfar" som blir helt ställd när han konfronteras av Patrik och Sara och först inte får fram ett ord, sedan mumlar han "vad håller ni på med?". De är antingen korkade eller verklighetsfrånvända som inte ser 1000 röda flaggor direkt när en digital "14-åring" i princip hetsar dem att komma och möta upp dem för att ha lite sex. Ingen verklig 14-åring agerar så.
En av de få farligare personerna som de hängt ut är tränaren Tobbe, som är en sådan som har fysisk "access" till barn så att säga.
Jag undrar om Dumpens fiskare är stolta över vad de gör, och om de kan sova gott om nätterna med vetskap om vad deras uthängningar leder till. Tyvärr gör de nog det.