2022-04-19, 23:26
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Trots ditt rasistiska språk så väljer jag att svara dig, skall försöka hålla mig på en nivå som även du förstår.

Sverige har ett utrikespolitiskt behov, det handlar bla om handel. Vi exporterar mycket till mellanöstern där Islam är dominerande. Att då håna deras kultur är rent kontraproduktivt, det borde även någon som du förstå. Men kanske inte…

Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Vilka länder i mellanöstern har vi stor export till?

De jag tittar på verkar handla om ganska blygsamma summor. Till Irak pratar vi om en dryg miljard och mediciner var största produkten. Svårt att bojkotta med tanke på patent, man har ofta inget val om man inte vill att människor ska dö.

Importen från Irak är patetiskt liten. Lite kul att en av de "större" varorna är tryckta böcker. Kan mycket väl vara koraner som Paludan köper och eldar upp

Blev lite nyfiken och kollade på detta:
https://tradingeconomics.com/sweden/exports-by-country

Ögnade nu snabbt igenom listan och fick en totalexport på ca 184 miljarder, varav 7.3 till muslimska länder (räknade också med sekulära centralasiatiska nationer och liknande), och då är det ~4% som går till alla länder vars population domineras av muslimer.
T.ex. exporten till Polen är av samma magnitud totalt.

Jag kan säkert ha missat något land, men summorna blev ganska snabbt mindre efter dom första länderna som det for 1 eller 2 miljarder till. Efter det var det långtgående i tiotalet miljoner. Likaledes finns det säkert variationer i data beroende på källan, men statistiskt kan man nog anta att samma kast gäller alla länder och inte råkar gälla endast de muslimska.

Ganska marginellt om man ser till övriga +96%, så jag tror inte Sverige står och faller med detta.
Sådär rakt av undrar jag vad Sveriges "handelsunderskott" är vad gäller muslimsk invandring i form av samhällskostnader.
Senast redigerad av Kh4n 2022-04-19 kl. 23:33.
Citera
2022-04-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Blev lite nyfiken och kollade på detta:
[url]https://tradingeconomics.com/sweden/exports-by-country[/

Ganska marginellt om man ser till övriga +96%, så jag tror inte Sverige står och faller med detta.
Sådär rakt av undrar jag vad Sveriges "handelsunderskott" är vad gäller muslimsk invandring i form av samhällskostnader.

"Handelsunderskottet" har enligt olika experter hamnat på ca 100 - 200 miljarder årligen
Citera
2022-04-20, 00:44
Medlem
De allvarliga efterverkningarna från Iraks, sida är väl att aktivera sk "sleeping cells" med jihadister i Sverige. Vi får räkna med terrorattentat eller upplopp, svårt att se skillnaden numera.
Citera
2022-04-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Var det inte en av deras utrikesminstes som flyttat tillbaka till irak från sverige och fick bidrag från sverige och lön i irak. Klart som fan han blir förbannad om skattepengarna går till upplopp

Var skriven här under falskt namn - som så många andra - och lyfte både bostadsbidrag och barnbidrag.

Ministerlöner tycks inte vara att hurra för i Irak..
Citera
2022-04-20, 12:21
Medlem
bithaxs avatar
Men ”flyktingarna” fortsätter att komma trots att de läser i tidningen om hur ogästvänligt Sverige är mot muslimer? Det är något som inte stämmer här.
Citera
2022-04-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
De allvarliga efterverkningarna från Iraks, sida är väl att aktivera sk "sleeping cells" med jihadister i Sverige. Vi får räkna med terrorattentat eller upplopp, svårt att se skillnaden numera.

Fler fängelser.
Citera
2022-04-20, 12:52
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Vilka länder i mellanöstern har vi stor export till?

De jag tittar på verkar handla om ganska blygsamma summor. Till Irak pratar vi om en dryg miljard och mediciner var största produkten. Svårt att bojkotta med tanke på patent, man har ofta inget val om man inte vill att människor ska dö.

Importen från Irak är patetiskt liten. Lite kul att en av de "större" varorna är tryckta böcker. Kan mycket väl vara koraner som Paludan köper och eldar upp

he he. Ja dom exporterar väl nån handknuten matta eller så också så det är viktiga saker som kommer hit. Dom exporterar väl även en hel del hel del heroin till europa? Eller det kanske är afganistan?
Vet inte och bryr mig inte heller. Önskar att dom bara försvann från sverige.
Citera
2022-04-20, 14:06
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Men ”flyktingarna” fortsätter att komma trots att de läser i tidningen om hur ogästvänligt Sverige är mot muslimer? Det är något som inte stämmer här.
Tja. Man borde ganska sanningsenligt kunna påstå att en ganska stor del i vår, ska vi säga, attraktionskraft, ligger även i de generösa bidragssystemen som vi har byggt upp i Sverige. Samt möjligen, detta är jag inte lika säker på, vårat asylsystem, där man har många sätt att "trixa" till sig ett permanent uppehållstillstånd. Tänk bara på alla dem som tar sig genom det ena säkra landet efter det andra för att just ta sig till Sverige. Med "säkra länder" så menas för övrigt sådana där personerna med stor sannolikhet också hade fått asyl i.
Senast redigerad av Celeron 2022-04-20 kl. 14:14.
Citera
2022-04-20, 16:16
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Dom har ingen sjalvrespekt. Dom saljer sin kusin och mamma mot lite bidrag.
Citera
2022-04-20, 16:24
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Det känns som om sverigebilden i arabiskspråkiga länder är på kraftig nedgång. Är det ett konstigt sätt att minska våra flyktingströmmar månne?

Tänker att detta är saker jag skulle undvika om jag flydde från Sverige. Alltså samhällen som gör saker och står emot mina värderingar.
Citera
2022-04-20, 17:57
Medlem
Vad enar de som kritiserar Sveriges agerande?

Samtliga är fullfjädrade diktaturer

Haters gonna hate.

STÅ STARKT SVERIGE!
Vik hädan jävla demokratiförnekare
Citera
2022-04-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldmc
Det var fri och fröjd innan väst inkl Sverige la näsan i blöt i irakisk demokrati och hitta på att det fanns kärnvapen i landet. Varsågoda. Som man bäddar får man ligga.

Irakisk demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in