Citat:
Ursprungligen postat av
calmsolution
Trots ditt rasistiska språk så väljer jag att svara dig, skall försöka hålla mig på en nivå som även du förstår.
Sverige har ett utrikespolitiskt behov, det handlar bla om handel. Vi exporterar mycket till mellanöstern där Islam är dominerande. Att då håna deras kultur är rent kontraproduktivt, det borde även någon som du förstå. Men kanske inte…
Citat:
Ursprungligen postat av
Phantom042
Vilka länder i mellanöstern har vi stor export till?
De jag tittar på verkar handla om ganska blygsamma summor. Till Irak pratar vi om en dryg miljard och mediciner var största produkten. Svårt att bojkotta med tanke på patent, man har ofta inget val om man inte vill att människor ska dö.
Importen från Irak är patetiskt liten. Lite kul att en av de "större" varorna är tryckta böcker. Kan mycket väl vara koraner som Paludan köper och eldar upp

Blev lite nyfiken och kollade på detta:
https://tradingeconomics.com/sweden/exports-by-country
Ögnade nu snabbt igenom listan och fick en totalexport på ca 184 miljarder, varav 7.3 till muslimska länder (räknade också med sekulära centralasiatiska nationer och liknande), och då är det ~4% som går till alla länder vars population domineras av muslimer.
T.ex. exporten till Polen är av samma magnitud totalt.
Jag kan säkert ha missat något land, men summorna blev ganska snabbt mindre efter dom första länderna som det for 1 eller 2 miljarder till. Efter det var det långtgående i tiotalet miljoner. Likaledes finns det säkert variationer i data beroende på källan, men statistiskt kan man nog anta att samma kast gäller alla länder och inte råkar gälla endast de muslimska.
Ganska marginellt om man ser till övriga +96%, så jag tror inte Sverige står och faller med detta.
Sådär rakt av undrar jag vad Sveriges "handelsunderskott" är vad gäller muslimsk invandring i form av samhällskostnader.