2022-04-20, 18:50
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Helt klart är det så. Hade man verkligen menat allvar med att hjälpa utsatta barn så hade fiskarna istället för att dra upp gäddor till allmän beskådning sett till att vara ute på nätet och stödja sårbara/deprimerade barn. På så sätt så stärker man både barnens motståndskraft till att bli utnyttjade av människor som inte vill dom väl och dessutom får dom ett bättre mående/liv.

Självklart så är det "lågriskare" Dumpen drar upp.
När jag var 13-år så var ju inte drömmen precis att förlora oskulden till Agda 60, med BMI på 33 och hy som en kedjerökare. Alla vet att tränare, föräldrar, storebror, lärare mm som är nära barnet är dom som kan utgöra fara. Det är ju något fantasifoster (sett för många dåliga filmer) att det är "gubben i busken" som utgör potentiell fara för små barn.

Jag håller med. De allra flesta som Dumpen hänger ut, med några enstaka iögonfallande undantag, är sådana som aldrig kommer att ha sex med ett barn om inte barnet i princip jagar dem och viftar med fittan rakt framför deras ögon. Och det är precis det som Dumpens fiskare ägnar sig åt, i digital motsvarighet. Ett exempel är "Snuskmorfar" som blir helt ställd när han konfronteras av Patrik och Sara och först inte får fram ett ord, sedan mumlar han "vad håller ni på med?". De är antingen korkade eller verklighetsfrånvända som inte ser 1000 röda flaggor direkt när en digital "14-åring" i princip hetsar dem att komma och möta upp dem för att ha lite sex. Ingen verklig 14-åring agerar så.

En av de få farligare personerna som de hängt ut är tränaren Tobbe, som är en sådan som har fysisk "access" till barn så att säga.

Jag undrar om Dumpens fiskare är stolta över vad de gör, och om de kan sova gott om nätterna med vetskap om vad deras uthängningar leder till. Tyvärr gör de nog det.
Citera
2022-04-20, 19:02
Medlem
Ålens avatar
Med tanke på hur blandade åsikter människor har sinsemellan när det gäller Dumpen, hur i hela jävla fridens ska de kunna turnera i skolor, bland föräldrar och ute på företag utan göra sig själva lustiga och skapa olustig stämning? Ja, om de nu blir bokade alls. De har fan i mig lika skev verklighetsuppfattning som de gäddor de fiskar upp. Googlar man på grooming + forskning dyker mycket intressant evidensbaserad kunskap upp som föräldrar och skolor kan använda sig av i stället.
Senast redigerad av Ålen 2022-04-20 kl. 19:14.
Citera
2022-04-20, 19:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Ligger helt klart något i det, att hänga ut en sån som Kenta karamell tillförde troligtvis inget mer än att roa pöbeln och försämra hans liv.

Dumpen borde veta bättre än att hålla på med sånt trams.
Citera
2022-04-20, 19:41
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskuken
"Kill your local..."
Undrar vad det är för slags folk som går i dessa tröjor och varför man gör det. Vad är det man vill ha sagt? Är det tufft? Är det mode? Är det originellt? Är det moget? Vad är det?
Finns det tröjor som "uppmanar" Fuck your local Lassie?

Kläder med ett budskap som alla (utom pedofiler) kan ställa sig bakom. Det är bra.
Citera
2022-04-20, 19:55
Avslutad
Dumpen är till för allmänhetens Katarsis. Offentlig tragedi har alltid roat, vare sig det varit häxbränning eller halshuggning. Alla vill se blod, tragiskt att många lyckas lura sig själva att dom räddar barn.

För Patrik och Sara är det inte mer än intäkter, att få stå i centrum och terapi (med betoning på terapi). Jag är ganska säker på att när dom skäller på gäddorna så får dom revansch, tragiskt bara att det inte går att jämföra deras övergrepp med vad många utav männen dom hänger ut står för.
Citera
2022-04-20, 20:16
Bannlyst
Jag tror inte Dumpen gör någon nytta ärligt talat. Ledsen att säga de till er som tror på att de gör de och kommer med kommentarer som : ”Tänk om de va ett riktigt barn”

Grejen är att dem som hängs ut i Dumpen hade aldrig haft en chans att träffa en ung tjej i den åldern. Dem har troligtvis aldrig haft sex med ett barn heller någon av dem. Dem bara såg sin chans och hoppades på att en tjej/kille skulle dyka upp.Annars hade dessa aldrig ens lyckats, bara gått och haft lite fantasier för sig själva.

Man kan jämföra de lite såhär, säg att man går till en tiggare och säger att han ska hålla ett packet kokain åt mig några timmar för detta får han cirka 2000 kr när jag hämtat de och sålt de. Vad han ej vet om är att jag är en polis och jobbar under täckmantel. Sedan efter någon timme kommer massa poliser och griper denna mannen och tar honom till polisstationen.

Detta är exakt samma sak som de Dumpen gör gilla det eller ej.Majoriteten av dem i alla fall hade aldrig själva sökt kontaktpoliser det sättet de är ju Dumpen som driver på om att träffas för dem vill ha tittare och pengar. Dem väljer personer som kanske inte fått ligga någon gång eller för väldigt längesedan. Medans de visar bilder på säkert vuxna tjejer och säger de är 14 tex. Samma som med exemplet ovan om tiggaren. Man väljer någon i ens svaga stund bara för att gripa någon hellre än ingen alls. Allt för pengar och tittare.

Liv har alltså förstörts och folk har tagit livet av sig för att de ska få pengar. Tror inte de handlar om hjälpa barn ärligt talat. Finns andra mycket bättre sätt. Barnen till ”Gäddorna” kommer dessutom bli mobbade i skolan och bli utanför. Är de barnens fel? Ska dem lida för sin pappas synder?

Sedan är de i dumpen inte ens Pedofiler, de är lagbrytare.I alla fall majoriteten av dem. Hade de bara gett sig på riktiga pedofiler det vill säga vuxna män som söker sig till de som inte nått könsmognad ålder 0-12 då hade jag kunnat köpa hela grejen och faktiskt tyckt de gjorde något bra.

Fast sanningen är att de flesta vuxna män tänder på tonårs tjejer. Spelar ingen roll om de är 14 eller 16. Dessutom har dem själva sex och vet vad de vill de visste jag i alla fall i den åldern.Sedan kan man tycka de är moraliskt fel, de får man tycka. Fast kalla dem pedofiler är fel. Kalla dem bara lagbrytare i så fall för de är vad de är på sin höjd. Har de ens hängt ut riktiga pedofiler? Som tänder på riktiga barn?
Senast redigerad av Mineralvatten91 2022-04-20 kl. 20:19.
Citera
2022-04-20, 20:38
Medlem
goofers avatar
Stämmer det att Sjöberg nolltaxerar fortfarande?

Han gav ju 2016 ut en bok om de övergrepp han själv utsattes för, genererar den inga intäkter?

Innan publiceringen av boken 2016, 242 och dumpen vad levde han då på?

Och hon Sara, har hon betalat av alla skulder?

10 år i missbrukarsvängen med ett otal domar och böter brukar bli dyrt att komma ur.

Konstigt att ingen som kan "gör ett gräv".

Är det rädsla för att bli anklagad som peddokramare som stoppar?
Citera
2022-04-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Med tanke på hur blandade åsikter människor har sinsemellan när det gäller Dumpen, hur i hela jävla fridens ska de kunna turnera i skolor, bland föräldrar och ute på företag utan göra sig själva lustiga och skapa olustig stämning? Ja, om de nu blir bokade alls. De har fan i mig lika skev verklighetsuppfattning som de gäddor de fiskar upp. Googlar man på grooming + forskning dyker mycket intressant evidensbaserad kunskap upp som föräldrar och skolor kan använda sig av i stället.

Jo men det smäller högre med en avdankad elitidrottare med rökhosta. Om hen dessutom påpekar att svenskar är överrepresenterade så är det rumsrent och Dumpen får betalt. Skolbarnen får sig en tankeställare.

Fantastisk artikel om Dumpen on tour.
Citera
2022-04-20, 21:05
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Ny gädda igen!

https://dumpen.se/2022/04/20/militargaddan-simmar-till-skane-napp-igen/
Citera
2022-04-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Jag tror inte Dumpen gör någon nytta ärligt talat. Ledsen att säga de till er som tror på att de gör de och kommer med kommentarer som : ”Tänk om de va ett riktigt barn”

Grejen är att dem som hängs ut i Dumpen hade aldrig haft en chans att träffa en ung tjej i den åldern. Dem har troligtvis aldrig haft sex med ett barn heller någon av dem. Dem bara såg sin chans och hoppades på att en tjej/kille skulle dyka upp.Annars hade dessa aldrig ens lyckats, bara gått och haft lite fantasier för sig själva.

Man kan jämföra de lite såhär, säg att man går till en tiggare och säger att han ska hålla ett packet kokain åt mig några timmar för detta får han cirka 2000 kr när jag hämtat de och sålt de. Vad han ej vet om är att jag är en polis och jobbar under täckmantel. Sedan efter någon timme kommer massa poliser och griper denna mannen och tar honom till polisstationen.

Detta är exakt samma sak som de Dumpen gör gilla det eller ej.Majoriteten av dem i alla fall hade aldrig själva sökt kontaktpoliser det sättet de är ju Dumpen som driver på om att träffas för dem vill ha tittare och pengar. Dem väljer personer som kanske inte fått ligga någon gång eller för väldigt längesedan. Medans de visar bilder på säkert vuxna tjejer och säger de är 14 tex. Samma som med exemplet ovan om tiggaren. Man väljer någon i ens svaga stund bara för att gripa någon hellre än ingen alls. Allt för pengar och tittare.

Liv har alltså förstörts och folk har tagit livet av sig för att de ska få pengar. Tror inte de handlar om hjälpa barn ärligt talat. Finns andra mycket bättre sätt. Barnen till ”Gäddorna” kommer dessutom bli mobbade i skolan och bli utanför. Är de barnens fel? Ska dem lida för sin pappas synder?

Sedan är de i dumpen inte ens Pedofiler, de är lagbrytare.I alla fall majoriteten av dem. Hade de bara gett sig på riktiga pedofiler det vill säga vuxna män som söker sig till de som inte nått könsmognad ålder 0-12 då hade jag kunnat köpa hela grejen och faktiskt tyckt de gjorde något bra.

Fast sanningen är att de flesta vuxna män tänder på tonårs tjejer. Spelar ingen roll om de är 14 eller 16. Dessutom har dem själva sex och vet vad de vill de visste jag i alla fall i den åldern.Sedan kan man tycka de är moraliskt fel, de får man tycka. Fast kalla dem pedofiler är fel. Kalla dem bara lagbrytare i så fall för de är vad de är på sin höjd. Har de ens hängt ut riktiga pedofiler? Som tänder på riktiga barn?

Du har fel. Flera av gäddorna är tidigare dömda pedofiler.
Citera
2022-04-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

Han gav ju 2016 ut en bok om de övergrepp han själv utsattes för, genererar den inga intäkter?

10 år i missbrukarsvängen med ett otal domar och böter brukar bli dyrt att komma ur.

Han har nolltaxerat men tydligen inte förra året. Han hade fina sponsordeals med etablerade klädmärken som genererade stora pengar. Enligt snyftartiklarna i media så är han utblottad vilket naturligtvis är rent skitsnack. Han levde jetset liv och nu blir det bara billig bärs på ölhak. Hmm?

Det ryktas om att Patrik sökt jobbet som lekfabror på Mcdonalds.

Hans redovisningar skulle nog inte hålla gör granskning

Sara är jag lite småkär i så vill inte skriva något om henne.

Patrik är ganska ok också faktiskt.
Citera
2022-04-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer

13000 inlägg i tråden och minst 10% är från personer som du som oroar sig över Dumpens ekonomi. Ändå är det ingen som har något att komma med. Har du någon fakta i frågan eller gillar du mest spekulera fritt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in