2022-04-20, 14:06
Medlem
Ålens avatar
Angående deras turné: Hur ska detta förverkligas egentligen?

Ni som är föräldrar, hade ni velat hyra in Dumpen för ett föredrag? Anser ni er behövda av detta?

Och ni som driver företag, hade ni velat bjuda era anställda på ett event arrangerat av Dumpen? Är det något att kasta pengarna på?
Citera
2022-04-20, 14:10
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Köper inte det där heller. Var en tjejkompis som sade att sk date rape är vanligt bland svenska män. När vi hade en diskussion om att invandrare var överrepresenterad gällande sexualbrott. Det är också vanligt att svenska män spetsar tjejernas drinkar på diverse klubbar.

Jag har alltid trott att invandrare varit överrepresenterad gällande i stort sett all grövre brottslighet, men får man en sak kastat i ansiktet så är det ju bra om man kan omvärdera. Dumpen har bevisat hur det förhåller sig.

En tjejkompis och Dumpen är din kunskapskälla alltså … Om man har tjejkompis som säger tvärtemot vad din tjejkompis säger, hur gör vi då med sanningen?
Citera
2022-04-20, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
En tjejkompis och Dumpen är din kunskapskälla alltså … Om man har tjejkompis som säger tvärtemot vad din tjejkompis säger, hur gör vi då med sanningen?

Ja alltså, det är ju långt ifrån vattentätt. Men var lika god bevisföring som personen jag svarade lade fram. Dvs att "alla vet att invandrare drogar ner tjejer och våldtar dom".
Citera
2022-04-20, 14:34
Medlem
fido1986s avatar
https://dumpen.se/2022/04/19/dumpen-on-tour/
----------------
Citat Dumpen
"Vi närmar oss ett hundratal konfrontationer med individer som sökt efter barn i sexuellt syfte men istället träffat oss. Ska man även räkna de individer som vi det senaste året kommunicerat med utan att konfrontera så rör antalet sig om tusentals."
-----------------

Jag vill inte skryta. Det framstår bara som så när jag har rätt hela tiden.

Men om ni går tillbaka i min historik så påstod jag för länge sen och upprepade gånger att de flesta män egentligen vill ligga med 13-14 -åriga tjejer. Men att det är de sociala koderna som stoppar dem.

Dumpen tycks ju bevisa mitt påstående empiriskt...
Citera
2022-04-20, 14:46
Avslutad
Sedan så räcker Dumpens n-värde gott och väl för att få ett bra grepp om hur det förhåller sig. Man behöver bara 40-60 individer för att få en bra uppskattning. Om man har 60 personer så ökar bara tillförlitligheten med 2% om det istället skulle gälla 10000. Så funkar statistik.

Och jag kan hålla med om att vi inte vet hur objektiva dumpen är, eller ifall invandrare på andra sätt utnyttjar barn än vad som framgår vid uthängningarna (och börjar man rota i rådata blir det ofta problematiskt, iom att faktorer ofta tar ut varandra.) Men jag ser det som osannolikt att så skulle vara fallet, speciellt mtp att dumpen hängt ut 6 personer med utomeuropeéisk härkomst. Och det skulle motverka hela syftet, och som vi alla vet är inte Dumpen särskilt finkänsliga och PK (dessutom har Sjöberg själv sagt "Det är mest vita män", och menat att dom varit överrepresenterade. Så även om dom gjort ett selektivt urval vid uthängningarna så är ändå invandrare underrepresenterade.)

Något man inte heller bör ägna sig åt är att applicera fakta på teorier, det omvända ska alltid vara sant om man vill nå kunskap. Dvs man börjar inte med en teori (invandrare är överrepresenterade gällande grooming) och sedan cherry pickar sina data. Man undersöker en sak objektivt och sedan drar slutsatser utifrån det.

Teorier är ändå bara teorier, datan säger att invandrare är underrepresenterade gällande att leta barn i sexuellt syfte på nätet. Många hänger på nätet nu och är väl integrerat i allas (majoritetens) liv. Likväl som att BRÅ:s statistik visar att invandrare har en 2,5 gång svenskars kriminalitet (dessa siffror är heller inte ålderskorrigerade, och många invandrare är just unga vilket i sig ökar brottsbenägenheten), så visar Dumpen att dom är underrepresenterade gällande denna brottstyp.
Citera
2022-04-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
https://dumpen.se/2022/04/19/dumpen-on-tour/
----------------
Citat Dumpen
"Vi närmar oss ett hundratal konfrontationer med individer som sökt efter barn i sexuellt syfte men istället träffat oss. Ska man även räkna de individer som vi det senaste året kommunicerat med utan att konfrontera så rör antalet sig om tusentals."
-----------------

Jag vill inte skryta. Det framstår bara som så när jag har rätt hela tiden.

Men om ni går tillbaka i min historik så påstod jag för länge sen och upprepade gånger att de flesta män egentligen vill ligga med 13-14 -åriga tjejer. Men att det är de sociala koderna som stoppar dem.

Dumpen tycks ju bevisa mitt påstående empiriskt...

Fan va blåst du är om tror att de flesta män vill ligga med 13-14 åringar, sök hjälp!
Citera
2022-04-20, 16:20
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
En blunder från min sida, det var ju boxarens förnamn och inte efternamn som som var ledtråden... Har hittat gäddan nu och tack igen för rebusen!
Bra att det löste sig!
Citera
2022-04-20, 17:36
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Att killen som går på dejt iförd reflexjacka och inte har fått ligga på 45 år på riktigt skulle få till en dejt med en 14-årig tjej... Det är rätt osannolikt. Har han inte heller våldtagit någon på 45år så är sannolikheten rätt stor att han lämnad ifred lever ut sitt liv och dö utan att orsaka någon skada.

Förstår inte poängen med att hänga ut folk som ändå inte lyckas...

Du har sååå jävla rätt. Snacka att dom (Dumpen) slösar energi på fel grejer.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-04-20 kl. 17:43.
Citera
2022-04-20, 18:01
Medlem
Märkligt att Patrik ger sken av att jaga gäddor i gettot för man får liksom aldrig se detta? Deras ex var den spinkiga glasögonormen vid Södertälje syd. Knappast gangsta. Visst Slöddertälje är alltid Slöddertälje men det är inget getto och definitivt inte dagtid vid pendlarstationen. Det köper vi inte serru!

Patrik har varit i Frölunda 1976 så då har han varit i gettot.
Citera
2022-04-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Angående deras turné: Hur ska detta förverkligas egentligen?

Och ni som driver företag, hade ni velat bjuda era anställda på ett event arrangerat av Dumpen? Är det något att kasta pengarna på?

Ja Patrik kommer till konferensrummet lite halvbakis och föreläser om svenska gäddor som raggar på nätet. Det är väl värt 10 pannor minst.
Citera
2022-04-20, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Helt klart är det så. Hade man verkligen menat allvar med att hjälpa utsatta barn så hade fiskarna istället för att dra upp gäddor till allmän beskådning sett till att vara ute på nätet och stödja sårbara/deprimerade barn. På så sätt så stärker man både barnens motståndskraft till att bli utnyttjade av människor som inte vill dom väl och dessutom får dom ett bättre mående/liv.

Självklart så är det "lågriskare" Dumpen drar upp. När jag var 13-år så var ju inte drömmen precis att förlora oskulden till Agda 60, med BMI på 33 och hy som en kedjerökare. Alla vet att tränare, föräldrar, storebror, lärare mm som är nära barnet är dom som kan utgöra fara.

Det är ju något fantasifoster (sett för många dåliga filmer) att det är "gubben i busken" som utgör potentiell fara för små barn. Det är nästan så man ser framför sig en mamma med en 10-årig dotter som förfasar sig över Dumpens män, men som i nästa stund bjuder hem trevlige Kjell där hennes dotter glatt får sitta i hans knä där något sticker upp. Det ger ju en sådan falsk känsla av kontroll och trygghet.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-20 kl. 18:58.
Citera
2022-04-20, 18:49
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Ligger helt klart något i det, att hänga ut en sån som Kenta karamell tillförde troligtvis inget mer än att roa pöbeln och försämra hans liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in